Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Är inte det ett ganska riskabelt agerande isf? Eftersom te x försvaret har rätt att begära ändringar i ett förundersökningsprotokoll? Slasken är något som försvaret fått ta del av, och däri så borde det te sig ganska tydligt hur man arbetat...eller?
Framförallt är det riskabelt för den misstänkte

Försvaret kan inte styra förundersökningen, den åtalade/försvarsadvokaten kan
begära att vissa saker undersöks, om det nu sker är en annan sak.
Slasken kan ofta ge försvaret några frågetecken, men slasken har oftast samma inriktning som fup, dvs, fälla i deras ögon den misstänkta gärningsmannen, att försöka fria är inte lika aktuellt. Ett stort hyckleri med nuvarande tanke.
Well nu har du redan fått ett svar på det här, men jag svarar också eftersom du citerade mig.
Har du koll på vad som hamnar i slasken eller inte? Jag har svårt att finna det sannolikt.
Dessutom så är det väl underligt att inte försvaret opponerar sig om man finner FUP otillfredställande. Det är där jag menar att agerandet är riskabelt, eftersom slasken ställs försvaret och andra berörda till förfogande.
Jag har ingen aning om vad som står eller inte står i slasken. Men jag finner det ganska osannolikt att även den enbart skulle vara inriktad på enkom en person. I dina argument så befäster du hur det ligger till, vilket man inte har belägg att göra såvida man inte tagit del av protokollet..ord för ord. Så jag frågar igen..har du det?
edit: puttade tillbaka text till rätt sida av citattecknen