2008-10-12, 22:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Det verkar klent med matten och att räkna till fyra, trots att du lyckades i meningen innan.

Grattis, du har just vunnit en blå badboll i rött!

Sååå klent är det inte. Med "två skador" refereras till "två typer av skador"; dvs på huden och på skallbenet - det jag beskrivit ovan.

Tack för badbollen!
2008-10-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Om vi spekulerar i T som alt. gm. så finns det en del olika teorier och även underteorier.

Teorin om T kan ha utfört brottet efter smedjan har diskuterats en del.
Tror mest isåfall att det har skett helt oplanerat, i blint raseri.

Ett möjligt motiv skulle kunna vara det eventuella barn som T hade med CS. Detta diskuterades flitigt mellan E och T. E tog även upp det med vänner. Kanske passade detta barn inte in i E:s värld? Kanske mycket tjafs och bråk om detta bortadopterade barn. Detta kunde vara T:s riktiga barn. Starka känslor för T. Han kanske luskade i detta i smyg. E kanske tydligt hade ställt ultimatum om att T inte skulle forska i det där.

När T kom hem från smedjan så möttes han kanske av en aggressiv E. Hon kanske hade kommit på honom på datorn eller liknande att han smygit bakom hans rygg. Ultimatum igen. Du får aldrig träffa ditt barn! Bråk uppstår. Detta är T:s eget kött och blod. Han ställer upp för E och hennes barn men själv får han inte intressera sig för sitt eget barn? Får kanske en örfil eller liknande. Då svartnar allt för T. Alla undertryckta känslor fullständigt spränger sig ur hans kropp i rent raseri. Utan någon kontroll överhuvudtaget så attackerar han. Plötsligt "vaknar" T till. Vad har jag gjort? Offren verkar döda, inga ljud hörs. Börjar fixa en del saker. Improviserar. Plötsligt får han panik. Kanske hör något som får honom att tro att någon kommer. Ringer SOS, då börjar E göra ljud från sig men då är det försent. Han är skådespelare, van att improvisera. Mordvapnet måste bort. T går ut, ambulansen kommer. T ser chansen att flytta bilen för att där få undan mordvapnet.

T flyttar bilen och gömmer mordvapnet i bilen. Går ur bilen och är på väg mot huset då polisen stoppar honom. Polisen skyddsvisiterar honom och säger åt honom att sätta sig i sin egen bil, vilket han också gör. T förhörs och ses stå utanför bilen och skyddsvisiteras igen. T sätter sig i bilen igen. NJ är nu misstänkt för brottet. Polisen meddelar T att han ska lämna sina kläder. Polisen hämtar nya kläder i huset. Polisen säger också till T att han måste lämna sina bilnycklar. Då förstår T att han måste ta med sig mordvapnet från bilen eftersom den troligen ska kollas. T är ej misstänkt och har redan skyddsvisiterats kanske 2 gånger. T går ur sin bil med mordvapnet på sig och åker till polisstationen. Han skyddsvisiteras ej mer.

Väl framme på polisstationen förhörs först T som övrigt vittne. Hela tiden med mordvapnet på sig. Sedan får han sina nya kläder och får själv byta om på något rum på polisstationen. Lämnar sen polisstationen med mordvapnet på sig. Åker med RJ till sjukhuset. T har sedan hur många möjligheter som helst att göra sig av med mordvapnet. Improviserar och tar allt efterhand när det händer något. Funderar hela tiden på olika möjligheter. Bra att NJ är misstänkt. Men det behövs någon mer ifall? Improvisation är nyckelordet när det gäller T i denna teori. För snabbt fram även namnet CS. T kanske rentav vet att CS varit i Arboga vid tiden för händelsen?

OBS! Detta är en teori.

Är det här är eran "huvudteori" när det gäller T eller är det en bara en utav många "underteorier"?
2008-10-12, 23:14
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Är det här är eran "huvudteori" när det gäller T eller är det en bara en utav många "underteorier"?

Givet upphovsmännen så är det sannolikt en teori som går att variera in absurdum, och därmed inte falsifierbar. Den gode Popper skulle nog säga att den var ovetenskaplig.
2008-10-13, 08:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Svara du ofta på dina egna inlägg?

Jag drar inte till med en lögn. Jag tar fasta på fakta och sonderar möjligheter.

