2008-10-05, 21:31
Medlem
vårblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
VAD i mina svar ovan var konstiga??? Frubeate och jag hade en bra diskussion fram och tillbaka ett tag och om du följer Genzales och min lilla konversation, så ser du att det var ett stycke i en av hans texter, som jag inte förstod vad han menade med. Han förklarade och då förstod jag vad han syftade på.

Innan du kommer med konstiga påståenden, läs och försök förstå. De två diskussionerna hade dessutom ingenting med dig att göra... (Vem du nu är... )

Vad jag undrar är, HUR i denna värld kan man tolka ovanstående texter så att man får det till att jag skulle tro att T är gm??? Men, nej, det tror jag inte.

Ja det är ju bra att du inte tror att det är T
Men konstigt i alla fall att du skrev:

OK, då förstår jag vad du menar. Och - ja, det är mycket möjligt att det var så. Åtminstone

kan det ha varit så T tänkte, att "Jag måste flytta bilen, så att de kommer fram."

På sidan 653 #7831

Där ser man ju att du också trodde på att T försökte smita.
Sen är det väl lite konstigt att du inte förstod JohnAGenzales först också.
Du kanske ska försöka läsa och förstå du också.
Senast redigerad av vårblomma 2008-10-05 kl. 21:33.
2008-10-05, 21:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vårblomma
Sen svarade du alltså John A Genzale så här:

OK, då förstår jag vad du menar. Och - ja, det är mycket möjligt att det var så. Åtminstone

kan det ha varit så T tänkte, att "Jag måste flytta bilen, så att de kommer fram."

På sidan 653 #7831

Och sedan ska du läsa hans svar; någonting om att det trodde han också, gissade det. Det skulle vara litet konstigt om jag skrev: Ja, så var det! eftersom jag inte visste.

Vad i det ovan skrivna kan tolkas som jag att jag trodde att han skulle sticka därifrån??? Åter igen: Läs och försök förstå vad du läser!

Nä, det sista han skulle göra, var nog att sticka därifrån! Varför skulle han det?

Och igen, Det var ambulansmännens första tanke!!! Lägg inte ord i andras mun, tack, när du inte ens vet vad du pratar om och - speciellt när du har fel.
2008-10-05, 21:35
Medlem
vårblommas avatar
Citat:
Och sedan ska du läsa hans svar; någonting om att det trodde han också, gissade det. Det skulle vara litet konstigt om jag skrev: Ja, så var det! eftersom jag inte visste.

Vad i det ovan skrivna kan tolkas som jag att jag trodde att han skulle sticka därifrån??? Åter igen: Läs och försök förstå vad du läser!

Nä, det sista han skulle göra, var nog att sticka därifrån! Varför skulle han det?

Och igen, Det var ambulansmännens första tanke!!! Lägg inte ord i andras mun, tack, när du inte ens vet vad du pratar om och - speciellt när du har fel.

2008-10-05, 21:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Vad i den citerade meningen tyder på att det skulle vara min tanke??? Jag skrev ambulansmännens första tanke (står i FUP!!!)

Du måste skämta med mig, för du kan bara inte vara riktigt riktig

Och - ja, det var att försöka förstå, som jag gjorde. Så jag frågade och fick ett svar - OCH förstod...
2008-10-05, 21:59
Medlem
vårblommas avatar
[quote=Prinzezzan]Vad i den citerade meningen tyder på att det skulle vara min tanke??? Jag skrev ambulansmännens första tanke (står i FUP!!!)

