2008-10-11, 17:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Gärningsmannen har då engligt dig haft mycket kort tid, eller
Gärningsmannen har funnits i huset innan, altså varit och hälsat på E, eller
Så finns det andra "scenarion"
Tror du själv på att någon varit och hälsat på E innan?
Eller vad tror du egentligen hände i Arboga, i huset på verktygsgatan den 17/3?
Men jag antar att det är att begära för mycket av dig, att du ska kunna ha en åsikt om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nu är jag hemma från lördagsshopping, så nu ska jag svara på din fråga.

Jag antyder inte att det inte kan ha funnits någon gm i huset innan T kom hem. Det jag skrev var att gm har haft mycket kort om tid på sig att hinna utföra det h*n han utföra.

Det måste du väl hålla med om; ev. max 6 minuter...?

Gm kan ha haft en otrolig och nästan osannolik tur som "prickade in" dessa få minuter innan T svängde in med bilen på V-gatan.

Detta kan vara ett scenario; att gm hade en sådan tur. Ett annat scenario är att det kan ha funnits någon i lägenheten med E innan h*n slog till (bokstavligen ) Det kan säkert även finnas andra scenarion.

Vilket scenario jag tycker verkar mest troligt kan jag inte säga, dels vet jag för litet; jag var inte där, dels får jag inte ihop detta överhuvudtaget.

Betänker man dessutom att T körde litet fortare och E satt ännu en minut till vid datorn, då får jag absolut inte ihop någonting.

Gärningsmannen har då engligt dig haft mycket kort tid, eller
Gärningsmannen har funnits i huset innan, altså varit och hälsat på E, eller
Så finns det andra "scenarion"
Tror du själv på att någon varit och hälsat på E innan?
Eller vad tror du egentligen hände i Arboga, i huset på verktygsgatan den 17/3?
Men jag antar att det är att begära för mycket av dig, att du ska kunna ha en åsikt om det?

Frubeate:

Jag vet inte om någon hälsat på E innan.

Vad jag tror hände, ser du att jag svarat på i mitt svar till dig (skrev det, eftersom jag förstod att du skulle fråga ); dvs "Vilket scenario jag tycker verkar mest troligt kan jag inte säga, dels vet jag för litet; jag var inte där, dels får jag inte ihop detta överhuvudtaget." Det är väl därför man spekulerar; för att försöka finna pusselbitar så att man kan försöka få ihop ett helt pussel av dem - förhoppningsvis, och kunna bilda sig en riktig åsikt.

Eftersom jag inte kan ha en säker åsikt om vad som hände "i huset på verktygsgatan den 17/3", så antar jag att det är att begära för mycket av mig... Jag är inte den som vill peka ut någon som jag inte är säker på.

Men du då: Hur förklarar du den mycket korta tid en gm kan ha haft på sig, säg 5-7 minuter? Hur ser ditt scenario ut?
2008-10-11, 17:53
Bannlyst
Citat:
Jag satt vid datorn (och skrev mina inlägg) i dag strax före halv tre. Sedan åkte jag ut för att shoppa litet. När jag nu kom tillbaka vid strax före kl. 17, så står det här på FB (uppe till höger): Du var här senast: I dag klockan 14.25. Det var då jag gjorde min sista aktivitet här på FB. men jag satt kvar och läste inläggen på samma sida några minuter till, innan jag åkte iväg.

Om man tittar på samma ställe efter att man loggat ur här (alternativt stänger av datorn) nästa gång man loggar in, så står det när ens sista aktivitet här på FB var.

Det är därför jag funderar om "sista aktivitet" på E´s dator. Hon kan ha suttit kvar i flera minuter efter sin sista aktivitet (när hon loggade in på Familjeliv, eller vad det nu var. Enligt FUP stod datorn på, när ambulans/polis kom, så hon har inte loggat ut kl. 19.10, bara loggat in på den siten.

