2008-09-05, 23:44
Medlem
Veckans klubbas avatar
Här finns en länk till en medicinsk artikel där någon försökt ta livet av sig med en hammare. Tyvärr kan man inte läsa artikeln utan att betala eller något liknande, dessutom är den på italienska:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/5857470

Uppenbarligen går det att skada sig själv svårt med hammare (se de övriga artiklarna). Visst, det verkar vara extremt ovanligt, men däremot inte omöjligt. Frågan är bara vem som skulle ta hand om hammaren efter att ha upptäckt något dylikt?
2008-09-05, 23:46
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Innan man går in i 7 månaden kallas det för missfall när man föder barn.En beräkning bara - det jag syftade på med mitt inlägg är att "saker/situationer" kan ligga en i fatet. Tvivlar själv starkt på att C fått barn med T.

Inte om man föder ett levande barn!!
2008-09-05, 23:48
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Olika längder och vidd på kappan tycks då CS haft om man utgår från bilder från kameran i arboga station.
Om man kikar på bilden som ska föreställa CS mordkvällen så ser man en knälång kappa som anländer till arboga kl.18.31. På hemvägen 19.52 har kappan krympt till lårhöjd.
Bara ett exempel på hur dåligt underlag bildernas bevisvärde är.

-Spooky!!!
2008-09-05, 23:50
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
-Spooky!!!

Mållgan? Osynlige mannen/kvinnan?
2008-09-05, 23:52
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Innan man går in i 7 månaden kallas det för missfall när man föder barn.
En beräkning bara - det jag syftade på med mitt inlägg är att "saker/situationer" kan ligga en i fatet. Tvivlar själv starkt på att C fått barn med T.

Jag håller med dig; jag tror inte heller att hon blev gravid med T´s barn. Det finns ingenting, förutom hennes egen utsago, som tyder på att hon varit med - och fött - barn.

En annan sak är om hon, som Tulpanpernilla skrev, tror på det själv. En människa kan vara så pass störd, att hon är övertygad om en sådan sak själv (men det borde den rättspsykiatriska undersökningen kunna ge vid handen).

Dessutom, om man jämför mailen som hon skickade till T (från sig själv + från en anonym Th0mas Emmerich), ser man att hon (ja, jag tror det är en mycket stor chans att det är hon som skrivit båda mailen, och inte bara för att de skickats från hennes dator) har använt uttryck som sammanfaller i båda mailen (exempelvis "kinda" i stället för "kind of"), vilka torde vara ovanliga för någon som inte har engelska som förstaspråk, att använda.
2008-09-05, 23:54
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sorry för missfallet, men om man nu funderar på det som kan ha betydelse, så spelar det i dagsläget ingen roll om hon var gravid eller inte. Det intressanta är väl att T kunde tro att det var möjligt och då finns ju konflikt möjligheter mellan han och E.

Ja, i min fantasi/känsla skulle det vara för djä,,igt jobbigt att ens kille ev har ett barn som han inte ens har sett, jag skulle känna mig lite hotad - problem med ex osv. barn i trotsåldern/komplikationer - som jag är skulle jag bli svartsjuk/orolig säkert också tjatig och kontrollerande, men det är jag.
2008-09-05, 23:54
Bannlyst
Citat:
Innan man går in i 7 månaden kallas det för missfall när man föder barn.
En beräkning bara - det jag syftade på med mitt inlägg är att "saker/situationer" kan ligga en i fatet. Tvivlar själv starkt på att C fått barn med T.
Jag föddes efter 6,5 månader. Jag har kallats för många saker i mina dagar, men missfall var faktiskt nytt!
2008-09-06, 00:00
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren

Mållgan? Osynlige mannen/kvinnan?
Visst kan man skratta då FG anser att detta är CS på intåg.
2008-09-06, 00:05
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Och hur ser en psykopat på film ut? Som Mark Harmon som spelade Ted Bundy...?

Hur och varför CS reagerar på vissa sätt i olika situationer, vet vi inte, eftersom vi inte känner henne och hennes personlighet. Det finns en mängd förklaringar till varför hon betett sig, som hon gjort i Tingsrätten.

