2008-10-05, 00:32
Medlem
Frubeates avatar
Ursprungligen postat av Frubeate
Tack för hjälpen Prinzezzan
shaquett gjorde ett poäng av vad ambulanspersonalen tänkte i detta sammanhang. Att det skulle spela någon roll ser jag inte

Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Och vad brukar man säga om första tanken, rätt eller fel!!!!

Ambulansmannens tanke, att T var på väg att fly var fel denna gången.
Om det var det du menade?

God natt shaquette
2008-10-05, 00:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Kan vara så han tänkte ja (shaquette, du får rätta oss om vi har fel)
Men vad ambulansmannen tänkte gör ju inte T till någon alternativ gm.

Nu ska jag lägga mig och sova.
Sov godt när du kryper under täcket Prinzezzan
(Akta dig så det inte ligger en ärt under madrassen!)

God natt, frun! Jag ska akta mig för ärtan, när jag lägger mig - den kan irritera himla mycket annars
2008-10-05, 00:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Jo kanske stämmer lite men det var ganska fullt med bilar över hela den biten av gatan.
Även fullt på infarten till Verktygsgatan.

Och som t.e.x just nu, så står det en parkerad bil på gatan från en av dom boende snett mittemot och så kan det ha varit då också med en eller flera bilar.
Om du sen lägger till 5 snutbilar framifrån samt lika många bakifrån och sen ska du dir med 4 ambulanser och en rev väl ner avspärrningen för det var så trångt.

Så när Ambulans 1 ska åka så menar ni att ambulans 2 3 och fyra ska backa därifrån så A1 kommer iväg.
Det låter ju som en lysande lösning?

Så såg jag det hela iaf.

Sen att poliserna var helt ur balans är ju en annan sak också. Dom sprang omkring som yra höns och visste knappt vad dom skulle göra.
Men igen min uppfattning bara.

Fick iaf inte nått bra intryck av poliser som kom dit för dom var såååå stressade och det är väl kanske inte bästa sättet att ta hand om en brottsplats när dom är själva lite ur balans.

Ja, jag kan tänka mig att det var kaotiskt med många bilar, ambulanser, polisbilar, ambulansmän, poliser och andra människor. Jag var ju inte där som du var utan talade bara om hur det er ut i FUP (delvis).

Det som jag fetmarkerat förstår jag inte vad du menar med.

Poliserna var säkert väldigt stressade och antagligen inte heller helt vana vid en sådan här stor händelse. Att de, som du säger, sprang omkring som yra höns och var stressade, kan inte ha varit till fördel för utredningen med säkrande av spår m.m. Men å andra sidan var det ju heller ingen mordplats inledningsvis (brottsplats, ja visst, men de visste ju inte då, vad de fick reda på sedan), så de kanske inte tänkte på att begränsa antalet personer i hallen osv. Tyvärr!
2008-10-05, 00:45
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, jag kan tänka mig att det var kaotiskt med många bilar, ambulanser, polisbilar, ambulansmän, poliser och andra människor. Jag var ju inte där som du var utan talade bara om hur det er ut i FUP (delvis).

Det som jag fetmarkerat förstår jag inte vad du menar med.

Poliserna var säkert väldigt stressade och antagligen inte heller helt vana vid en sådan här stor händelse. Att de, som du säger, sprang omkring som yra höns och var stressade, kan inte ha varit till fördel för utredningen med säkrande av spår m.m. Men å andra sidan var det ju heller ingen mordplats inledningsvis (brottsplats, ja visst, men de visste ju inte då, vad de fick reda på sedan), så de kanske inte tänkte på att begränsa antalet personer i hallen osv. Tyvärr!

Det jag menade med det du inte förstog vara att det kanske? fanns en stor anledning att flytta bil för att det skulle kunna gå för ambulanserna att åka från platsen utan att backa ut för att det var stopp framåt annars.

