2008-10-26, 18:54
  #9829
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om CS frias kommer det sannolikt att öppna upp för spekulationer om andra gm även i media. Innan dess håller de sig lugna.

Det tror inte jag. Jag tror att det kommer att anses som polisiärt uppklarat om CS frias. Kanske, till och med troligen, kommer man att försöka att hitta ännu fler bevis mot henne, på något sätt.

Det kommer helt enkelt att bli ännu ett mordfall där GM frias i brist på bevis.

Men det behöver vi ju inte tjafsa sönder tråden om, innan det ens har hänt.

Jag vet, Nackepa, att du anser CS som ev. skyldig eller medskyldig. Du är inte den här i tråden som jag anser som minst nyanserad eller oförskämd. Du för ett resonemang. Visserligen kan jag tycka att du är ute och svävar ibland, men det kan jag stå ut med.

Vad jag har svårt för är när det talas i nedsättande ordalag om anhöriga och vänner till de drabbade. OK att man vill undersöka dem som tänkbara GM, men det har ju använts väldigt elaka ord om dem som personer. Det är onödigt.

Jag kan ta ett litet exempel från tråden, för att illustrera vad jag menar. Någon, minns ej vem, skrev ungefär så här:

"Och vem är den här Sebbe då, som T prompt skulle ringa till? Var det så nödvändigt?"

I min värld - det var ju helt enkelt ett vanligt telefonsamtal där de skulle stämma träff. Här antyds det något mer suspekt. Varför? Vi ringer väl alla till folk ibland för att stämma träff.

Sedan har det följts av hånfulla och elaka kommentarer om att den här Sebbe följde med familjen utomlands. Skumt, tycker en del. Jätteskumt.

Inte har det hjälpt att någon insatt skrev att det var inte den Sebbe. Nej, det har fortsatts att tjata om det.

Det här är långt ifrån det värsta exemplet, och det finns väldigt många fler. Som sagt, jag tycker att det är så onödigt att vara elak.
2008-10-26, 18:54
  #9830
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Du såg inte det själv några sidor bak i tråden?

Jag frågade Wildone och önskar svar från honom!
2008-10-26, 18:57
  #9831
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag frågade Wildone och önskar svar från honom!

Här är inlägget jag sätter min tilltro till.

Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Dessutom stämmer det inte att L någonsin ägt eller lämnat in ett par VANs till polisen, vart den uppgiften kommer ifrån har jag ingen aning men det finns ingen sanning i den!

Jag har fått uppgiften (om att L haft vans och lämnat in dem) här från forumet, och säger ooooo att det är felaktigt så tror jag direkt på den uppgiften utan att tveka.
__________________
Senast redigerad av wildone69 2008-10-26 kl. 19:00. Anledning: förtydligade
2008-10-26, 18:59
  #9832
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag frågade Wildone och önskar svar från honom!

Om du tar dig tid att läsa så behöver du inte fråga.
2008-10-26, 19:01
  #9833
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Inget konstigt om en person har t.ex. två par skor av samma märke. Eller fler.
Finns många som har det.

Om man inte ens har ett par skor av ett visst märke så vore det märkligt om man hade två eller fler.
2008-10-26, 19:10
  #9834
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om man inte ens har ett par skor av ett visst märke så vore det märkligt om man hade två eller fler.

Varför skulle jag lita på någon som i denna tråd påstår att L ej haft VAN-skor?
2008-10-26, 19:14
  #9835
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför skulle jag lita på någon som i denna tråd påstår att L ej haft VAN-skor?

Det förvånar mig inte eftersom allt som motsäger dina teorier bryr du dig inte om.
Du är inte det minsta inresserad av sanningen.
2008-10-26, 19:30
  #9836
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför skulle jag lita på någon som i denna tråd påstår att L ej haft VAN-skor?

Men du litar på att L har haft VANS bara för att någon, vem som helst, säger det i tråden.
Märkligt, då passar galoscherna plötsligt!
2008-10-26, 19:32
  #9837
Medlem
LieDetectors avatar
Är det någon som har pejl på hur vanliga de här VANSdojorna är i Sverige? Är det NÅGON som känner folk som har sådana skor?
2008-10-26, 19:32
  #9838
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför skulle jag lita på någon som i denna tråd påstår att L ej haft VAN-skor?

Nej varför skulle det? Vem litar du på i den här tråden?

Jag har börjat lita på en del av skribenterna, som t ex letsdoit, BaalZeBub, PappasPralin, BoiSaren, Hamilkar, ParvixII, miapetter, Frubeate, ooooo, LieDetector, cookie777, för att bara nämna några. Jag tycker inte att det tar speciellt lång tid efter man anslutit sig till ett forum förrän man har skapat sig en bild av, för att återanvända Hoola Bandoolas klassiker, "vem i hela världen kan man lita på?"

Du har förmodligen andra du litar på, och dit hör inte skribenten som vet att L inte har några VANS bearcat skor.
2008-10-26, 19:33
  #9839
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det förvånar mig inte eftersom allt som motsäger dina teorier bryr du dig inte om.
Du är inte det minsta inresserad av sanningen.

Det är sanningen jag är intresserad av.

Jag bryr mig om fakta. Vill gärna ha mer fakta för att kunna stryka felaktiga teorier. Nu finns det tyvärr alldeles för många teorier om vem eller vilka som är skyldiga.
__________________
Senast redigerad av nackepa 2008-10-26 kl. 19:36.
2008-10-26, 19:35
  #9840
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det är sanningen jag är intresserad av.

Jag bryr mig om fakta. Vill gärna ha mer fakta för att kunna stryka felaktiga teorier. Nu finns det tyvärr alldeles för många teorier om alternativa gm.

Äh lägg ner det här tramsandet nu, du är bara intresserad utav "fakta" som passar in i någon utav alla dina fantasier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in