2008-09-25, 20:17
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Handlar det om att CS är ensam gm så är detta fel tråd som du säger.

Men om det handlar om CS och en medskyldig(eller flera) så kan det väl diskuteras här?

Ja, absolut om det handlar om någon medskyldig. Som jag har tolkat Submarines inlägg så är det dock inte så. Det antyds istället att myndigheter har mörkat graverande bevis som pekar ut CS som GM.

Ibland kan det vara svårt att bedöma vilken tråd ett inlägg hör hemma i. Jag har sett att en del inlägg om Submarines texter har tagits bort eftersom de är Off Topic. Därför föreslog jag den andra tråden. Där kan de inte vara på fel ställe.
2008-09-25, 20:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Handlar det om att CS är ensam gm så är detta fel tråd som du säger.

Men om det handlar om CS och en medskyldig(eller flera) så kan det väl diskuteras här?
Om vi ska utgå från FGs svartsjuka så finns det kanske en till kandidat som agerar barnvakt.

FUP sid. 899

På fråga svarade Emma att hon har kontakt med de flesta av sina ex. Hon har god kontakt med en kille som hon
var ihop med när hon var tretton år. En annan kille, som inte var så snäll mot henne, misshandlade henne, har
hon träffat när Max har gympa, då var den killen där med sin systerdotter. De pratade då men inget annat, ingen
som hon umgås med. Han heter JXXXX, J. J, kallas Snoken.
Han var väldigt svartsjuk, tyckte inte om att Emma gick till skolan på dagarna, han var elak.
Detta var jätte länge
sedan, fem-sex år sen. Sex år sen måste det vara. På fråga om det finns några hard feelings nu mellan Emma och
JXXXX svarade hon nej. Det är överspelat. När de träffas nu för tiden verkar han inte bitter utan frågar om barnen
och NJ, han känner N.
2008-09-25, 20:28
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Låter ju som renaste "Jack the ripper" detta
Han sades väl vara kunglig?

Någon som känner sig manad att ta fram CS's släktsträd?
För det du antyder betyder ju att dessa personer har en indirekt roll i Arboga morden. Om de inte kan åtalas för morden, så skyddar de en brottsling. (På sätt och vis lite alternativa gärningsmänn/kvinnor, och gud förbarme mig, en hel släkt av CS kaliber!!)
Men då undrar jag hur effektivt detta skydd är, efter som CS blir dömd skyldig i TR?

Supermarine: "Anledingen till att saker hemlighålls känner jag inte till men det första jag skulle göra är att titta närmare på vad för sorts familj CS kommer ifrån och vilken typ av inflytande familjen/släkten har. Vilken typ av yrken finns i släkten samt umgänge / kontakter och hur är det med CS umgänge?"

Detta är väl pricken över i, den slutliga spiken i kistan med mera. Så galet att man bara kan skratta åt det. Supermarine har skjutit sig själv i foten många gånger på kort tid, men nu träffade han mer vitala delar.
2008-09-25, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om vi ska utgå från FGs svartsjuka så finns det kanske en till kandidat som agerar barnvakt.

FUP sid. 899

På fråga svarade Emma att hon har kontakt med de flesta av sina ex. Hon har god kontakt med en kille som hon
var ihop med när hon var tretton år. En annan kille, som inte var så snäll mot henne, misshandlade henne, har
hon träffat när Max har gympa, då var den killen där med sin systerdotter. De pratade då men inget annat, ingen
som hon umgås med. Han heter JXXXX, J. J, kallas Snoken.
Han var väldigt svartsjuk, tyckte inte om att Emma gick till skolan på dagarna, han var elak.
Detta var jätte länge
sedan, fem-sex år sen. Sex år sen måste det vara. På fråga om det finns några hard feelings nu mellan Emma och
JXXXX svarade hon nej. Det är överspelat. När de träffas nu för tiden verkar han inte bitter utan frågar om barnen
och NJ, han känner N.

Pratar man svartsjuka kan man ju osökt komma in på L, som i ett nafs "blev" av med sin älskade familj och barn. Nu är det ju svårt att få info om Polisen skulle titta närmare på henne, då hon på obestämd tid flytt landet.

Sen finns det nog några ex till T som kan vara svartsjuka... Någon som vet mer om det.
2008-09-25, 21:10
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Jag har kortat ner inlägget och fetmarkerat.

Är FG svartsjuk? Syftar du på åklagaren? Källa?
2008-09-25, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Pratar man svartsjuka kan man ju osökt komma in på L, som i ett nafs "blev" av med sin älskade familj och barn. Nu är det ju svårt att få info om Polisen skulle titta närmare på henne, då hon på obestämd tid flytt landet.

Hon har inte flytt landet och är ej heller utomlands på obestämd tid. Tänk vad man kan hitta på saker när man inte är informerad. Som typ den gången när någon anklagade T för att önska livet ur S.
2008-09-25, 21:31
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Läs FUP, s. 1097f.

Menar du hon som var med i TV-programmet? Hon tipsade ju polisen. Det vet vi ju redan.

Men det kom väl in två tips till polisen om CS? Det andra från lokalpolitikern?
2008-09-25, 21:34
Bannlyst
Citat:
Menar du hon som var med i TV-programmet? Hon tipsade ju polisen. Det vet vi ju redan.

Men det kom väl in två tips till polisen om CS? Det andra från lokalpolitikern?

Nej, det var två vänner till E och NJ som samtalade med varann och sedan gick till Es mamma som därefter bad dem kontakta polis.
2008-09-25, 22:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har kortat ner inlägget och fetmarkerat.

Är FG svartsjuk? Syftar du på åklagaren? Källa?
Det förvånar mig inte om FG är både avundsjuk och svartsjuk och därav har fixerat sig på detta motivbild.
2008-09-25, 22:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det förvånar mig inte om FG är både avundsjuk och svartsjuk och därav har fixerat sig på detta motivbild.
Förklara dig noggrannare om jag inte ska radera det som trams.

// Mod
2008-09-25, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Förklara dig noggrannare om jag inte ska radera det som trams.

// Mod

Nu får nog herr moderator ta och sluta med lyckopillerna, du begär inte lite du, ska Talibanpernilla förstå vad det är hon skriver nu också? Det är ju som att be en katt recitera en Shakespearepjäs.

onT.
Det finns nog flera ex som kan vara svartsjuka, men för det behöver man inte bli sjukligt besatt som CS var/är.
Hon tror nog fortfarande på sin lilla dröm med ett rött litet hus med vitt staket tillsammans med T. Men istället blev det ett stor gult(?) hus utanför Frövi med galler för fönstren, gunnebostängsel och taggtråd på toppen och en hel hop kvinnfolk som inget hellre vill än att "prata lite närmare" med henne.
2008-09-26, 00:06
Medlem
vårblommas avatar
Sunt förnuft

Citat:
Jag förstår vad du menar. Men att flytta bilen i det läge som du beskriver kan ju göra att man ännu mer är i vägen. Kunde ju kommit ambulans mm. som fått vänta medans T höll på att backa ut och flytta bilen. Nu störde detta som tur var ingen.

Du försök att använd lite sunt förnuft om du kan.
Du förvränger ju allt till att tyskan är oskyldig. Känner du henne man kan ju undra.
Vi får väl se om hon inte får fängelsedomen snart nu. Jag bara hoppas på det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in