2008-10-27, 18:03
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
L var väl uppenbarligen såpass intressant att man ville veta vad hon gjort och vart hon varit vid tidpunkten. Att man ens tillfrågat andra om alibi tyder väl ändå på att man inte haft det berömda tunnelseendet som vissa vill få det till.

Polisen förhörde L mordkvällen. Varför? Fick polisen tips angående L? Var det ett telefonförhör som hölls med L?

Vid denna tidpunkt så var NJ misstänkt.
2008-10-27, 18:08
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Polisen förhörde L mordkvällen. Varför? Fick polisen tips angående L? Var det ett telefonförhör som hölls med L?

Jag har för mig att L är vän med familjen, men är inte säker. Isf så kan det vara därför som hon hördes.

Bara en teori...
2008-10-27, 18:10
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Ursprungligen postat av Frubeate
Så om du nu drar i L som en alt. gm, så drar du nu också inn hennes (f.d.?) pojkvän? Han kan enligt dig ljuga för L's skull.....skyddande av brottsling, heter det inte så?
Har Arbogamaffian spridningar til Gbg

Enligt dina principer....om du inte påstår att L är en alt. gm, varför drar du då upp L i denna tråd?

Prinzezzan.....måste jag verkligen definera begreppet spridning åt dig???
Skriver inte du en uppsats på ganska högt nivå?

Det var jag som drog upp L. Inte Prinzezz. Vill bara klarlägga detta.

Sen har L diskuterats även tidigare i tråden.
2008-10-27, 18:13
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Jag antar att hon förhörts för att hon är närstående till familjen. Men orsaken har väl egentligen ingen betydelse i den bemärkelsen av att vi talade om hennes alibi. Det jag ville komma fram till var att man inte frågar efter alibi för skojs skull. Det följs upp på ett eller annat vis.
2008-10-27, 18:15
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag har för mig att L är vän med familjen, men är inte säker. Isf så kan det vara därför som hon hördes.

Bara en teori...

Jo, jag vet att L är vän till familjen.

Hördes alla vänner till familjen på mordkvällen?

Eller hade det kommit in tips om L som ev. gm.?
2008-10-27, 18:17
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Jag antar att hon förhörts för att hon är närstående till familjen. Men orsaken har väl egentligen ingen betydelse i den bemärkelsen av att vi talade om hennes alibi. Det jag ville komma fram till var att man inte frågar efter alibi för skojs skull. Det följs upp på ett eller annat vis.

Följs det upp om man ej är misstänkt? Jag menar alibit.

NJ var misstänkt i detta läget. Sedan CS.

Förhördes alla närstående på mordkvällen eller fanns det någon speciell anledning till att man hörde L? T.ex. tips till polisen om att hon kunde vara gm.?
Senast redigerad av nackepa 2008-10-27 kl. 18:20.
2008-10-27, 18:20
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Följs det upp om man ej är misstänkt? Jag menar alibit.

NJ var misstänkt i detta läget. Sedan CS.

Varför ens fråga efter ett alibi om man inte är intresserad av det? Man kan ju anta att ett alibi efterfrågas för att antingen bekräfta en misstanke eller för att avskriva någon. Om hon inte setts som särskilt trolig som GM, så har man väl ändå velat avskriva det spåret. Vad gör då ett overifierat alibi för nytta? Ingen, inte åt något håll.

Vill minnas att man har talat med fler ur bekantskapskretsen. Både i omedelbar närhet och lite äldre relationer. Ett annat ex till T finns väl med bland de som tillfrågats om alibi eller minns jag helt fel?
2008-10-27, 18:23
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Varför ens fråga efter ett alibi om man inte är intresserad av det? Man kan ju anta att ett alibi efterfrågas för att antingen bekräfta en misstanke eller för att avskriva någon. Om hon inte setts som särskilt trolig som GM, så har man väl ändå velat avskriva det spåret. Vad gör då ett overifierat alibi för nytta? Ingen, inte åt något håll.

Vill minnas att man har talat med fler ur bekantskapskretsen. Både i omedelbar närhet och lite äldre relationer. Ett annat ex till T finns väl med bland de som tillfrågats om alibi eller minns jag helt fel?

Var det ett telefonförhör med L på mordkvällen?
2008-10-27, 18:25
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Har du inte tillgång till FUP?
2008-10-27, 18:26
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Det borde väl stå i FUP

Jag ska kika, men råder dig att göra detsamma.
2008-10-27, 18:31
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det borde väl stå i FUP

Jag ska kika, men råder dig att göra detsamma.

Tror inte att det framgår i FUP. Konstigt.
2008-10-27, 18:48
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Tror inte att det framgår i FUP. Konstigt.

Har du inte tillgång till FUP??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in