2008-10-08, 13:34
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vi får hoppas att de undersökt detta - trots att en del här skulle kalla det "trams"
Det är trams att dra upp det eftersom det borde varit kollat. Själva grejen är inte trams. Förstår du skillnaden?
2008-10-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jodå, jag förstod ironin men jag har fått höra det här med runstenarna förr.

Min redovisning är välgrundad.

Det du har postat här angående hennes alternativ till besöket i Arboga på morddagen är allt annat än välgrundat, men belägg det gärna med fakta så får vi se om du kan backa upp dina ord?

Citat:
Ja, det är ju det jag säger - försvaret kanske inte har tänkt så långt. Vad vet jag?

Tycker du verkligen att det är "trams" att undersöka det som undersökas kan?

Enligt bilder syns det att CS´s yttre tumleder är små "stumpar"; så små att knappt en pyttenagel får plats. Dessutom har ju en tysk läkare också observerat detta.

"Trams" skulle - enligt mig - vara att inte göra det yttersta för att få fram så mycket material som möjligt, för att kunna grunda ett riktigt beslut på.

Kan du posta de bilderna du har på hennes tummar?
2008-10-08, 13:38
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Vi får hoppas att de undersökt detta - trots att en del här skulle kalla det "trams"

Jag tror man mer refererar till det ni håller på med just nu

Och, vad är de som säger att hon inte skulle ha kunnat tappa hammaren under den tiden hon begick dådet?

edit: tillägg
2008-10-08, 13:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det du har postat här angående hennes alternativ till besöket i Arboga på morddagen är allt annat än välgrundat, men belägg det gärna med fakta så får vi se om du kan backa upp dina ord?

Kan du posta de bilderna du har på hennes tummar?

Titta själv i de kvällstidningar som haft bilder där hennes tumme synts - har bara sett den ena, vad jag kommer ihåg, och det var när hon satt inne i rättegångssalen (det kan även ha funnits i någon annan tidning). Kanske finns de inlagda på nätet, men en del bilder försvinner på vägen från papperstidning till online-tidning.
2008-10-08, 13:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är trams att dra upp det eftersom det borde varit kollat. Själva grejen är inte trams. Förstår du skillnaden?

Ja, jag förstår skillnaden. Men saken är den, att vi diskuterade detta, eftersom vi inte visste OM det undersökts (eftersom det inte finns info om detta).
2008-10-08, 13:41
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Nu är det ju tummens särställning gör att handen kan användas som griporgan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hand

Cs har inte ”tummen mitt i handen", snarare tvärtom verkar hon riktigt händig, trots sitt ”handikapp”

Nu till min fetmarkering: Även om försvaret inte tänkt på att undersöka CS ev. hammar-ofärdighet (vilket väl borde underkänna försvarets insats?) så kan man undra varför inte CS själv berättat det.

Eller är det ytterligare en sak hon till varje pris inte vill ska komma fram? Skäms hon så till den milda grad över sitt ev. handikapp att hon hellre riskerar livstids fängelse för barnamord?
Senast redigerad av Kallix 2008-10-08 kl. 14:15.
2008-10-08, 13:43
Medlem
Citat:
Titta själv i de kvällstidningar som haft bilder där hennes tumme synts - har bara sett den ena, vad jag kommer ihåg, och det var när hon satt inne i rättegångssalen (det kan även ha funnits i någon annan tidning). Kanske finns de inlagda på nätet, men en del bilder försvinner på vägen från papperstidning till online-tidning.

Papperstidningar läser jag inte så har bilderna varit endast där så har de gått mig helt förbi, och för att slippa kolla igenom alla artiklar som publicerats, i alla tidningar, så tänkte jag att någon utav er faktiskt satt på de bilderna ni pratar om, men tyvärr inte då.
2008-10-08, 13:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag tror man mer refererar till det ni håller på med just nu

Och, vad är de som säger att hon inte skulle ha kunnat tappa hammaren under den tiden hon begick dådet?

edit: tillägg

Det finns väl ingenting som säger att hon inte skulle ha kunnat tappa hammaren under tiden hon begick (?) dåden? Men vid dåligt grepp kanske hon skulle ha tappat den hela tiden
2008-10-08, 13:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Papperstidningar läser jag inte så har bilderna varit endast där så har de gått mig helt förbi, och för att slippa kolla igenom alla artiklar som publicerats, i alla tidningar, så tänkte jag att någon utav er faktiskt satt på de bilderna ni pratar om, men tyvärr inte då.

Har inte sparat papperstidningen och även om jag hade gjort det, så hade jag tyvärr inte kunnat scanna in den just nu, eftersom all-in-one-maskinen inte är installerad på denna dator.

Men det är möjligt att bilden finns på nätet.
2008-10-08, 13:48
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Det finns väl ingenting som säger att hon inte skulle ha kunnat tappa hammaren under tiden hon begick (?) dåden? Men vid dåligt grepp kanske hon skulle ha tappat den hela tiden

Varför skulle man då välja ett sådant verktyg för att banka på ett cykellås då? Om hon ändå vet att hon inte kan greppa den ordentligt utan att tappa hammaren?

Jag förstår inte? Hon har enligt egen utsago sagt att hon använt hammare vid iaf två tillfällen. Slutsatsen borde då vara att hon kan greppa en hammare.
2008-10-08, 13:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
"Inte tycker att det är nödvändigt" - ja, det vet vi ju inte. De kanske inte ens har tänkt på det. Vad vet jag?

Den andra meningen som jag fetmarkerad, tycker jag är svår att förstå. Skulle försvaret inte förstått att CS inte skulle kunna hålla ordentligt i en hammare?
Tror du verkligen att det har gått försvaret (och CS själv) förbi att CS inte kan hålla i och slå med en hammare?
2008-10-08, 13:50
Medlem
LieDetectors avatar
Jag tycker att The Princess genast ska ta kontakt med försvarsadvokaten i detta viktiga ärende. Säkert kan hon då få sina hett eftertraktade svar direkt från källan.

Det är verkligen trams och spekulationer på låg/hög (stryk det som ej önskas) nivå detta.
Men att ifrågasätta runstensletandet, reseprogrammet eller något annat som CS haft för sig, det går inte. Det är hur trovärdigt som helst det ...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in