Hur man själv skulle reagera och bete sig om man var i hennes situation, kan man bara spekulera om - om man själv inte varit i samma/liknande situation.
Precis! Hur man skulle reagera i sorg, som oskyldigt anklagad eller i chock etc vet man inte innan. Har inte exempelcvis Leif G.W. sagt att oskyldiga normalt blir så pressade av situationen att de beter sig ”skyldigt”?

På samma sätt reagerar man ofta inte som man tror i sorg. Om mamman inte verkar ledsen är det troligare att hon ännu inte riktigt tagit det hemska till sig än att hon redan kommit över det. Det värsta tror jag hon har framför sig. När rättegångar och sådant är avklarat och hon inte måste vara stark...
2008-09-06, 00:11
Medlem
ooooos avatar
Fruktansvärt OT men...

... jag kunde inte låta bli, eftersom jag själv blev nyfiken:

Missfall (så kallad "spontan abort") är förlusten av fostret under de första 24 veckorna av graviditeten. Tyvärr är det vanligt. Även om det är svårt att ange några exakta siffror, slutar cirka 15 procent av alla kända graviditeter med missfall. Ofta händer det att kvinnor får missfall innan de vet om att de är gravida. Man uppskattar att upp till tre fjärdedelar av alla befruktade ägg går förlorade under den tidigaste delen av graviditeten. Cirka 98 procent av alla missfall sker under de första 13 veckorna men det förekommer missfall mycket senare.

Källa: http://se.babycenter.com/pregnancy/griefandloss/understandingmiscarriage/

Nu OnT:

Om Nicklas hade velat straffa eller tillomed få Emma mördad, varför skulle han isåfall VÄNTA med att få det fixat tills barnen var tillbaks hos henne. Borde han inte ha ordnat så att det blev gjort medan barnen var hos honom, vilket de ju faktiskt var helgen (dvs dagarna) innan det hände.
2008-09-06, 00:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
... jag kunde inte låta bli, eftersom jag själv blev nyfiken:

Missfall (så kallad "spontan abort") är förlusten av fostret under de första 24 veckorna av graviditeten. Tyvärr är det vanligt. Även om det är svårt att ange några exakta siffror, slutar cirka 15 procent av alla kända graviditeter med missfall. Ofta händer det att kvinnor får missfall innan de vet om att de är gravida. Man uppskattar att upp till tre fjärdedelar av alla befruktade ägg går förlorade under den tidigaste delen av graviditeten. Cirka 98 procent av alla missfall sker under de första 13 veckorna men det förekommer missfall mycket senare.

Källa: http://se.babycenter.com/pregnancy/griefandloss/understandingmiscarriage/

Nu OnT:

Om Nicklas hade velat straffa eller tillomed få Emma mördad, varför skulle han isåfall VÄNTA med att få det fixat tills barnen var tillbaks hos henne. Borde han inte ha ordnat så att det blev gjort medan barnen var hos honom, vilket de ju faktiskt var helgen (dvs dagarna) innan det hände.
Du satte ord på det jag ville ha sagt tidigare! Barnen skulle inte drabbats om NJ hade varit inblandad.
2008-09-06, 00:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Precis! Hur man skulle reagera i sorg, som oskyldigt anklagad eller i chock etc vet man inte innan. Har inte exempelcvis Leif G.W. sagt att oskyldiga normalt blir så pressade av situationen att de beter sig ”skyldigt”?

På samma sätt reagerar man ofta inte som man tror i sorg. Om mamman inte verkar ledsen är det troligare att hon ännu inte riktigt tagit det hemska till sig än att hon redan kommit över det. Det värsta tror jag hon har framför sig. När rättegångar och sådant är avklarat och hon inte måste vara stark...

Ja, nu när hon har aktiviteter och praktiska saker som hon måste ordna med, kan hon känna att hon har kontroll över situationen, och hon kanske därför vill ge intervjuer och så för att "slippa" tänka för mycket och "ta in" det värsta som kan hända, vilket har hänt. Hon kan vara rädd för att hon, när allt "lugnat ner sig" och inga tidningar ringer, rättegångar är över osv, inte kommer att ha samma "kontroll" över situationen längre - och därför vill ha mycket runt sig. Men, som sagt, det vet vi ju inte, bara hon själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in