Sen kanske det var bättre för T att flytta bil isf att poliser skulle få avsluta sitt jobb för att flytta sina bilar som dom ställde hur som helst.
Eller för ambulanser att börja flytta bilar för att nån skulle kunna åka iväg.
2008-10-05, 00:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det jag menade med det du inte förstog vara att det kanske? fanns en stor anledning att flytta bil för att det skulle kunna gå för ambulanserna att åka från platsen utan att backa ut för att det var stopp framåt annars.

Sen kanske det var bättre för T att flytta bil isf att poliser skulle få avsluta sitt jobb för att flytta sina bilar som dom ställde hur som helst.
Eller för ambulanser att börja flytta bilar för att nån skulle kunna åka iväg.

OK, då förstår jag vad du menar. Och - ja, det är mycket möjligt att det var så. Åtminstone kan det ha varit så T tänkte, att "Jag måste flytta bilen, så att de kommer fram."
2008-10-05, 00:51
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
OK, då förstår jag vad du menar. Och - ja, det är mycket möjligt att det var så. Åtminstone kan det ha varit så T tänkte, att "Jag måste flytta bilen, så att de kommer fram."

Jag vet inte men det kan iaf varit på det sättet och att det var snack om flera ambulanser visste han nog också.

Men inget jag vet.Mer gissar
2008-10-05, 01:01
Medlem
vårblommas avatar
hmmmm...

Citat:
Vassego´

H*n kanske refererade till det (att ambulansmännen fick för sig att T kanske var på väg att sticka därifrån) i samband med spekulation om T som ev. gm? Dvs, att de trodde T var på väg att fly och att de tyckte att T var "alldeles för lugn" samt "onormalt sansad" (två olika ambulansmän sa detta i förhör).

Jag spekulerar bara och kan inte tala för shaquett, det är bara ett förslag. T kom ut på gården när den första ambulansen kom och det är ju mycket troligt att han gick ut för att möta den, för att visa var det var. När ambulans nr 2 kom behövde han inte gå ut för att visa vilket hus de skulle till.

Men jag fattar inte varför ni tror att T skulle försöka sticka??
Hade han velat sticka så hade han väl inte ringt efter ambulansen .... utan stuckit direkt och då hade han väl inte lämnat någon av dem i livet heller.
2008-10-05, 01:06
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vårblomma
Men jag fattar inte varför ni tror att T skulle försöka sticka??
Hade han velat sticka så hade han väl inte ringt efter ambulansen .... utan stuckit direkt och då hade han väl inte lämnat någon av dem i livet heller.

Var det inte mer så att dom fick hindra honom
från att ta sig in till huset igen?
Isf tyder väl inte det på att han ville sticka?
2008-10-05, 01:13
Medlem
vårblommas avatar
Visst var de så

Citat:
Var det inte mer så att dom fick hindra honom
från att ta sig in till huset igen?
Isf tyder väl inte det på att han ville sticka?

Ja visst var det så.
Fattar inte ... verkar ju bara som trollen sitter och försöker få det till att T ville sticka och att han skulle vara gärningsman .... Hur jäkla sjukt som helst.
2008-10-05, 01:15
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vårblomma
Ja visst var det så.
Fattar inte ... verkar ju bara som trollen sitter och försöker få det till att T ville sticka och att han skulle vara gärningsman .... Hur jäkla sjukt som helst.
Som även allt med att han var så lugn och samlad när ambulansen kom.
Var nog mer ett tecken på att kunna pusta ut och veta att hjälp kommit och det inte fanns mer för han att göra.
2008-10-05, 01:17
Medlem
vårblommas avatar
Försök och tänk lite ...

Citat:

Ja naturligtvis var det så.
Klart som attan att T ville hjälpa till så att dom kom både in och ut på gatan ambulanserna och poliserna.
När min man blev svårt sjuk gick då jag och ett av mina barn ut för att möta ambulansen.
2008-10-05, 02:30
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Låter mer som dina egna spekulationer.

Det verkar lite underligt att man får hindra en flyende alternativ GM, från att springa tillbaks in till brottsplatsen?

Jag vet inte hur du fungerar, men vill jag fly från något...så springer jag rimligtvis bort ifrån det jag vill fly ifrån isf. Men vi är ju alla olika

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in