2009-04-06, 07:35
Medlem
YONIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Motivet är glasklart. Torgny kunde inte tolerera att Emma ville göra slut. Kan man utläsa i förhören om man läser i FUP.
Va?!
Nej, nu måste det helt ha snurrat till för dig. Emma och T är bevisligen fortfarande sambos och var detta även då morden inträffade. Har du helt missat att det var cs som missunnade Emma hennes liv tillsammans med T. Du måste även ha missat av det var cs som inte kunde tolerera att T gjorde slut med henne. Något som cs själv har avslöjat genom sina fruktlösa försök till kontakt med T, gång på gång. T vände henne ryggen och ville inte ha någonting med henne att göra mera. Detta fixade inte cs:s stora ego och planerna på hämnd tog sin början och tragedin var ett faktum.
2009-04-06, 10:37
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Motivet är glasklart. Torgny kunde inte tolerera att Emma ville göra slut. Kan man utläsa i förhören om man läser i FUP.

Nu har jag tidsuppgifter om körhastigheter från Hedströmmen till Verktygsgatan 2 från en initierad källa i det lokala området van vid stora delar av vägsträckan precis som Torgny.

Starttiden är: 19:06:33

10 körtider har körts.

Kortaste körtiden blev: 00:05:48
Längsta körtiden blev: 00:07:43

Det betyder ankomst till Verktygsgatan mellan följande tider:

19:12:21 och 19:14:16

Då har vi följande tidslinje:

16:30 Torgny ringer medlemmerna i Ukelelej om möte.
Efter 17:30:** grannen Maria S ser Emma på tomten.
18:20:48 Emma skickar SMS till Torgny.
18:29:49 Torgny svarar på SMS från Emma.
Ca 18:47:** eller strax efter 19:00:** grannen Maria S ser en person med mörk huvklädnad gå upp vid Verktygsgatan 2b och sedan gå tillbaka och vidare på Verktygsgatan.
18:52:12 Lutten skickar SMS till Emma.
19:06:33 Torgny öppnar samtalet till Sebbe.
19:09:03 Tidigast sista aktivitet Emma visar vid datorn.
19:10:56 Torgny avslutar samtalet med Sebbe.
19:11:01 Senast sista aktivitet Emma visar vid datorn.
19:12:21 Tidigast hemkomst för Torgny.
19:14:16 Senast hemkomst för Torgny.
19:20:57 Torgny ringer SOSAB.
19:23:08 LKC får samtal från SOSAB om brottet.
19:32:40 Enligt polisen skall det vara Christine som kommer uppför trappan vid Arboga station.
19:34:02 Torgny ringer upp Roland.
19:34:43 Torgny avslutar samtal till Roland.
19:37:30 Första polispatrullen anländer till Verktygsgatan 2b.
19:43:58 Saga sannolikt död.
19:46:-- Fastigheten säkrad av patrull
19:49:47 Christine kollar sitt saldo från mobilen som länkar via mast i Kungsör.
19:51:49 Christine saldouppringning avslutas.
19:54:-- Verktygsgatan spärras av i väntan på hundförare.
20:29:-- Hundförare anländer till verktygsgatan.
21:00:-- Nicklas skall hämtas till förhör enligt beslut.
21:11:33 Christine skickar SMS som kopplar via mast på Stockholms centralstation.
21:51:09 Båda barnen avlidna enligt jourspan.
|
03:10:53 Klevenhaus tipsar om Christine.

Mellan 19:11:01 och 19:12:21 är det 1 minut och 20 sekunder.
Mellan 19:14:16 och 19:20:57 är det 6 minuter och 41 sekunder.

Graflundaren får nog göra om sin körning.

Att just du på fullaste allvar påstår att T kört ca 14 km på den korta tiden förvånar mig inte, då jag vet vilket ruttet virke du är gjord av.
Du sitter här och påstår att T ska ha hållit en medelhastighet på 108-145 km /h.
Till och med ett skithål som du borde inse att det inte finns ens chans till det.
Den där initierade källan som du hänvisar till, verkar inte vara nåt vidare trovärdig.
Fast i ärlighetens namn så tror jag inte det finns någon källa utan det är som vanligt en fantasi från din sida.
Senast redigerad av watson6669 2009-04-06 kl. 10:44.
2009-04-06, 11:43
Medlem
LieDetectors avatar
Singlet påstår alltså att T kört sträckan på antingen 5,48 eller 7,43! Det påstås dessutom att han gjort det under tiden han pratat i telefonen, ett samtal som han påbörjar på sekunden samtidigt som han startar bilen.
Näääe, det var nog den största "glädjemätningen" jag varit med om ...