Hur var det med alla som i de tidigare trådarna sa att det var möte på smedjan varje måndag kl 18-19?
Det var smidigt att citera mig själv eftersom målet var att visa att du hade fel när du påstod att jag inte har tillgång till FUP.
2008-10-13, 10:15
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det var smidigt att citera mig själv eftersom målet var att visa att du hade fel när du påstod att jag inte har tillgång till FUP.

För ordningens skull kan jag verifiera att Carl Hamilton HAR tillgång till FUP o har haft sedan den släpptes, jag fick bevis för det mycket tidigt.
2008-10-13, 10:25
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
För ordningens skull kan jag verifiera att Carl Hamilton HAR tillgång till FUP o har haft sedan den släpptes, jag fick bevis för det mycket tidigt.

Fast nu kommer SingleStar att påstå att Carl Hamilton inte kan läsa och om han kan läsa så fattar han i vart fall inte vad han läser. Projicering kanske?

Not; Projicera, -ing: är en term som betyder att man lägger sina negativa egenskaper på andra människor och sin omgivning för att på det sättet slippa hantera dem.
2008-10-13, 10:27
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Fast nu kommer SingleStar att påstå att Carl Hamilton inte kan läsa och om han kan läsa så fattar han i vart fall inte vad han läser. Projicering kanske?

Not; Projicera, -ing: är en term som betyder att man lägger sina negativa egenskaper på andra människor och sin omgivning för att på det sättet slippa hantera dem.

Jag kan ju bara se till mina egna erfarenheter från CHs läsförståelse o den upplever jag som god.

Vadå Prinzezzan?
Har du fått en badboll?
Jag vill oxå ha...

(jag fick just en, en jättefin! )
Senast redigerad av miapetter 2008-10-13 kl. 11:22.
2008-10-13, 10:34
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag kan ju bara se till mina egna erfarenheter från CHs läsförståelse o den upplever jag som god.

Vadå Prinzezzan?
Har du fått en badboll?
Jag vill oxå ha...

Jag har samma erfarenhet som du, i det fallet. Fast jag tvivlar på att SingleStar är beredd på att skriva under, ändå. Det är i och för sig bara en känsla jag har ...

Äh, du klarar dig utan badboll den här årstiden. Tror inte att du är lika bra på att blanda ihop begreppen som Prinzezzan är. Det blir nog ingen vinst för dig, ska du se.
2008-10-13, 11:03
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Se till att läsa den då.
2008-10-13, 11:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Se till att läsa den då.
Citat:

Skaffa Förundersökningsprotokkollet, läs det, förlåt, lär dig läsa först och skaffa dig läsförståelse. Sedan skall jag tala om för dig vart du kan hitta det.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13235526&postcount=8497
Citat:

Du vet att jag har FUP och tror du mig inte kan du skicka ett PM och be mig svara med innehållet på valfri sida.
Jag är online nu och ett kort tag till. Du får svar inom någon minut...
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13242550&postcount=8766

Nu försöker du lite "snyggt" komma bort från att du försökte att sätta mig på pottkanten genom att hävda att jag inte har tillgång till FUP:n
Det fungerade inte speciellt bra och då försöker du att gå till attack istället...
2008-10-13, 12:31
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13235526&postcount=8497

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13242550&postcount=8766

Nu försöker du lite "snyggt" komma bort från att du försökte att sätta mig på pottkanten genom att hävda att jag inte har tillgång till FUP:n
Det fungerade inte speciellt bra och då försöker du att gå till attack istället...

Och ändå missade du Torgnys anteckningar han gjorde av vad Emma sa.

Ja du, selektivt minne och selektivt handhavande, det är din selektiva business.
2008-10-13, 12:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Och ändå missade du Torgnys anteckningar han gjorde av vad Emma sa.

Ja du, selektivt minne och selektivt handhavande, det är din selektiva business.
Citat:

Du tycker inte det är skumt att Torgny då skall skriva anteckningar från förhöret åt polisen?
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13225470&postcount=8388

När vi ändå är inne på selektivt handhavande så kan du väl förklara var i FUP jag kan hitta den här uppgiften. Det var det vi började gräla om och du har fortfarande inte verifierat den. Jag kan som sagt var inte hitta någon sådan uppgift i FUP, men du kanske har gjort det och då är den intressant för oss alla...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in