2008-10-09, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Är inte det ett ganska riskabelt agerande isf? Eftersom te x försvaret har rätt att begära ändringar i ett förundersökningsprotokoll? Slasken är något som försvaret fått ta del av, och däri så borde det te sig ganska tydligt hur man arbetat...eller?

Framförallt är det riskabelt för den misstänkte Försvaret kan inte styra förundersökningen, den åtalade/försvarsadvokaten kan begära att vissa saker undersöks, om det nu sker är en annan sak.

Slasken kan ofta ge försvaret några frågetecken, men slasken har oftast samma inriktning som fup, dvs, fälla i deras ögon den misstänkta gärningsmannen, att försöka fria är inte lika aktuellt. Ett stort hyckleri med nuvarande tanke.

Det där är helt enkelt inte sant. Du har inte en aning vad som finns i slasken, lika lite som jag, men jag vet en del saker som hamnat i slasken. Vilket troligtvis är mer än du vet.

Antingen så har du missförstått helt vad FUP respektive slasken är eller så sitter du bara och hasplar ur dig saker i hopp om att provocera.
2008-10-09, 21:06
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Är inte det ett ganska riskabelt agerande isf? Eftersom te x försvaret har rätt att begära ändringar i ett förundersökningsprotokoll? Slasken är något som försvaret fått ta del av, och däri så borde det te sig ganska tydligt hur man arbetat...eller?
Framförallt är det riskabelt för den misstänkte Försvaret kan inte styra förundersökningen, den åtalade/försvarsadvokaten kan begära att vissa saker undersöks, om det nu sker är en annan sak.

Slasken kan ofta ge försvaret några frågetecken, men slasken har oftast samma inriktning som fup, dvs, fälla i deras ögon den misstänkta gärningsmannen, att försöka fria är inte lika aktuellt. Ett stort hyckleri med nuvarande tanke.

Well nu har du redan fått ett svar på det här, men jag svarar också eftersom du citerade mig.

Har du koll på vad som hamnar i slasken eller inte? Jag har svårt att finna det sannolikt.

Dessutom så är det väl underligt att inte försvaret opponerar sig om man finner FUP otillfredställande. Det är där jag menar att agerandet är riskabelt, eftersom slasken ställs försvaret och andra berörda till förfogande.

Jag har ingen aning om vad som står eller inte står i slasken. Men jag finner det ganska osannolikt att även den enbart skulle vara inriktad på enkom en person. I dina argument så befäster du hur det ligger till, vilket man inte har belägg att göra såvida man inte tagit del av protokollet..ord för ord. Så jag frågar igen..har du det?

edit: puttade tillbaka text till rätt sida av citattecknen
Senast redigerad av cookie777 2008-10-09 kl. 21:19.
2008-10-09, 21:15
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det där är helt enkelt inte sant. Du har inte en aning vad som finns i slasken, lika lite som jag, men jag vet en del saker som hamnat i slasken. Vilket troligtvis är mer än du vet.

Antingen så har du missförstått helt vad FUP respektive slasken är eller så sitter du bara och hasplar ur dig saker i hopp om att provocera.
Det där är helt enkelt inte sant. Du har inte en aning vad som finns i slasken, lika lite som jag
Jag gjorde en generell bedömning på deras arbetsätt och du gjorde en total beskrivning av imbecill.

Säg inte till mig vad jag vet om fup/slask/arbetssätt om du läser mina inlägg förstår du att det baseras allmänt hur det fungerar, denna utredning är knappast unik även om du råkar vara släkt med inblandade.
2008-10-09, 21:17
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var skrik som fick en granne att reagera två gånger då det lät som barnskrik eller katt. Att jämföra detta skrik med katt är lika med att höra ett spädbarn gallskrika och då låter det verkligen hjärtskärande.
Jag kan inte tänka mig att denna granne tittar ut genom fönstret så fort hon hör ungar skrika utan det här måste ha varit utöver det vanliga.
Tiden då grannen hörde två skrik var vid tid 18.15-18.20.

Mycket intressant tid.

Måste som du säger varit skrik utöver det vanliga eftersom grannen reagerar så.
2008-10-09, 21:21
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Mycket intressant tid.

