2008-09-07, 03:51
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Om du läser tråden så ser du vilka som ljuger!!

Ja flera ser på detta med friska ögon, man läser alltså det som verkligen står i FUP. Man plockar inte bara ut det som man tycker passar sin egen teori. Jag är inte 100% främmande för en alternativ GM. Men jag anser mig heller inte ha rätten att förkasta sådan som faktiskt kommit fram. Det finns enligt mig ingen anledning till att misstänka T, E, NJ, B eller to m den 16-åriga killen som varit på tapeten.

Men förstår du inte att FUP är baserad på CS som gm?

Därför måste man plocka ut bitar. Och även spekulera.
2008-09-07, 03:52
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du menar att när någon medlem kommer med en lögn angående T, E eller L så ska man inte svara?
Det innebär ju att folk som är nya i tråden kan tolka den lögnen som en sanning.

Nä, rena lögner ska man inte tolerera, tycker jag. Men sedan kan det vara frågan om olika tolkningar som folk gör. Om någon exempelvis plockar delar som står i FUP:en för att stödja sin teori, behöver ju inte detta vara lögn. Då skulle advokater och åklagare som väljer att belysa det som styrker deras framställanden, ligga illa till Och att samma/liknande teman tas upp gång på gång för att diskuteras, behöver ju inte heller innefatta lögner, bara för att en del medlemmar blir irriterade på att de tas upp igen.

Vem skulle du kunna tänka dig som alternativ gm?
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja men många ggr så förbi ser du andra stycken ur FUP, som motsäger det du vill påvisa genom din hänvisning. Och herre min skapare, menar du att du har missat alla de ggr folk har motbevisat dig genom att hänvisa till FUP?
Vilka har motbevisat mig? Inte många har gått fram med fakta som baserats på ett trovärdigt underlag av det jag lagt fram.
Jag önskar att så var men bemöts endast av ett hagel rent skitsnack utan innehåll eller källa.
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kan du inte ta dem igen? *nyfiken* Har missat dem

Visst kan jag det, detta är vad jag tycker är rimligt utifrån de bevis som framkommit.
- en annan kvinna lik CS
- någon som hyser hat mot T, och räknar med att han ska åtalas/fällas, denne tror jag finns här i tråden

Observera; detta är teorier!
2008-09-07, 03:53
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men förstår du inte att FUP är baserad på CS som gm?

Därför måste man plocka ut bitar. Och även spekulera.

Så du menar att man ska bortse från fakta då?
FUP bygger på undersökningar gjorda från första minuten, även innan C.S blev misstänkt. Det som inte ligger i FUP ligger i slasken som advokaten har haft tillgång till.
2008-09-07, 03:54
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Du menar att när någon medlem kommer med en lögn angående T, E eller L så ska man inte svara?
Det innebär ju att folk som är nya i tråden kan tolka den lögnen som en sanning.

Men du vet ju inte vad som är sanning eller lögn om man spekulerar i dem som alternativa gm.
2008-09-07, 03:56
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det är ju just det här med statistik som jag retar mig på.
Man kan inte sätta folk i fängelse på grund av någon statistik.
Man kan misstänka, men sen när det visar sig att det inte stämmer i ett visst fall då måste man gå vidare.
Kan du förklara för mig vad du anser om att C.S vans är spårlöst försvunna?

Men sluta segla in på CS. Hon har en egen tråd.
2008-09-07, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Faktum är att jag sitter på FUP och då kan ta ut citat från det jag anser är av vikt.
Varför bemöter ni skeptiker då inte dessa citat med motcitat från FUP?
Istället gastar ni halsarna av er att man ljuger.
För att i framtiden nå ett bättre debattklimat så föreslår jag att ni bemöter mig med er fakta en bara tomma ord.

Försök för fan inte med den här skiten nu igen Tulpanen!

Det är ju just precis det som gjorts, gång efter gång efter gång, hur det har kunnat undgå dig är en gåta?

Men du läser väl inläggen här på samma sätt som du läser FUP och då blir gåtan plötsligt inte lika stor längre...
2008-09-07, 03:57
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Men du vet ju inte vad som är sanning eller lögn om man spekulerar i dem som alternativa gm.

Du menar alltså att te x SKL ljuger i sina analyser om T's kläder os v?
2008-09-07, 03:59
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Men det är avsaknaden av bevis som gör att jag tvivlar på CS som gm. Detta ihop med statistiken att närstående oftast är gm. Och det helt unika motiv som åklagaren menar att CS skulle ha. Det troligaste enligt mig om CS skulle vara inblandad är att hon isåfall är medskyldig. Det skulle kunna räta ut vissa frågetecken.

I övrigt har jag flera teorier. Har också börjat ledsna på att förlöjligas av andra användare här på tråden. Har annars haft ett stort tålamod och har själv inte försökt att förlöjliga andra varken i denna tråd eller CS-tråden.

Om man skulle gå på statisken skulle detta inte ens hänt. Fallet är unikt, och enligt mig även dess GM.
Även jag känner mig förföljd, förlöljligad men av andra sidan. Vad göra?
2008-09-07, 03:59
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nä, rena lögner ska man inte tolerera, tycker jag. Men sedan kan det vara frågan om olika tolkningar som folk gör. Om någon exempelvis plockar delar som står i FUP:en för att stödja sin teori, behöver ju inte detta vara lögn. Då skulle advokater och åklagare som väljer att belysa det som styrker deras framställanden, ligga illa till Och att samma/liknande teman tas upp gång på gång för att diskuteras, behöver ju inte heller innefatta lögner, bara för att en del medlemmar blir irriterade på att de tas upp igen.

Vem skulle du kunna tänka dig som alternativ gm?

Så du menar att när det på ett ställe i FUP finns ett uttalande från C.S där hon förnekar att hon någonsin ägt några vans , för att längre fram bli överbevisad om det och att hon då erkänner, så är det okej att plocka ut nekandet som en sanning?

Alternativ gärningsman har jag inte eftersom jag tycker att indicierna är så tydliga vad gäller C.S. Däremot är jag inte säker på att hon fälls i H.R även om jag tycker sannolikheten för en fällande dom i H.R. ökat eftersom lagmannen i T.R. fann henne skyldig.
2008-09-07, 04:01
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Vet vi inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in