Nej det är inte fastställt varför filen har ändrats, kan lika gärna vara en autologout som trätt in, filen som ändrats är en cookie.

Så absolut sista aktivitet på datorn är fastställd till tidpunkten för cookiens ändring.
Är det en autologout funktion så har GM haft längre tid på sig.
2008-10-11, 18:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej det är inte fastställt varför filen har ändrats, kan lika gärna vara en autologout som trätt in, filen som ändrats är en cookie.

Så absolut sista aktivitet på datorn är fastställd till tidpunkten för cookiens ändring.
Är det en autologout funktion så har GM haft längre tid på sig.

OK. Men kan du förklara för mig som är riktigt oteknisk, hur detta funkar?

Vi vet att E loggar in på Familjeliv (?) kl. 19.10. Filen som ändras är en cookie och den ändrades då, om jag förstår saken rätt? Om sedan E inte gör något mer (byter sida eller så) utan har samma sida på Fam.liv öppen och läser på den, så bör väl ingenting ändras mer? Kan denna cookie ändras igen, trots att hon inte gör någon ytterligare aktivitet?

Alltså: Kan E ha loggat in på Fam.liv kl. 19.10 och stannat på den sidan i, säg, ett par minuter utan att sluttiden ändras? Kan du beskriva tiden från att E loggar in kl. 19.10 tills att gm knackar på dörren (hypotetiskt, alltså).

Det märks att jag är stendum på datorer, men det bjuder jag på - man ska lära sig någon nytt varje dag
2008-10-11, 18:10
Bannlyst
Förvirrad..

Loggade inte E in på FL 18:20?
2008-10-11, 18:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
40% över lagstadgad hastighet håller möjligen på större vägar, men 40% fortare i snitt i villaområden, rondeller och svängar?

Näe, det där håller inte, det är inte rimligt.

Vad är det som säger att CS inte hade dubbla lager av kläder på sig? Då kan man uppfatta personen som illa klädd och rent av mullig. Jackan och väskan lämnade hon utanför, när hon smög runt huset och rekade. Efter dådet gick hon snabbt runt knuten och ut i mörkret, skalade av sig ett lager kläder och satte på sig en ren, ofläckad jacka.

För en person utanför huset, som ser in, så syns allt tydligt i ljuset. En person som befinner sig inne i huset och ser ut, så möts blicken bara av den egna spegelbilden. Prova ska du se.

När det gäller avvikelsen i längd så kan det påverka om personen utanför dörren står nedanför tröskeln och nedanför trappavsatsen. Då var det kanske rätt troligt att E mötte inkräktaren öga mot öga.

Jag är personligen övertygad om att CS rekat vid tidigare besök, genom att betrakta livet i huset genom fönstren. Hon var informerad om vilka som fanns hemma, vid varje tillfälle, och dådet hade iscensatts någon av de tidigare gångerna om rätt personer befunnit sig hemma.
Angående det här med dubbla kläder som gör att CS kan ha sett mulligare ut.
Hur får du ihop det här med stationsbilderna som ni tror så blint på.
På ingen bild ser man en mullig person och polisen som granskade stationsfilmen gallrade t.o.m ut personer som såg mulliga ut för att den utvalda bilden skulle passa in på en smal CS.
Sen ser det inte ut som någon person på stationsbilderna kommer med en större bag för ombyteskläder.
Hur får du ihop detta?
2008-10-11, 18:13
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Och Crap Fucks Crap sa ju dessutom att det var halt väglag.
Att man ser ett par gåendes inne i centrum är väl inte ovanligt.
Crap Fucks Crap körde ju med sommardäck som var felinställda.
Frugan hans hade ju tidigare på dagen klagat på att bilen krängde under körning.
2008-10-11, 18:15
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du kan inte på allvar mena att han kört i snitt 84km/h i snitt med så långa sträckor av 30,50 och 70 väg?? Dessutom när det var halkrisk!
När jag åker till jobbet så är det 23 km 90 väg och 2 km 70 väg och då har jag en snitthastighet på 78km/h. 2 korsningar ska jag förbi och vid ett av dem är det stoppskylt. Varje gång man får stanna så sjunker medelhastigheten rätt mycket.
Så gott som hela arbogavägen är 90 väg.
2008-10-11, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Angående det här med dubbla kläder som gör att CS kan ha sett mulligare ut.
Hur får du ihop det här med stationsbilderna som ni tror så blint på.
På ingen bild ser man en mullig person och polisen som granskade stationsfilmen gallrade t.o.m ut personer som såg mulliga ut för att den utvalda bilden skulle passa in på en smal CS.
Sen ser det inte ut som någon person på stationsbilderna kommer med en större bag för ombyteskläder.
Hur får du ihop detta?