Varför, Singlet, passade du inte på att göra mätningen när du strosade runt Arboga och tog tusentals bilder? Du kunde ha använt filmtiden till att dokumentera hastighetsmätarens rörelser under körningen istället för att uppfinna ännu en anonym lokal förmåga, vilken du dessutom föraktar, som källa till dina påståenden. Och hur var det nu med mastningen? Är den plötsligen inte viktig alls?

Hur kan du påstå att S troligen avlidit 19,43? Vilket belägg har du för det?

Det där var nog det märkligaste postningen du åstadkommit så här långt!
2009-04-06, 13:05
Medlem
redheadgirls avatar
Grattis ss du måste ha träffat Arbogas största idiot!
2009-04-06, 16:09
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Nu är jag inte intresserad av motiv i liknande brott, utan motivet för T i detta speciella brott?

Som jag skrev i mitt förra svar till dig så har det framkommit flera tänkbara motiv tidigare i denna tråd. Ser man objektivt på saken så är det lättare att tänka sig och finna flera olika möjliga motiv om man spekulerar i T som alt.gm än övriga kandidater, inklusive CS.
2009-04-06, 16:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Som jag skrev i mitt förra svar till dig så har det framkommit flera tänkbara motiv tidigare i denna tråd. Ser man objektivt på saken så är det lättare att tänka sig och finna flera olika möjliga motiv om man spekulerar i T som alt.gm än övriga kandidater, inklusive CS.

Menar du att YONI inte är objektiv?
Det är dags att du slutar upp med det där fjanteriet att alla är partiska som anser C.S skyldig.
Du själv är ju inte det minsta objektiv eftersom du har åtagit dig ståndpunken att C.S är oskyldig, trots att en enig hovrätt fällde henne. Dessutom har du ju hela tiden påstått att det finns en massa som pekar på någon annan gärningsman, ex T. Saker som du inte ens vill nämna vad det är eftersom du påstår att det är känsligt för utredningen.
Om du har några revolutionerande bevis så är det dags att plocka fram dem, istället för att sitta på din kammare och bara skriva en massa skit.
Det är inte så svårt att förstå att du vill att C.S ska vara oskylig och att ex T ska vara skyldig.
2009-04-06, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Personen ifråga lär ha kört minst 200 km/h stora delar av sträckan och så snabbt går inte en Ford Mondeo...

Osökt tänker jag då på alla sölkorvar som finns i trafiken, trodde bättre om dig men tyvärr tillhör du nog den skaran "rullande bromsklossar".
Sen som vanligt utan kunskap eller med och då försök till vilseledande av läsare, så kör du trallen om 200km/h. Man behöver inte alls ha en hög toppfart utan det är den genomsnittliga farten som har betydelse, så visst stämmer tiderna.
Men innan du drar in halka så glöm inte att T sagt att han inte lade märke till det, med andra ord bra väglag... Ut över det så går det fint att köra fort även när det är halt, förskt när man skall stoppa eller göra tvära kast märker man av det.
Sen skulle jag bli glad om du bytte stil från gnällkäring till trevlig debattör men vettiga kommentarer.
"Med hopp om bättring och bot" MVH SnyggBäver
2009-04-06, 17:07
Medlem
LieDetectors avatar
Du är fan inte snygg bävern!

Med de framtänderna och den breda rumpan attraherar du inte en enda. Framför allt luktar eget beröm förbaskat illa!

Vad har hänt med 10 km/tim? Det är en ganska god hastighet när man har sheriffer från Strängnäs polisdistrik i faggorna. Hur rimmar det med farandet i villaområdet? Inte ens värsta sortens fortkörare drömmer om att swischa genom villabebyggelse och fartgupp i de farterna som anges.
Och varför kommer mastningen helt bort, plötsligen?
2009-04-06, 17:09
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Är det inte på tiden att du byter skiva nu? Det har hakat upp sig ...

