2008-09-20, 22:27
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Inget större problem att ta sig in i ett plomberat hus.

Du menar alltså att en mörk natt i mars har någon planerat, och genomfört, följande:

Osynlig tagit sig in i huset utan att göra åverkan. (antar att detta pekar på T enligt er)

Fått tag på -gud vet vart- passande blod, hällt ut detta på bla. mattan så att det blir en blodmängd som inte avviker på något sätt.
Därefter har den personen hoppat tåvalsen runt/över blodet -alt. varit hos James Bond och lånat lite takutrustning- och lyckats med att få dit avtryck efter en sko av märket Vans. Storlek 40-42. Sedan smugit sig ut igen.

Är det ett sannolikt scenario enligt dig?

Om ja, vad är syftet med planterade skoavtryck?

T, om han är gm, har allt att förlora på en sådan manöver. Han är inte misstänkt. Spår efter hans ev. skor skulle inte ändra på den saken, så varför skulle han smyga in med ett par Vansskor?

Aha, han kommer ihåg att CS har ett par sådana skor och nu har han fått tag på -gud vet vart- ett par likadana skor och i ett under av genialitet så kläcker han denna idé!

Ja men..det låter ju fortfarande väldigt (t-)roligt!!
2008-09-20, 22:28
Medlem
Prinzezzans avatar
Ingen som känner sig manad att svara på/kommentera mitt inlägg om att T inte svarade i telefon morddagen, för att de två samtalen var anonyma och att han inte ville svara, eftersom han inte visste vilka det var som ringde?

T ex wildone, du som är bekant/släkt med familjen, vet du om T vanligen inte svarar på "anonyma telefonsamtal", eftersom han inte vet vem det är som ringer? Om det går att kolla vilka det var som ringde, trots att han inte svarade? (Har för mig att du har koll på telefonloggar och sådant).

(FUP, s. 1256f)
2008-09-20, 22:28
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ett icke läskunnigt, smått fult internettroll uppenbarar sig här i tråden, för er som kan läsa men inte förstår så menar jag vhyt.

Läs mitt inlägg igen, skriv av det och var noga med att ta med min fetmarkering nedan, sen lämnar du lappen till din mamma så kan säkert hon förklara vad det står på den.

...och jo, villan hade en massa väggar också och ett tak och golv.. har du sett på fan, det var ett helt normalt hus. Ska jag rita en bild så lillen förstår?

Vi som vill diskutera alternativa gm är inga troll. Det är ju de som vill förstöra diskussionerna som är troll. Som tur är så förstår nog de flesta som läser här detta.

Du som vet det mesta: Åkte T polisbil till polisstationen? Vilken tid?
2008-09-20, 22:30
Bannlyst
Citat:
Jag vet att det går att ta sig in. Vill dock inte avslöja min källa.

Självklart går det att ta sej in , i SYNNERHET om man har kopplingar till polisen och är tjenis och bundis med dom, så till den milda grad att de lämnar ut hemligstämplat material, dessutom noterar jag att wildone69 NOGA valde att utelämna FÖNSTER i sin uppräkning av vad ett hus består av

Men visst för den som tror på amsagor så är det ju KLART att det är omöjligtatt ta sej förbi en bytt låskolv.....Jag menar det har ju aldrig HÄNT att någon tar sej in olovandes i ett hus där de inte får vara, eller?
2008-09-20, 22:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Så du sitter alltså och ljuger, ingen källa = säker lögn. Det är gängse sanning i denna tråd, antingen håller du dig till den eller så håller du käften.
Så.. ännu en lögn uppenbarar sig.

Jag känner folk som kan ta sig in överallt. Vill ej avslöja deras yrkeshemlighet.
2008-09-20, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ingen som känner sig manad att svara på/kommentera mitt inlägg om att T inte svarade i telefon morddagen, för att de två samtalen var anonyma och att han inte ville svara, eftersom han inte visste vilka det var som ringde?

T ex wildone, du som är bekant/släkt med familjen, vet du om T vanligen inte svarar på "anonyma telefonsamtal", eftersom han inte vet vem det är som ringer? Om det går att kolla vilka det var som ringde, trots att han inte svarade? (Har för mig att du har koll på telefonloggar och sådant).

