2008-09-13, 15:35
  #6733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Fick de anhöriga komma innanför avspärrningarna med bilarna? Tänkte även på T:s far.

Jag har inte sett någonstans hur avspärrningarna var men grannar och övriga familjen stod en bit från händelserna, kanske något hus bort. Det var där de förenades men det sägs heller ingenstans om T var där en kort stund eller mer. Om jag får gissa var det så till sista ambulansen med E åkte vid 20-tiden.
2008-09-13, 15:39
  #6734
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Läs om och läs rätt

Var ska jag läsa då?
2008-09-13, 15:40
  #6735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Fick de anhöriga komma innanför avspärrningarna med bilarna? Tänkte även på T:s far..
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Var läste du detta?

Detta är ju ett konstigt förfarande av polisen tycker jag. Det visar på ytterligare misstag från deras sida de första timmarna. Och då vill jag förtydliga att det är anmärkningsvärt även om T är oskyldig.

Jag läste det från grannens vittnesmål. Tyvärr har jag inte namn eller ref. till det just nu.

Jag reagerade också att man inte "låste in" T omedelbart. I början tvingade man honom ändå att sitta i bilen.
Det kan ha varit så att T var i bilen och att Es föräldrar och grannen tilläts komma nära. Bilen stod ändå parkerad på motsatta sidan av gatan.

Jag tror ingen obehörig bil kom i närheten för där fanns ingen plats. Fyra ambulanser och polisbilar var väl mer än nog.
2008-09-13, 15:42
  #6736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Läs om och läs rätt
Hur var det då, menar du?
2008-09-13, 15:55
  #6737
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Hur var det då, menar du?

Den bit av Verktygsgatan som går mellan Villagatan och Redskapsgatan var avspärrad!
Jag stog utanför på Villagatan, inte innanför och E:s föräldrar stog utanför avspärrningen men på Redskapsgatan där även Crap stog.
Inga kom in på Verktygsgatan förutom Polis och Ambulans.
__________________
Senast redigerad av John A Genzale 2008-09-13 kl. 16:06. Anledning: Stavning
2008-09-13, 16:23
  #6738
Medlem
Grannens vittnesmål - ordagrant

Det var nog så att hela Verktygsgatan var avspärrad men eftersom 2B är nära korsningen kan det kanske verka som att folk stod på platsen. Vidare var det nog så att T inte "vandrade" runt, utan stannade i sin bil. RJ tycks ändå gått innanför avspärrningarna. Det framkommer ingenstans hur det var med den saken gällande Ts pappa.

2008-09-13, 16:26
  #6739
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det var nog så att hela Verktygsgatan var avspärrad men eftersom 2B är nära korsningen kan det kanske verka som att folk stod på platsen. Vidare var det nog så att T inte "vandrade" runt, utan stannade i sin bil. RJ tycks ändå gått innanför avspärrningarna. Det framkommer ingenstans hur det var med den saken gällande Ts pappa.


Tips. Titta på en karta över området. Vadå ligger nära korsningen?

Du måste mena korsningarna och ja det stämmer med det.

Är en kort väg bara mellan Villagatan och Redskapsgatan
__________________
Senast redigerad av John A Genzale 2008-09-13 kl. 16:42.
2008-09-13, 16:44
  #6740
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Hur var det då, menar du?
T fick inte lämna bilen, och jag har för mig att någon polis stog vid honom hela tiden, och ja en granna var fram och lämnade en dricka, men de talades inte vid.
2008-09-13, 16:47
  #6741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
T fick inte lämna bilen, och jag har för mig att någon polis stog vid honom hela tiden, och ja en granna var fram och lämnade en dricka, men de talades inte vid.

Riktigt. Läs gärna mitt förra inlägg också. Gäller även Genzale.
2008-09-13, 16:51
  #6742
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Riktigt. Läs gärna mitt förra inlägg också. Gäller även Genzale.
Har läst det och vet inte vad du syftar på.
Menar du T.s pappa eller?
Dt vet jag inget om eftersom det var avspärrat när jag gick fram och prata med en polis.
Sen såg och la jag inte märke till vad det var för nyanser på bilarna men många var väl av den mer mörka nyansen som mörksvart/mörkblå som alla civilare också har.
Jag och några grannar till försökte mest få reda på vad som hänt.

Och jag stog alltså på helt fel sida för att kunna ens avgöra något om E.s föräldrar hurvida dom stog där och vilka mer.
Har bara läst här att Crap stog där också.
__________________
Senast redigerad av John A Genzale 2008-09-13 kl. 16:54.
2008-09-13, 16:55
  #6743
Medlem
knallkorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Riktigt. Läs gärna mitt förra inlägg också. Gäller även Genzale.
Jjo det har jag gjort och kan förtydliga att det var vid E och T s bil som T befann sig och inte vid någon annan. tycker inte du lyfter fram det som det är riktigt utan vrider till det lite. Kan oxå tala om att det står fel färg på bilen i förhöret de har hört fel på mörkröd och mörkgrön
2008-09-13, 17:01
  #6744
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Jjo det har jag gjort och kan förtydliga att det var vid E och T s bil som T befann sig och inte vid någon annan. tycker inte du lyfter fram det som det är riktigt utan vrider till det lite. Kan oxå tala om att det står fel färg på bilen i förhöret de har hört fel på mörkröd och mörkgrön

Intressant!

Och bilen är aldrig genomsökt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in