2008-10-11, 23:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Och det bör väl visas då han hade SKOR på sig, en massa fotavtryck/skoavtryck kunde teknikerna se på brottsplats, inte en enda av dessa avtryck var gjorda av någon utan skor. Hur förklarar idioten detta? Mer felskrivningar? Fler lögner?
Hur förklaras det att T gick in i arbetsrummet och hämtade Es mobil utan att ha lämna blodigt sulavtryck på golvet?
2008-10-11, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om han hade huvtröjan på sig när han lämnade hemmet men inte vid återkomst så kan man ju verkligen undra varför den försvann.

Är detta fakta eller talibanens missanpassade förståelse av verkligheten? Hon som numera nekar till att ha sagt att fötter är åt fel håll på en viss kamera!

Märkligt.
2008-10-11, 23:30
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Förhör med syster Ida
FUP Tillägg sid. 659

Bland det första som Emma sa då Ida besökte henne i Uppsala så var det siffrorna 13-14.
Emma tittade på Ida när hon sa detta och Ida förstod inte till en början sammanhanget. En
ytterligare fras som kom var "Skriva ner, boka in" samt "den sista". Ida förstod till en början
som sagt inte vad Emma menade, men när Ida gick ut ur rummet till de andra och pratade
med Togge, så sa denne att det kunde vara MSN-konversationen som Ida och Emma hade
precis innan händelsen. En konversation angående semester och barnvakt och där det var
tänkt att Ida skulle vara barnvakt under vecka 13 och 14. Det var efter att Togge sagt detta
som det gick upp ett ljus för Ida och hon förstod vad Emma menade. Därefter så gick Ida åter
igen in i rummet där Emma låg. Emma var fortfarande orolig och sa dessa ord åter igen,
varpå Ida gav henne lugnande besked och sa att man hade ordnat detta och allt var lugnt,
vilket lugnade Emma. Ida vet genom sin kalender att detta var den 30 mars och att det var Ida
och pappa Roland som var med i rummet. Vad gäller frasen den sista så minns Ida att hon och
Emma chattade om att Ida hade en tenta den sista.

Du får nog ta och läsa i FUP igen för där säger Ida att T skulle ha semeser vecka 13 eftersom hon frågat E om det var vecka 13 eller 14. Då hade hon sagt till E att hon kunde ha barnen måndag till tisdag.
2008-10-11, 23:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
För du är den enda som har rättighet att spamma tråden med desinformatíon?
Jag kommer med information från FUP medans du framträder som den åsna du är.
2008-10-11, 23:32
Medlem
cookie777s avatar
Tulpanpernilla: Fick jag inget svar på min fråga?

Jag undrade om du med ditt inlägg menade att T befann sig på brottsplatsen vid tid för brott?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13237651&postcount=8583

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13237691&postcount=8586
2008-10-11, 23:33
Medlem
Astracans avatar
Citat:

Kan du svara på min fråga;

-Varför är den svarta huvtröjan så viktig för bla. dig?
2008-10-11, 23:37
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Förhoppningsvis kan detta klara upp diskussionen om skador kontra slag:
I skadeförteckningen har man först en undersökning över ansikte och huvud och därefter en märkt "inre".
Det innebär att ett slag med klodelen ger upphov till fyra skador om det är tillräckligt hårt, vilket det ju utan tvekan är i detta fall.
Det är två klor som ger två sårskador, vilket syns på den yttre undersökningen.
När huden avlägsnats finns också två stycken skelettskador, belägna under där huden tidigare var. Mao fyra skador av ett slag.
Då börjar vi komma ned till 50 slag.
Jag hann tyvärr inte titta tidigare, men tog några minuter nu. Kolla i FUP om ni undrar!

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Då stämmer det bättre!
Och hur många hammarslag, som naturligtvis kräver en viss muskelmassa, under en viss specifierad tidsrymd ska vi prata om? 30?
Senast redigerad av Kallix 2008-10-11 kl. 23:42.
2008-10-11, 23:37
Bannlyst
Citat:
Hur förklaras det att T gick in i arbetsrummet och hämtade Es mobil utan att ha lämna blodigt sulavtryck på golvet?

För mig att "de" bortförklarat det med att han tog E fon som låg bredvid henne och inte alls var i rummet, där av inga spår. Sedemera kom inget nytt svar efter att det framkommit att T själv sagt att han varit i rummet och hämtat den.

Men det känns lite lurigt att inget spå finns, sen dyker det upp ett helt opåverkat från en typ van sko efter en månad...
2008-10-11, 23:39
Bannlyst
Citat:

Det kan vara en felskrivning. Borde väl du veta efter din väns alla felskrivningar i denna tråd.
2008-10-11, 23:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Tulpanpernilla: Fick jag inget svar på min fråga?

Jag undrade om du med ditt inlägg menade att T befann sig på brottsplatsen vid tid för brott?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13237651&postcount=8583

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13237691&postcount=8586
Naturligtvis befann sig T vid brottsplats vid tid för brott då det bara skiljer sig någon minut enligt polisens tidsaxel.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12587466&postcount=3230
2008-10-11, 23:41
Medlem
cookie777s avatar
Har både Bävern och tulpanen akuta problem med sina datorer när det ställs jobbiga frågor?

Har du lust att svara på mina frågor TULPANPERNILLA? Du hittar dem ett par inlägg upp. Jag tror o andra sidan att du vet precis vilka frågor jag menar.

edit: Oj, jag fick visst svar i samma sek som jag skrev det här
2008-10-11, 23:41
Bannlyst
Citat:

Tyvärr framstår du som en större åsna än mig Känns väldigt elakt att bli ihopsatt i samma "gäng" som ett gäng desinformatörer som spammar tråden med saker vi alla kan läsa utantill i FUP utan att våga klargöra sin poäng. Spamma vidare raring!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in