Så du menar att det är fler faktorer som pekar mot T än det är mot CS? Är det så jag ska uppfatta det du skriver?
2009-04-06, 17:31
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Osökt tänker jag då på alla sölkorvar som finns i trafiken, trodde bättre om dig men tyvärr tillhör du nog den skaran "rullande bromsklossar".
Sen som vanligt utan kunskap eller med och då försök till vilseledande av läsare, så kör du trallen om 200km/h. Man behöver inte alls ha en hög toppfart utan det är den genomsnittliga farten som har betydelse, så visst stämmer tiderna.
Men innan du drar in halka så glöm inte att T sagt att han inte lade märke till det, med andra ord bra väglag... Ut över det så går det fint att köra fort även när det är halt, förskt när man skall stoppa eller göra tvära kast märker man av det.
Sen skulle jag bli glad om du bytte stil från gnällkäring till trevlig debattör men vettiga kommentarer.
"Med hopp om bättring och bot" MVH SnyggBäver

Så du tror att T höll en snitthastighet av 108-145 km /h på 70,50 och 30 väg och dessutom i rondeller och dessutom när han svängde i korsningar??
Om du inte tror det så bör även du inse att han bör ha kört bortåt 200 km/h där det var 90 för att kunna ha en sådan snitthastighet.
Dessutom bör väl även en liten bäver som du inse att eftersom T inte märkte att det var halt, så är det knappast troligt att han höll någon högre hastighet.
För du tror väl inte att Craps ljuger om halkan?
Senast redigerad av watson6669 2009-04-06 kl. 17:33.
2009-04-06, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Du är fan inte snygg bävern!

Med de framtänderna och den breda rumpan attraherar du inte en enda. Framför allt luktar eget beröm förbaskat illa!

Vad har hänt med 10 km/tim? Det är en ganska god hastighet när man har sheriffer från Strängnäs polisdistrik i faggorna. Hur rimmar det med farandet i villaområdet? Inte ens värsta sortens fortkörare drömmer om att swischa genom villabebyggelse och fartgupp i de farterna som anges.
Och varför kommer mastningen helt bort, plötsligen?

SnyggBäver förstår din bitterhet, Prova att klä dig i finare kläder. Kanske lite lukta gott också...

Mm bortföklaringar är den dummes försvar, lättare att tro dig skulle vara om du hade körkort. När vi sen kommer till mastningen, där undrar jag lite. Wildone69 skröt här tidigare om att han visste minsann och hade tillgång samt sett en del av mastningen, han skrev att han jobbat på det Telebolaget samt att han fått uppgifterna via en old arbetskamrat... Jag undrar, var det före Polisen fick uppgifterna. Osökt ser jag då att detta är ju T alibi, går det att manipulera dessa listor. Klart det gör inget är omöjligt i datorerna värld, Wilduno har även här skrivit vilken hejare han är på datorer och hur länge han jobbat inom området... samt att det där samtalet till Sebbe, konstigt att ringa nån man strax skall träffa och har det kollats mer runt Sebbe, han bor ju bara en liten bit bort...
Vems hår var det man hitta från en ung man i huset...
2009-04-06, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Va?!
Nej, nu måste det helt ha snurrat till för dig. Emma och T är bevisligen fortfarande sambos och var detta även då morden inträffade. Har du helt missat att det var cs som missunnade Emma hennes liv tillsammans med T. Du måste även ha missat av det var cs som inte kunde tolerera att T gjorde slut med henne. Något som cs själv har avslöjat genom sina fruktlösa försök till kontakt med T, gång på gång. T vände henne ryggen och ville inte ha någonting med henne att göra mera. Detta fixade inte cs:s stora ego och planerna på hämnd tog sin början och tragedin var ett faktum.

Du verkar ha mer ego är 3 CS, senlåter det lite som en predikan från dig, lite småkyrklig stämning änna.

T vände nog inte ryggen mot CS när han maila CS och skrev kärleksfullt, sen var det inga som du säger fruktlösa försök. Hon ville ha tillbaka kläder samt avsluta öga mot öga och inte så där mesigt fegt som nån gjorde. Sen var det inte gång på gång, möjligen är det ett eko i din skalle, för det finns inga bevis på detta fruktlösa gång på gång försök... Du skulle kanske passa bra på expressens amatördekarsite, de tar in det mesta utan korrektur.

"Motivet är glasklart. Torgny kunde inte tolerera att Emma ville göra slut. Kan man utläsa i förhören om man läser i FUP."

ja läser man FUP så finns det en del man kan tolka på samma sätt som man tolkar CS, så visst kan man få till en del olika motiv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in