2008-09-16, 02:44
  #6781
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Sim-kortet(telefonnumret) som satt i E:s mobiltelefon när T ringde SOS verkar inte vara analyserat? Var finns det någonstans?

Det Sim-kort som satt i E:s telefon när T ringde RJ utanför huset på brottsplatsen är ett annat sim-kort(telefonnummer). Det är detta sim-kort som är analyserat av polisen ihop med telefonen. Ytterligare en trasig mobiltelefon beslagtogs men inget mer sim-kort.

Det som det verkar försvunna sim-kortet(telefonnumret) syns i SOS-loggen och i NJ:s telefon eftersom han och E tidigare hade sms:at varandra på detta nummer.

Jag hittar ingen logg i FUP över samtal och sms från det sim-kort(telefonnummer) som T ringde till SOS med. Rätta mig gärna om jag har fel.

Om detta stämmer så är det ytterst anmärkningsvärt. Då måste det nästan ha bytts sim-kort efter SOS-samtalet. Eller?

Någon måste det ju finnas som vet något! Kanske någon med tillgång till "slasken" kan tala om i fall det står något om detta där
2008-09-16, 02:46
  #6782
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Han förhördes ju på polisstationen innan han bytte kläder. Och eftersom han då släpptes och senare åkte till sjukhus så tror jag knappast att han visiterades fler gånger. Han fick antagligen bara byta om någonstans och lämna de gamla kläderna.
Skillnad om han hade blivit anhållen efter förhöret.

Fick T ta egna kläder med hemifrån eller fick han åka till sjukhuset i lånade kläder från polisen? Sorry, om någon tagit upp detta!
2008-09-16, 02:51
  #6783
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Fick T ta egna kläder med hemifrån eller fick han åka till sjukhuset i lånade kläder från polisen? Sorry, om någon tagit upp detta!

Efter vad jag har förstått så hämtade polisen ombyte till T i huset. Han bytte sedan om efter förhöret på polisstationen. Efter förhöret var T ej misstänkt så jag antar att han ej blev visiterad eller undersökt vid klädbytet.
__________________
Senast redigerad av nackepa 2008-09-16 kl. 02:54. Anledning: rättning
2008-09-16, 15:52
  #6784
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Efter vad jag har förstått så hämtade polisen ombyte till T i huset. Han bytte sedan om efter förhöret på polisstationen. Efter förhöret var T ej misstänkt så jag antar att han ej blev visiterad eller undersökt vid klädbytet.
I början då jag såg bilden i FUP på kläderna i sängen så trodde jag T var på väg att fly men det var tydligen polisen som rivit i garderob och gett ombyteskläder. Men ingen av polisen som gett sin version i FUP har nämnt något om detta. Kan då det oidentifierade fingeravtrycket på trapprcket komma från en okänd polis?

nackepa! Töm boxen.
2008-09-16, 18:49
  #6785
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I början då jag såg bilden i FUP på kläderna i sängen så trodde jag T var på väg att fly men det var tydligen polisen som rivit i garderob och gett ombyteskläder. Men ingen av polisen som gett sin version i FUP har nämnt något om detta. Kan då det oidentifierade fingeravtrycket på trapprcket komma från en okänd polis?

Kläder i beslag men,
den svarta huvtröjan som lyser med sin frånvaro.
2008-09-16, 19:09
  #6786
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kläder i beslag men,
den svarta huvtröjan som lyser med sin frånvaro.
Jag tror denna poliskår så småningom kommer få stå till svars för sin inkompetens.
2008-09-16, 19:21
  #6787
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag tror denna poliskår så småningom kommer få stå till svars för sin inkompetens.

Ja och att de läcker information till lokala förmågor, det ser jag som rätt allvarligt.

Förarbetet är ju så viktigt att de då missat så himla mycket bör ju utredas, det kan ju faktisk bidra till att fallet kanske inte löses.
2008-09-16, 23:59
  #6788
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I början då jag såg bilden i FUP på kläderna i sängen så trodde jag T var på väg att fly men det var tydligen polisen som rivit i garderob och gett ombyteskläder. Men ingen av polisen som gett sin version i FUP har nämnt något om detta. Kan då det oidentifierade fingeravtrycket på trapprcket komma från en okänd polis?

Funderar fortfarande på om T blev visiterad fler än två gånger? Först blev han det innan han sattes i sin egen bil av polis. Sen igen ca kl 20.15 när han förhördes utanför sin bil.
Men sen då?

T sågs ej som misstänkt när han bytte om och lämnade sina gamla kläder på polisstationen. I detta läge kan T knappast ha blivit visiterad eller undersökt.

Smålandstintin! Hjälp mig hur du ser på saken.
__________________
Senast redigerad av nackepa 2008-09-17 kl. 00:39. Anledning: rättning
2008-09-17, 00:04
  #6789
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Funderar fortfarande på om T blev visiterad fler än två gånger? Först innan han sattes i sin egen bil av polis. Sen ca kl 20.15 när han förhördes utanför sin bil.
Men sen då?

T sågs ej som misstänkt när han bytte om och lämnade sina gamla kläder på polisstationen. I detta läge kan T knappast ha blivit visiterad eller undersökt.

Smålandstintin! Hjälp mig hur de ser på saken.
Skyddsvisitation ska göras en gång och endast en gång.
Hade man velat göra ytterligare visitation hade det fått bli en en kroppsbesiktning, så kallad levandeundersökning. Detta görs dock i princip bara på personer som delgetts misstanke enligt RB 24:9.
2008-09-17, 00:23
  #6790
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Skyddsvisitation ska göras en gång och endast en gång.
Hade man velat göra ytterligare visitation hade det fått bli en en kroppsbesiktning, så kallad levandeundersökning. Detta görs dock i princip bara på personer som delgetts misstanke enligt RB 24:9.

Tack Tintin för din hjälp!

Vad hände med T efter förhöret ca kl 20.15? Sattes han tillbaka igen i sin bil eller? Det dröjer ju ganska länge innan han förhörs nästa gång på polisstationen.

Alltså är min undran följande: Sattes han direkt i polisbil efter förhöret ca kl 20.15 eller sattes han först tillbaka i sin egen bil?

För jag antar att han åkte polisbil till stationen och inte med anhöriga?
2008-09-18, 03:09
  #6791
Medlem
Veckans klubbas avatar
Och varför beslagtog de T:s mobil såpass sent?
2008-09-18, 12:42
  #6792
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Och varför beslagtog de T:s mobil såpass sent?

Antagligen en miss av lokalpolisen till en början och som kanske ganska sent upptäcktes av rikskrim? T sågs ju inte som misstänkt när han lämnade sina kläder heller på polisstationen.

Polisen var nog chockade den första tiden och flera misstag kan ha gjorts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in