2008-08-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Kan du precisera varför sätt polisen har gjort ett skitjobb.

Det var kanske lite att ta i men som jag sa innan så tycker jag de borde behandlat honom som möjlig GM och tagit in honom på förhör och undersökt honom, hans bil etc mer nogrannt än vad jag tycker det verkar att de gjort.
2008-08-05, 23:36
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja_2007
Det var kanske lite att ta i men som jag sa innan så tycker jag de borde behandlat honom som möjlig GM och tagit in honom på förhör och undersökt honom, hans bil etc mer nogrannt än vad jag tycker det verkar att de gjort.
Har du läst förundersökningen?
2008-08-05, 23:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chanel
Jag postade i fel tråd innan ....

Jag funderade lite över en sak jag läste i förundersökningen, styvpappan (togge) hade i innerfickan i jackan han bar när polisen kom ett kvitto där han köppt en blombukett samt ett kort!
Var det till Emma eller till en älskarinna?
Jag har inte kunnat läsa att han hade blommor i sin bil den aktuella tidpunkten.
Även sakerna han hade i sin innerficka, typ en servett och en papperslapp hade blod från offren på sig.
Kan han ha med detta att göra?
Vi får inte glömma bort att det är "lantispoliser" som haft hand om detta till en början och då kan vad som helst gå snett.
Dom har missat en del tror jag.
Då jag kikar på bilderna i FUP så finns inga tulpaner i villan. Nu minns jag inte när dom var över till Ts släkt på kalas men kanske det var en grattisbukett till någon som fyllde år.
Däremot ligger en tågbiljett från T precis där E hittades. Han säger själv efter lite fundering då han tillfrågades om den i förhör att biljetten låg i jackan som han bar mordkvällen.
2008-08-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Har du läst förundersökningen?

Delar av den. Absolut inte hela.
Har en liten son att ta hand om och ett hus att bygga klart så har bara nån enstaka timme på kvällen att läsa :-)
Men har du en sidhänvisning så uppskattar jag gärna det :-)
2008-08-05, 23:42
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja_2007
Delar av den. Absolut inte hela.
Har en liten son att ta hand om och ett hus att bygga klart så har bara nån enstaka timme på kvällen att läsa :-)
Men har du en sidhänvisning så uppskattar jag gärna det :-)
Jag hinner inte göra det nu, men han är grundligt kontrollerad...
2008-08-05, 23:48
Medlem
liten_anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chanel
Jag postade i fel tråd innan ....

Jag funderade lite över en sak jag läste i förundersökningen, styvpappan (togge) hade i innerfickan i jackan han bar när polisen kom ett kvitto där han köppt en blombukett samt ett kort!
Var det till Emma eller till en älskarinna?
Jag har inte kunnat läsa att han hade blommor i sin bil den aktuella tidpunkten.
Även sakerna han hade i sin innerficka, typ en servett och en papperslapp hade blod från offren på sig.
Kan han ha med detta att göra?
Vi får inte glömma bort att det är "lantispoliser" som haft hand om detta till en början och då kan vad som helst gå snett.
Dom har missat en del tror jag.

suck..... blommor till kalaset dom var till på lördagen..
Inga älskarinnor där inte. Synd för er.

& vad har poliserna missat då enligt dig?
Trodde föressten att alla poliser genomgick samma utbildning, inte att några gick en speciell lantisutbildning...
Senast redigerad av liten_ann 2008-08-05 kl. 23:50. Anledning: snabbt
2008-08-05, 23:50
Medlem
Memphissens avatar
ju mer jag läser här desto mer övertyga blir jag om att styvpappan kan ligga bakom detta, som många redan skrivit så finns ju faktiskt inga dna-bevis mot CS, i huset (vad jag förstår iallafall) och vid ett sånt grovt överfall MÅSTE man ju ha hittat något iallafall

jag tror på teorin om att pappan kom hem, blev arg, spårade ur

känns som att svaret ligger för nära näsan för att folk ska se, nu har alla hakat upp sig på CS och på så sätt sitter styvpappan säkert

ska bli intressant att se hur detta utvecklas
2008-08-05, 23:52
Medlem
liten_anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memphissen
ju mer jag läser här desto mer övertyga blir jag om att styvpappan kan ligga bakom detta, som många redan skrivit så finns ju faktiskt inga dna-bevis mot CS, i huset (vad jag förstår iallafall) och vid ett sånt grovt överfall MÅSTE man ju ha hittat något iallafall

jag tror på teorin om att pappan kom hem, blev arg, spårade ur

känns som att svaret ligger för nära näsan för att folk ska se, nu har alla hakat upp sig på CS och på så sätt sitter styvpappan säkert

ska bli intressant att se hur detta utvecklas

Jäkla tjat om DNA, fattar inte folk att om det fanns DNS spår där så blev dom förstörda!!??
16 människor klampade in på brottsplatsen.... & dom HAR hittat nåt. nämligen fotspår, har du missat det?
2008-08-05, 23:52
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Har någon frågat T varför han gick till bilen innan polisen kom?
Det måste ha varit väldigt viktigt?
Vem såg detta? Jag har för mig att det var ambulanspersonalen?

Har någon frågat T var den svarta huvtröjan tagit vägen?

Det här är ju anmärkningsvärda fakta som polisen väl självklart har undersökt?

Han sa till SOSAB att han skulle flytta på sin bil så att ambulansen skulle komma fram. Den uppgiften har jag fått fram i FUn vid genomläsning. För vittnesmålen med blåljuspersonalen var inte jobbiga som det var med idel vittnen som hade nada att förtälja för att föra historien framåt.
2008-08-05, 23:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten_ann
Jäkla tjat om DNA, fattar inte folk att om det fanns DNS spår där så blev dom förstörda!!??
16 människor klampade in på brottsplatsen.... & dom HAR hittat nåt. nämligen fotspår, har du missat det?
Tekniker har dock kunnat spåra dessa 16 personer.
2008-08-05, 23:55
Medlem
liten_anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Han sa till SOSAB att han skulle flytta på sin bil så att ambulansen skulle komma fram. Den uppgiften har jag fått fram i FUn vid genomläsning. För vittnesmålen med blåljuspersonalen var inte jobbiga som det var med idel vittnen som hade nada att förtälja för att föra historien framåt.

Vilken svarta luvtröja är det folk pratar om?
En svart tröja fanns på brottsplatsen, E s tröja som ambulanspersonal hade klippt sönder! Är det den ni menar?
2008-08-05, 23:57
Medlem
liten_anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tekniker har dock kunnat spåra dessa 16 personer.

Ja alla poliser, ambulanspersonal mm som var där har fått lämna tex sko avtryck.
Kvar finns då 3 st OKÄNDA avtryck, dessa överensstämmer för övrigt med VANS skor i st 40-41

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in