Angående teorin som har framförts att någon annan än E har MSN:at med systrarna...
Flera stycken insatta har sagt att det inte kan vara någon annan än E. Då utgår jag från att de har fått höra lite om vad som chattades, och då har dragit den slutsatsen.
Visst skulle man kunna chatta med någon nära anhörig utan att märka att det egentligen var någon annan, så att säga. Men efter en så här allvarlig händelse tänker man väl efter ordentligt hur just den här aktuella chatten gick till. Om motparten, i det här fallet E, bara skulle har svarat ungefär ja eller nej eller neutrala meningar, då borde väl de andra ha reagerat på det, så här i efterhand.
Tydligen har det den aktuella kvällen chattats delvis om väldigt specifika saker, och jag kan inte förstå hur man då skulle kunna ta miste på vem man egentligen chattar med.
Jag har själv trott att jag har chattat med min son ett par gånger, när det i själva verket har varit hans kompis. Det har visat sig efter en stund. Om chatten skulle ha gällt något specifikt, hade jag upptäckt det nästan direkt.
En sak till: enligt teorin som har framförts skulle någon annan ha chattat. Det skulle då alltså ha hänt efter att E och barnen hade blivit nedslagna. Det kan ju inte ha hänt innan, med E och barnen snällt väntande i hallen.
När man har utfört ett sådant här dåd kan man knappast vara så kall att man stannar kvar. Även om GM skulle vara tvärsäker på att det ännu dröjer några minuter innan T kommer hem, så skulle det ju faktiskt kunna komma någon annan. Någon som känner familjen väl, och bara kliver in utan att ringa på.
Jag skulle kunna tänka mig att man vill därifrån så fort som möjligt.
Vad tror ni som har framfört teorin?
Flera stycken insatta har sagt att det inte kan vara någon annan än E. Då utgår jag från att de har fått höra lite om vad som chattades, och då har dragit den slutsatsen.
Visst skulle man kunna chatta med någon nära anhörig utan att märka att det egentligen var någon annan, så att säga. Men efter en så här allvarlig händelse tänker man väl efter ordentligt hur just den här aktuella chatten gick till. Om motparten, i det här fallet E, bara skulle har svarat ungefär ja eller nej eller neutrala meningar, då borde väl de andra ha reagerat på det, så här i efterhand.
Tydligen har det den aktuella kvällen chattats delvis om väldigt specifika saker, och jag kan inte förstå hur man då skulle kunna ta miste på vem man egentligen chattar med.
Jag har själv trott att jag har chattat med min son ett par gånger, när det i själva verket har varit hans kompis. Det har visat sig efter en stund. Om chatten skulle ha gällt något specifikt, hade jag upptäckt det nästan direkt.
En sak till: enligt teorin som har framförts skulle någon annan ha chattat. Det skulle då alltså ha hänt efter att E och barnen hade blivit nedslagna. Det kan ju inte ha hänt innan, med E och barnen snällt väntande i hallen.
När man har utfört ett sådant här dåd kan man knappast vara så kall att man stannar kvar. Även om GM skulle vara tvärsäker på att det ännu dröjer några minuter innan T kommer hem, så skulle det ju faktiskt kunna komma någon annan. Någon som känner familjen väl, och bara kliver in utan att ringa på.
Jag skulle kunna tänka mig att man vill därifrån så fort som möjligt.
Vad tror ni som har framfört teorin?