2008-08-21, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag har inte besvarat ett sånt påstående - att E skickat sms från den trasiga telefonen- eftersom det är rent nonsens.

Jag skrev nyss också att att du kan överbevisas lätt med hjälp av FUP, men jag tänker inte ens försöka, för du har hittills aldrig erkänt dig överbevisad trots alla gånger du blivit det.

Fortfarande inte jag som påstått att det är 3st utan flera andra, följde bara ert snack igår. Så hur tänker du?
2008-08-21, 18:59
Bannlyst
Citat:
Jag highlightar dina två springande punkter ovan, din åsikt är att han inte är utredd, min åsikt är att han är det, eftersom tidpunkten för brottet är mer eller mindre fastställd och T omöjligt kunde vara hemma då.

Det skulle rent teoretiskt kunna vara jag också, men jag befann mig också 16 km från villan kl 19:06 och kunde således inte heller hinna dit och utföra dådet före 19:20 när sos larmades.
Enkel matematik..

Ja här går våra åsikter isär helt enkelt. Det verkar inte gå att få ihop dem heller.
Det vi vet om tidpunkten för brottet är att det har begåtts någon gång mellan 19.09 sista msn kontakt (eller är det andra rön nu?rätta mej gärna om jag har fel. ) och 19.20 när sos larmas.

När T kom hem är inte hundraprocentigt fastställt.

Jag tycker inte att T har utretts utan endast förhörts som vittne, inte som potentielll gm.
2008-08-21, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Fortfarande inte jag som påstått att det är 3st utan flera andra, följde bara ert snack igår. Så hur tänker du?

Jag förstår inte din fråga, hur jag tänker?

E hade två telefoner, en Nokia 1100 som hon använde eftersom den andra nokian (6310?) var trasig.
2008-08-21, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja här går våra åsikter isär helt enkelt. Det verkar inte gå att få ihop dem heller.
Det vi vet om tidpunkten för brottet är att det har begåtts någon gång mellan 19.09 sista msn kontakt (eller är det andra rön nu?rätta mej gärna om jag har fel. ) och 19.20 när sos larmas.

När T kom hem är inte hundraprocentigt fastställt.

Jag tycker inte att T har utretts utan endast förhörts som vittne, inte som potentielll gm.

Nej det är inte fastställt exakt när han kom hem, men polisens beräkning 19:18 +- 1minut känner jag kan stämma mycket väl, han kan om han gasade till på valskograkan (en lång lokalt känd raksträcka) tom varit hemma 19:17, men jag anser fortfarande att det är en omöjlighet för honom att utföra dådet + den städning som behövdes för att inte själv bli misstänkt rent tidsmässigt.
2008-08-21, 19:07
Bannlyst
Citat:
Nej det är inte fastställt exakt när han kom hem, men polisens beräkning 19:18 +- 1minut känner jag kan stämma mycket väl, han kan om han gasade till på valskograkan (en lång lokalt känd raksträcka) tom varit hemma 19:17, men jag anser fortfarande att det är en omöjlighet för honom att utföra dådet + den städning som behövdes för att inte själv bli misstänkt rent tidsmässigt.

Ja jag förstår.
2008-08-21, 19:09
Bannlyst
Tiden för dådet är väldigt knapp vem som än är gm. Jag tycker det är otroligt att gm har hunnit med allt detta samt har hunnit ifrån området innan T kom hem.
2008-08-21, 19:11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Tiden för dådet är väldigt knapp vem som än är gm. Jag tycker det är otroligt att gm har hunnit med allt detta samt har hunnit ifrån området innan T kom hem.
Hon kan mycket väl vara kvar i området eftersom T inte kom hem samma väg som man går till stationen från huset... Det syns om man tittar på kartor.
2008-08-21, 19:11
Bannlyst
Citat:
Jag förstår inte din fråga, hur jag tänker?

E hade två telefoner, en Nokia 1100 som hon använde eftersom den andra nokian (6310?) var trasig.

Nyss var jag en lögnare och troll som nämnde de 3 fonarna som det pratades om igår. E har 2st T har 1st Precis det jag skrev i det första inlägget som upprörde att E hade en xtra fon.
2008-08-21, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Tänk att det gör jag med, men oavsett om man tror på random GM eller CS så hade båda dem alternativen minst 5 minuter längre på sig än T kan ha haft.

och hur otroligt knapp tiden är..så har det hänt.
2008-08-21, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du är så rar, när det pratades om den igår hävdade du att den var trasig och vi prata om 3 st, men E hade ju sms:at NJ från den. Såg inte hur du svara på det.

Nej bäver, du påstår ovan hon messat från den trasiga telefonen, eller var det en felskrivning igen från dig?

Om du menar något helt annat än jag läser ut ovan får jag be dig skriva tydligare i fortsättningen så slipper jag kalla dig lögnare och troll varje gång du skriver något bara för att du skriver slarvig.. eller så är jag den enda som inte förstår ditt språk och ska hålla käften, men det får andra deltagare bekräfta i sånt fall.
2008-08-21, 19:19
Bannlyst
Citat:
Nej bäver, du påstår ovan hon messat från den trasiga telefonen, eller var det en felskrivning igen från dig?

Om du menar något helt annat än jag läser ut ovan får jag be dig skriva tydligare i fortsättningen så slipper jag kalla dig lögnare och troll varje gång du skriver något bara för att du skriver slarvig.. eller så är jag den enda som inte förstår ditt språk och ska hålla käften, men det får andra deltagare bekräfta i sånt fall.

Nä det skrevs här i tråden igår om det där sms:et och som jag sa innan såg jag inte ditt svar på det.
Du får ha det språk du ser naturligt att använda för mig.
2008-08-21, 19:22
Bannlyst
Citat:
Tänk att det gör jag med, men oavsett om man tror på random GM eller CS så hade båda dem alternativen minst 5 minuter längre på sig än T kan ha haft.

och hur otroligt knapp tiden är..så har det hänt.

mm, Jag undrar om CS fick hicka när hon insåg hur nära hon var att bli påkommen? Om det nu var hon alltså?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in