Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om CS frias kommer det sannolikt att öppna upp för spekulationer om andra gm även i media. Innan dess håller de sig lugna.
Det tror inte jag. Jag tror att det kommer att anses som polisiärt uppklarat om CS frias. Kanske, till och med troligen, kommer man att försöka att hitta ännu fler bevis mot henne, på något sätt.
Det kommer helt enkelt att bli ännu ett mordfall där GM frias i brist på bevis.
Men det behöver vi ju inte tjafsa sönder tråden om, innan det ens har hänt.
Jag vet, Nackepa, att du anser CS som ev. skyldig eller medskyldig. Du är inte den här i tråden som jag anser som minst nyanserad eller oförskämd. Du för ett resonemang. Visserligen kan jag tycka att du är ute och svävar ibland, men det kan jag stå ut med.
Vad jag har svårt för är när det talas i nedsättande ordalag om anhöriga och vänner till de drabbade. OK att man vill undersöka dem som tänkbara GM, men det har ju använts väldigt elaka ord om dem som personer. Det är onödigt.
Jag kan ta ett litet exempel från tråden, för att illustrera vad jag menar. Någon, minns ej vem, skrev ungefär så här:
"Och vem är den här Sebbe då, som T prompt skulle ringa till? Var det så nödvändigt?"
I min värld - det var ju helt enkelt ett vanligt telefonsamtal där de skulle stämma träff. Här antyds det något mer suspekt. Varför? Vi ringer väl alla till folk ibland för att stämma träff.
Sedan har det följts av hånfulla och elaka kommentarer om att den här Sebbe följde med familjen utomlands. Skumt, tycker en del. Jätteskumt.
Inte har det hjälpt att någon insatt skrev att det var inte den Sebbe. Nej, det har fortsatts att tjata om det.
Det här är långt ifrån det värsta exemplet, och det finns väldigt många fler. Som sagt, jag tycker att det är så onödigt att vara elak.