2008-10-19, 01:47
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det handlar om att det är ringts från lite olika simskort men alla dessa är inte inlämnade. Så man kan inte få svar på vilka mer kontakter T hade...

Nu har du i allafall slutat gapa om det SIM kort T ringe SOS i från
2008-10-19, 01:47
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför skulle polisen märka att T tog med sig mordvapnet när han gick ur bilen? Han satt ju själv i sin egen bil. Det var mörkt ute. Hur lätt som helst.

T kanske först hade tänkt gömma det i bilen. Men när han fick klart för sig att polisen skulle ha bilnycklarna tvingades han ta med vapnet istället. Ingen större risk eftersom han ej var misstänkt. NJ var redan misstänkt i detta läget. Kunde åka med till polisstationen med vapnet på sig.

Förhördes som övrigt vittne. Pulsen var säkert ganska hög eftersom han i denna teori satt med mordvapnet på sig. Bytte sedan om i något rum och fick med sig mordvapnet ut från polisstationen och vidare mot sjukhuset. Han bytte alltså om efter förhöret som övrigt vittne.

Kom igen nu med några vettiga motargument.

Dumma frågor får dumma svar, vettiga argumnet får vettiga motargument. Så när du lagt fram ett, ETT endaste, vettigt argument till varför T skulle ha mördat och försökt mörda de han älskade mest av allt i hela världen, DÅ ska jag ge dig ett väl genomtänkt motargumnet.

Men inte idag, för nu ska jag sova!

F.ö håller jag med om Fru Beates signatur: Som man ropar i skogen får man svar!
2008-10-19, 01:48
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ja vem kan tro på de som vill fälla nån de inte kan bevisa varit inne i huset, typ att hänvisa att det är C skoavtryck. Okey visa en jämförelse av sulorna som bevisar det. Eller hur var det med er teori att C skulle ta med hammaren till Tyskland, jajemensan så var det... Men att T skulle burit en är stört omöjligt...
Vet du något om varför T trixade med sims och mobiler, varför inte den som ringdes 112 är inlämnad?

Ta och gnag på en pinne och lyssna nu!

Mobilen finns till och med på bilder, med sms i rutan, simkortet sitter i. Så vad ylar du om för dumheter. Läs innantill, det är inte svårt alls, jag klarade det ju.

Du menar att man inte ska tro på något av det CS säger? Eftersom det var hon själv som påstod att hon hade haft hammaren med sig och fått den beslagtagen.

Det fattar vem som helst att det inte är en hållbar teori, det ni jamsat om i hundra sidor nu, eftersom man inte går omkring med en hammare under kläderna i polishuset, under flera timmar. Dessutom, bävern, så tas klädesplaggen om hand, ett efter ett, paketeras och märks. Det handlar inte om någon diskretion hos sheriffen, inte nån provhytt att byta om i. Skulle T ha haft hammaren uppkörd i häcken så hade han inte ens kunnat dolt det. Tro mig ...
2008-10-19, 01:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Den lämnades in samtidigt.
Nää, nu är du ute och cyklar. Ts svarta huvtröja finns inte inlämnad enligt fupen.
Isåfall du sitter på fakta så hänvisa gärna källa.
2008-10-19, 01:51
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Märks tydligt när det blir jobbigt för dig. När du varken har svar eller argument så tar du till nävarna istället.

Om du inte kan eller vill svara så är det bättre att inte svara alls.

Vad tycker du om teorin att T kan ha haft med sig mordvapnet genom polisstationen utan att ha blivit visiterad?

Seriösa motargument tack!

Behövs det något motargument?
Eftersom teorin kommer från dig så vet vi att det inte finns det minsta chans att det skulle kunna vara så.
2008-10-19, 01:53
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Det handlar om att det är ringts från lite olika simskort men alla dessa är inte inlämnade. Så man kan inte få svar på vilka mer kontakter T hade...

SIMS-kort, ja du, det är väl sådan du ser i sömnen.