(FUP, s. 1256f)

Jag hänvisar till mitt inlägg https://www.flashback.org/showpost.php?p=12950203&postcount=6954
2008-09-20, 22:32
Bannlyst
Citat:
Vi som vill diskutera alternativa gm är inga troll. Det är ju de som vill förstöra diskussionerna som är troll. Som tur är så förstår nog de flesta som läser här detta.

Du som vet det mesta: Åkte T polisbil till polisstationen? Vilken tid?

Jag ja vet hur han kom till polisstationen... men även till dig så hänvisar jag till https://www.flashback.org/showpost.php?p=12950203&postcount=6954
2008-09-20, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Lögner har väl aldrig stoppat er? Pekar det bara mot T så är allting tillåtet, eller hur? Fråga bäverjäveln...

Idiot...

Du är ett stort svin, vet du det? Det var inte så länge sen det var annat ljud i skällan. Minns du?

Idiot...

Yeah well saker svänger snabbare än man tror vet du, när man får fram namn på de som hotar, tja då blir saker mycket mer påtaglig och enkelt , det är själva anonymiteten som skrämmer inte hoten i sej, so that kind of backfired eller hur, nu med alla korten på bordet alltså.

NÅ jag väntar med spänning på bekräftelse på OM T överhuvudtaget HAR något alibi för den kritiska tidpunkten, det verkar inte så eftersom det enda ni gör är att sitta och skrika "idiot troll håll käften, vi ska hota upp dej i brygga" , TYVÄRR det tåget har redan gått.

Och boisaren wildone69, mfl, VI VET ALLA att när man regredierar till att gorma svordomar till sin meningsmotståndare , utan att bemöta frågan då har man förlorat diskussionen.
2008-09-20, 22:36
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Jag ja vet hur han kom till polisstationen... men även till dig så hänvisar jag till https://www.flashback.org/showpost.php?p=12950203&postcount=6954

Ok, antar att det är för att frågorna är besvärande för T. Innan har du ej haft problem med att svara och ge alla möjliga förklaringar på saker och ting. Är T oskyldig kan jag inte se något problem med att svara. Men valet är självklart ditt.
2008-09-20, 22:37
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Jag känner folk som kan ta sig in överallt. Vill ej avslöja deras yrkeshemlighet.

Illusjonister?
(Det kan ju i såfall förklara en hel del )
2008-09-20, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Yeah well saker svänger snabbare än man tror vet du, när man får fram namn på de som hotar, tja då blir saker mycket mer påtaglig och enkelt , det är själva anonymiteten som skrämmer inte hoten i sej, so that kind of backfired eller hur, nu med alla korten på bordet alltså.

NÅ jag väntar med spänning på bekräftelse på OM T överhuvudtaget HAR något alibi för den kritiska tidpunkten, det verkar inte så eftersom det enda ni gör är att sitta och skrika "idiot troll håll käften, vi ska hota upp dej i brygga" , TYVÄRR det tåget har redan gått.

Och boisaren wildone69, mfl, VI VET ALLA att när man regredierar till att gorma svordomar till sin meningsmotståndare , utan att bemöta frågan då har man förlorat diskussionen.

Kryp ner till din trollmor nu och sug på tutten en stund så känns det bättre imorgon.

Angående källa på det du väntar på så får du vänta förgäves, för jag har slutat mata trollpacket med fakta, ni tar iaf inte med det i era "fablernas värld".
2008-09-20, 22:40
Bannlyst
Citat:
Så du sitter alltså och ljuger, ingen källa = säker lögn. Det är gängse sanning i denna tråd, antingen håller du dig till den eller så håller du käften.
Så.. ännu en lögn uppenbarar sig.
du vet att det finns något som kallas för inbrott va?just checking, från wikipedia:

Inbrott kallas det när någon med hjälp av list eller våld tränger sig in i någon annans låsta utrymme.

----

Men vad vet jag wikipedia kanske ljuger ? inbrott är kanske en ny term som jag och nackepa har kokat ihop?
Hallå? Finns det någon utomstående som kan bekräfta att det finns en företeelse som kallas inbrott?

Som innebär att man olovandes på ett eller annat sätt tar sej in i ett låst utrymme dit man ej är behörig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in