Måste som du säger varit skrik utöver det vanliga eftersom grannen reagerar så.
Sluta tramsa
Citat:
Ann- sofie och Jan .... berättar att de satt i vardagsrummet för att äta framför tv´n då de hörde barnskrik. Ann-sofie gick till köksfönstret som vetter mot gatan och såg då några barn som lekte och antog att det var därifrån skriken kom. Då var kl ca 18.15-18.20. De åt klart och hörde sedan några skrik till och trodde att det var barnen på gatan eller en katt
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13207027&postcount=8103

"De åt klart och hörde sedan några skrik till"
Äter dom i rekordfart eller var gärningen väldigt utdragen?
2008-10-09, 21:22
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag vet inte vilket varv i ordningen vi är inne på när det gäller konspirationsteorin om att brottet skulle skett tidigare än vad som redan konstaterats. Om du/ni nu bortser från sjukvårdspersonalens uttalanden, samt att man tagit fram ett tidsfönster bl.a. med hjälp av det levrade blodet, så har det ju konstaterats att om barnen och E legat längre i hallen så hade inte barnen varit vid liv när ambulanserna kom och med största sannolikhet ej E heller. Ekvationen är faktiskt ganska enkel...

Här har vi helt enkelt olika åsikter. Finns inga bevis mot att brottet kan ha skett tidigare i det du här skriver.

Vi bortser inte alls från sjukvårdspersonalens uttalanden. De har inte tagit fram tidslinjen efter blodet utan efter när man tror att E messat på datorn och sista aktivitet på datorn.

Brottet kan ha skett tidigare.
2008-10-09, 21:23
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Här har vi helt enkelt olika åsikter. Finns inga bevis mot att brottet kan ha skett tidigare i det du här skriver.

Vi bortser inte alls från sjukvårdspersonalens uttalanden. De har inte tagit fram tidslinjen efter blodet utan efter när man tror att E messat på datorn och sista aktivitet på datorn.

E chattade med sin syster. Minns du?
2008-10-09, 21:26
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
MSN-konsversationen med systern. Minns du?

Jag minns att vi ej är överens i denna fråga.

Någon annan kan ha messat på E:s konto på datorn. Tror det finns smarta poliser som också börjar inse detta. Mycket svagt sätt att identifiera en person via mess. Mycket svagare än om E talat med någon i telefon eller om någon hade sett henne en viss tid.
2008-10-09, 21:27
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Där har du skitfel nackepa!

Det har sagts flera gånger på de senaste sidorna, om det skulle ha skett tidigare så hade det varit mord på tre personer. Förstår du?
2008-10-09, 21:27
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Har du koll på vad som hamnar i slasken eller inte? Jag har svårt att finna det sannolikt.
Absolut läst tillräckligt med slaskar, tror inte arbogaslasken är unik.
Citat:
Dessutom så är det väl underligt att inte försvaret opponerar sig om man finner FUP otillfredställande. Det är där jag menar att agerandet är riskabelt, eftersom slasken ställs försvaret och andra berörda till förfogande.
Klart man kan opponera sig, men mer leder det sällan inte till.
Citat:
Jag har ingen aning om vad som står eller inte står i slasken. Men jag finner det ganska osannolikt att även den enbart skulle vara inriktad på enkom en person. I dina argument så befäster du hur det ligger till, vilket man inte har belägg att göra såvida man inte tagit del av protokollet..ord för ord. Så jag frågar igen..har du det?

Läs om, kanske du fattar.
2008-10-09, 21:28
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Eftersom Kungsörmusikanterna inte är hörda så kan denna tid runt 18.15-18.20 vara en utgångstid för Ts färd till smedjan från hemmet.

Jepp, så kan det vara.
2008-10-09, 21:29
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jag minns att vi ej är överens i denna fråga.

Någon annan kan ha messat på E:s konto på datorn. Tror det finns smarta poliser som också börjar inse detta. Mycket svagt sätt att identifiera en person via mess. Mycket svagare än om E talat med någon i telefon eller om någon hade sett henne en viss tid.
Trams det också. Det diskuterades saker, enligt väldigt pålitliga källor (bl.a. här i tråden), som ingen mer än E kände till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in