Den enda telefonen som inte hade ett SIMkort var den gamla Nokia som inte gick att få igång, den var trasig. Den saknade SIMkort.

Ska du inte ta dig en funderar över var CS telefon försvann, och varför? Hur kunde hon stå vid Gripsholms slott med en toklerig hyrbil, utan pengar och plånbok och påstå att hon tappat bort telefonen. Seriöst va?
2008-10-19, 01:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag vet att du tycker det är ointressant men detta är ju tråden om alt. gm och då diskuterar vi olika teorier.

Eftersom T ej blev visiterad på polisstationen så kan han givetvis haft med sig mordvapnet i de nya kläderna han bytte om till. Jättelätt!

Är den öht inressant, din fråga?
Anser du seriöst att någon skulle riskera att ta med ett mordvapen till polisstationen?
2008-10-19, 01:59
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nää, nu är du ute och cyklar. Ts svarta huvtröja finns inte inlämnad enligt fupen.
Isåfall du sitter på fakta så hänvisa gärna källa.

Det verkar ju som om du är ute på hojturer hela tiden du.

Kan det vara så att han inte hade den på sig när han kom hem? Att den därför inte var blodig, eftersom han inte hade den på sig när han gick in? Rena spekulationer från min sida, det erkänner jag utan omsvep, men det är bra mycket troligare än att han haft en blodig hammar innanför kläderna som sedan inte märkts när man undersökt de kläder han haft på sig då hammaren skulle ha varit som blodigast. Nämligen då han ringde 112, just efter hemkomsten.

Nåväl, ni svamlar och dummar er, varför slösa möda på dumheter när tid kan användas så mycket bättre?
2008-10-19, 02:37
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vad tror du om teorin att det är någon av de som ivrigast framför den ena konstiga teorin efter den andra som egentligen är skyldig till dådet. Man försöker genom att hitta på andra teorier för att på så sätt få utredarna att koncentrera sig på fel saker.

Bara en teori...

Du menar som teorin Gummesson lanserade om Christine? Den teori hon lanserade när hon gick bet på att få Niklas ställd inför skranket för ett brott han inte begått? Eftersom Christine saknar DNA-lämningar efter sig så är hon att betrakta som ett medicinskt under vilket borde rendera i ett nobelpris.
2008-10-19, 02:40
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Det vet jag inte, jag vet bara att den vart inlämnad tillsammans med de andra kläderna.

Den finns inte listad någonstans. Med tanke på vittnet som vittnade om en person med svart huvtröja vid huset strax innan tiden för dådet så borde den vara av central betydelse för utredningen.
2008-10-19, 07:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Den finns inte listad någonstans. Med tanke på vittnet som vittnade om en person med svart huvtröja vid huset strax innan tiden för dådet så borde den vara av central betydelse för utredningen.

MEN FÖR I HERRANS NAMN!!!!
FÖR EN MILJONTE GÅNGEN, TRÖJFAN ÄR HOS POLISEN!!!!!!!!!!!
ÄVEN OM DET INTE STÅR I FUP!
TULPANPERNILLA: DET HÄNDER SAKER ÄVEN UTANFÖR EN FUP!

TVÅ PROTOKOLL O EN SLASK BORTA INNAN DEN SLÄPPTES, CAPISH?
2008-10-19, 07:39
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Jag vet inte ifall den är listad nånstans eller inte, därför uttalar jag mig inte lika tvärsäkert som du om den saken. Vilket du inte heller borde göra, eftersom du inte VET. MEN, FAKTA är att T lämnade tröjan tillsammans med övriga kläder hos polisen. Sen kan det mycket väl vara så att den kanske inte var blodbesudlad och därför inte ansågs nödvändig att ta med i FUP, tänkt så långt?

Och sen när bergänsade sig vittnet till en svart huvtröja? Det har väl ändå vart tal om en svart jacka med huva, eventuellt en huvtröja. Med stor betoning på eventuellt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in