Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Gärningsmannen har då engligt dig haft mycket kort tid, eller
Gärningsmannen har funnits i huset innan, altså varit och hälsat på E, eller
Så finns det andra "scenarion"
Tror du själv på att någon varit och hälsat på E innan?
Eller vad tror du egentligen hände i Arboga, i huset på verktygsgatan den 17/3?
Men jag antar att det är att begära för mycket av dig, att du ska kunna ha en åsikt om det?
Men jag antar att det är att begära för mycket av dig, att du ska kunna ha en åsikt om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nu är jag hemma från lördagsshopping, så nu ska jag svara på din fråga.
Jag antyder inte att det inte kan ha funnits någon gm i huset innan T kom hem. Det jag skrev var att gm har haft mycket kort om tid på sig att hinna utföra det h*n han utföra.
Det måste du väl hålla med om; ev. max 6 minuter...?
Gm kan ha haft en otrolig och nästan osannolik tur som "prickade in" dessa få minuter innan T svängde in med bilen på V-gatan.
Detta kan vara ett scenario; att gm hade en sådan tur. Ett annat scenario är att det kan ha funnits någon i lägenheten med E innan h*n slog till (bokstavligen ) Det kan säkert även finnas andra scenarion.
Vilket scenario jag tycker verkar mest troligt kan jag inte säga, dels vet jag för litet; jag var inte där, dels får jag inte ihop detta överhuvudtaget.
Betänker man dessutom att T körde litet fortare och E satt ännu en minut till vid datorn, då får jag absolut inte ihop någonting.
Gärningsmannen har då engligt dig haft mycket kort tid, eller
Frubeate:
Jag vet inte om någon hälsat på E innan.
Vad jag tror hände, ser du att jag svarat på i mitt svar till dig (skrev det, eftersom jag förstod att du skulle fråga
); dvs "Vilket scenario jag tycker verkar mest troligt kan jag inte säga, dels vet jag för litet; jag var inte där, dels får jag inte ihop detta överhuvudtaget." Det är väl därför man spekulerar; för att försöka finna pusselbitar så att man kan försöka få ihop ett helt pussel av dem - förhoppningsvis, och kunna bilda sig en riktig åsikt.Eftersom jag inte kan ha en säker åsikt om vad som hände "i huset på verktygsgatan den 17/3", så antar jag att det är att begära för mycket av mig... Jag är inte den som vill peka ut någon som jag inte är säker på.
Men du då: Hur förklarar du den mycket korta tid en gm kan ha haft på sig, säg 5-7 minuter? Hur ser ditt scenario ut?