Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Jo kanske stämmer lite men det var ganska fullt med bilar över hela den biten av gatan.
Även fullt på infarten till Verktygsgatan.
Och som t.e.x just nu, så står det en parkerad bil på gatan från en av dom boende snett mittemot och så kan det ha varit då också med en eller flera bilar.
Om du sen lägger till 5 snutbilar framifrån samt lika många bakifrån och sen ska du dir med 4 ambulanser och en rev väl ner avspärrningen för det var så trångt.
Så när Ambulans 1 ska åka så menar ni att ambulans 2 3 och fyra ska backa därifrån så A1 kommer iväg.
Det låter ju som en lysande lösning?
Så såg jag det hela iaf.
Sen att poliserna var helt ur balans är ju en annan sak också. Dom sprang omkring som yra höns och visste knappt vad dom skulle göra.
Men igen min uppfattning bara.
Fick iaf inte nått bra intryck av poliser som kom dit för dom var såååå stressade och det är väl kanske inte bästa sättet att ta hand om en brottsplats när dom är själva lite ur balans.
Ja, jag kan tänka mig att det var kaotiskt med många bilar, ambulanser, polisbilar, ambulansmän, poliser och andra människor. Jag var ju inte där som du var utan talade bara om hur det er ut i FUP (delvis).
Det som jag fetmarkerat förstår jag inte vad du menar med.
Poliserna var säkert väldigt stressade och antagligen inte heller helt vana vid en sådan här stor händelse. Att de, som du säger, sprang omkring som yra höns och var stressade, kan inte ha varit till fördel för utredningen med säkrande av spår m.m. Men å andra sidan var det ju heller ingen mordplats inledningsvis (brottsplats, ja visst, men de visste ju inte då, vad de fick reda på sedan), så de kanske inte tänkte på att begränsa antalet personer i hallen osv. Tyvärr!