Vad jag inte får ihop är dina skor som pekar åt fel håll. Skrattretande efter man såg stilstudien. Du gnäller på att övervakningskameror var manipulerade. Trots detta har du fortfarande inte fått medhåll ifrån någon om detta. Möjligen bävern men han räknas inte.
2008-10-11, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Så gott som hela arbogavägen är 90 väg.

Buuuuullshit, nu ljuger du igen lilla taliban.

13 km från hedströmmen ser ut enligt följande.

5 km 70km/h sträcka
2 km 50km/h sträcka
2 km 50km/h sträcka med trafikhinder
0,5 km 30km/h sträcka med trafikhinder

Passerar en rondell + 5 vägkorsningar där sväng erfodras, ca 2 km av dessa färdväg är på ej huvudled där då högerregeln implementeras.
2008-10-11, 18:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Vad jag inte får ihop är dina skor som pekar åt fel håll. Skrattretande efter man såg stilstudien. Du gnäller på att övervakningskameror var manipulerade. Trots detta har du fortfarande inte fått medhåll ifrån någon om detta. Möjligen bävern men han räknas inte.
Bildernas kvalité håller inte måttet till ett utpekande av CS och då går det inte att lägga en tidsaxel på exakt tid som CS var i arboga.
På så sett spricker åklagarens tidsram på CS.

Kommer inte hålla rättsligt i HR.
2008-10-11, 18:25
Bannlyst
Citat:
OK. Men kan du förklara för mig som är riktigt oteknisk, hur detta funkar?

Vi vet att E loggar in på Familjeliv (?) kl. 19.10. Filen som ändras är en cookie och den ändrades då, om jag förstår saken rätt? Om sedan E inte gör något mer (byter sida eller så) utan har samma sida på Fam.liv öppen och läser på den, så bör väl ingenting ändras mer? Kan denna cookie ändras igen, trots att hon inte gör någon ytterligare aktivitet?

Alltså: Kan E ha loggat in på Fam.liv kl. 19.10 och stannat på den sidan i, säg, ett par minuter utan att sluttiden ändras? Kan du beskriva tiden från att E loggar in kl. 19.10 tills att gm knackar på dörren (hypotetiskt, alltså).

Det märks att jag är stendum på datorer, men det bjuder jag på - man ska lära sig någon nytt varje dag

Om det ligger en auto-logout funktion på sidan så loggas man ut automatiskt efter en viss tid och då ändras cookien som är redovisad.
Detta är rent tekniskt, självklart händer samma sak om man loggar in, cookien ändras. Det är inte fastställt vad som hände vid detta tillfälle.

men det troliga är att det är en urloggning som skett då (om man är inaktiv på sidan) enligt vad jag läst tidigare och som Åsna säger loggade E in tidigare på kvällen.
2008-10-11, 18:25
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69

Eller en annons som laddats om, eller en session-uppdatering (vill minnas att familjelivs sida gör det automatiskt var tionde minut). Man behöver inte alls sitta vid datorn för att cookie-filer ska ändras.

Framgår det någonstans vilken site cookien hör till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in