Ja du tack för dom orden
Igår satt du och påstod att Frubeate var dum i huvudet också.
Du är trevlig du.
2008-10-05, 22:03
Medlem
Frubeates avatar
Då kan vi enas om att Prinzezzan inte tror att T är gm

För övrigt kan vi också enas om att ambulansmannen trodde/tänkte att T kanske var på väg att smita...inte så konstigt at han gjorde sig den tanken egentligen...
när T kommer ut ur huset, går mot sin bil og sätter sig inn.....
Men nu skulle skulle altså T flytta sin bil :-)

Det som egentligen startade denna diskution var detta:
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Hans första tanke var att T skulle dra därifrån!!!
Jag gör också inlägg efter mina tankar, ideér och erfarenhet av livet, men stödjer mig i regel på det jag har läst i FUP, T:s och L:s blogg.

Som jag förstod shaquette, så är denna ambulansmannens tankar ett tecken på att T kan vara en alternativ gm.

Enn åsikt jag inte delar

(Prinzezzan; ingen ärt under madrassen i natt? )
2008-10-05, 22:09
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=vårblomma]
Citat:
Vad i den citerade meningen tyder på att det skulle vara min tanke??? Jag skrev ambulansmännens första tanke (står i FUP!!!)

Ja du tack för dom orden
Igår satt du och påstod att Frubeate var dum i huvudet också.
Du är trevlig du.

Kan du inget annat än härmas

Om du - igen - läser vad som står skrivet, så ser du att jag inte tyckte att Frubeate var dum i huvudet

Och - jag väntar på svar från dig! Har fetmarkerat den åt dig.
2008-10-05, 22:27
Medlem
Frubeates avatar
Prinzezzan: ska vi då också enas om att det inte finns någon alternativ gärningsmann?, jag menar, eftersom vi nu ändå är så överrens

(Jo tack sov mycket bra i natt :-) )
2008-10-05, 22:27
Medlem
vårblommas avatar
[quote=Prinzezzan]
Citat:

Kan du inget annat än härmas

Om du - igen - läser vad som står skrivet, så ser du att jag inte tyckte att Frubeate var dum i huvudet

Och - jag väntar på svar från dig! Har fetmarkerat den åt dig.

När jag läser här nedanför vad du skrev, så låter det ju i alla fall lite som att du trodde på det.

Men nu tänker jag inte svara dig mera.
Senast redigerad av vårblomma 2008-10-05 kl. 22:29.
2008-10-05, 22:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Prinzezzan: ska vi då också enas om att det inte finns någon alternativ gärningsmann?, jag menar, eftersom vi nu ändå är så överrens

(Jo tack sov mycket bra i natt :-) )

Så länge det inte finns bindande bevis mot CS, så finns det utrymme för "rimligt tvivel". Och det kan därmed finnas en alternativ gm el. "medhjälpare".

Jag binder mig inte vid något, eftersom det inte finns ett entydigt svar. CS kan vara skyldig, oskyldig eller ha haft hjälp.
2008-10-05, 22:52
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=vårblomma]
Citat:

När jag läser här nedanför vad du skrev, så låter det ju i alla fall lite som att du trodde på det.

Men nu tänker jag inte svara dig mera.

Och du flyttar dina fetmarkeringar och understrykningar allt eftersom...*suck*

Det är litet skillnad mellan "låter... lite" till "Där ser man ju att du också trodde på att T försökte smita." är det ett stort steg. Sjönk din misstankegrad mot mig?

Nu har du strukit under "åtminstone" och - åter igen - jag har inte svar på vad som var det rätta, därav "åtminstone"; som ett alternativ.
2008-10-06, 01:00
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Så länge det inte finns bindande bevis mot CS, så finns det utrymme för "rimligt tvivel". Och det kan därmed finnas en alternativ gm el. "medhjälpare".

Jag binder mig inte vid något, eftersom det inte finns ett entydigt svar. CS kan vara skyldig, oskyldig eller ha haft hjälp.

Antar att du med bindande bevis menar: hår, blod, fingeravtryck, vittnen etc. på själva brottsplatsen.
Men vi vet ju också att personer kan dömmas, och har dömts utan att detta hittats.
Rätten har ansett att det ställts bortom all rimlig tvivel att de är gm.

Vad har du för synpunkter på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in