2008-08-05, 18:34
Bannlyst
egentligen.. lika väl som ödet är att din semesterflirt kommer o hammrar ner din nya partner o dödar hennes barn från nowhere(T) .. kan det ju va att just din (E:s) tilltänkta man var ett riktigt odjur han oxå o har nån sjuk anledning.
2008-08-05, 18:36
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Har inte följt detta så noga så det är möjligt att det här varit uppe tidigare.

Nå, Av vad jag förstår påstår mamman att den som hon öppnade dörren för talade engelska.

Varför skulle tyskan gjort det när hon uppenbarligen pratar rätt så bra svenska?
Verkar inte troligt.

Visste mamman inte att tyskan pratade svenska?
Har hon efterkonstruerat?
Hittat på?

Jag tycker det verkar som att engelska är ett språk som CS använder sig väldigt mycket av även i andra sammanhang. Hennes dagboksanteckningar som finns med i FU är t.ex. skrivna på engelska och inte tyska (om jag inte minns fel). Då är det kanske inte så konstigt om hon skulle presentera sig på engelska, menar jag.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-05 kl. 18:56.
2008-08-05, 18:39
Bannlyst
Måste ändå säga fy fan så iskall människa om det är hon.. Hi Im Tine lixom.. hammra hammra döda två BARN o nu sitta mitt emot den man presentera sej för o le.... jag e fan chockad...
2008-08-05, 18:59
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Det där är väl Nicklas samtalslista?

Jag frågade vår käre "Sherlock"-Watson" om Torgnys mobil och det var han som hänvisade till den sidan i FU.
2008-08-05, 19:02
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huuuz
Läser man förhören med CS känns det väldigt otroligt att hon inte skulle vara inblandad. Antingen är hon sjuk och helt enkelt inte vet vad hon gjort i Arboga och därav inte kan förklara något, eller är hon väldigt inblandad.

Detta borde utesluta T, även om T i princip skulle kunna vara delaktigt på något hörn. Men att CS är mer eller mindre inblandat är väl ganska uppenbart med tanke på hennes svar på fhls. frågor m.m.

Hennes ärende i Arboga kanske var att köpa lite röka av någon hon visste hade tillgång till det.
2008-08-05, 19:12
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Har inte följt detta så noga så det är möjligt att det här varit uppe tidigare.

Nå, Av vad jag förstår påstår mamman att den som hon öppnade dörren för talade engelska.

Varför skulle tyskan gjort det när hon uppenbarligen pratar rätt så bra svenska?
Verkar inte troligt.

Visste mamman inte att tyskan pratade svenska?
Har hon efterkonstruerat?
Hittat på?

Hennes minne är ej sannolikt överensstämmande med vad hon borde ha kunnat minnas.
2008-08-05, 20:05
Medlem
Jag postade i fel tråd innan ....

Jag funderade lite över en sak jag läste i förundersökningen, styvpappan (togge) hade i innerfickan i jackan han bar när polisen kom ett kvitto där han köppt en blombukett samt ett kort!
Var det till Emma eller till en älskarinna?
Jag har inte kunnat läsa att han hade blommor i sin bil den aktuella tidpunkten.
Även sakerna han hade i sin innerficka, typ en servett och en papperslapp hade blod från offren på sig.
Kan han ha med detta att göra?
Vi får inte glömma bort att det är "lantispoliser" som haft hand om detta till en början och då kan vad som helst gå snett.
Dom har missat en del tror jag.
2008-08-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chanel
"lantispoliser"

Dessa poliser är professionella & vet vad dom gör. Men det du säger stämmer delvis då det inte är vardagsmat i det här landet att sådana här mord begås.

xpna
2008-08-05, 20:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag frågade vår käre "Sherlock"-Watson" om Torgnys mobil och det var han som hänvisade till den sidan i FU.

Jag ber om ursäkt för mobilen. Hoppas du tar den?
Jag såg fel i FUP
Ber återigen om ursäkt.
2008-08-05, 21:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
T gick till bilen innan första polispatrull kom till plats. Ingen teknisk undersökning har skett av bilen. Kanske han gömde mordvapnet i sin svarta huvtröja i bilen?
Sen behöver han inte byta kläder eftersom han enligt egen utsago gjorde livräddning med försök att få E att stå upp.

Har någon frågat T varför han gick till bilen innan polisen kom?
Det måste ha varit väldigt viktigt?
Vem såg detta? Jag har för mig att det var ambulanspersonalen?

Har någon frågat T var den svarta huvtröjan tagit vägen?

Det här är ju anmärkningsvärda fakta som polisen väl självklart har undersökt?
2008-08-05, 21:15
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Har någon frågat T varför han gick till bilen innan polisen kom?
Det måste ha varit väldigt viktigt?
Vem såg detta? Jag har för mig att det var ambulanspersonalen?

Har någon frågat T var den svarta huvtröjan tagit vägen?

Det här är ju anmärkningsvärda fakta som polisen väl självklart har undersökt?

Enligt FUP så var det ambulanspersonalen som sa till han att sätta sig i bilen...
2008-08-05, 21:27
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja_2007
Fattar inte heller varför de inte haft det. Från första början har jag trott att T antingen har utfört morden alt är hjärnan bakom dem.
Han kanske har lovat CS guld och gröna skogar om hon begår dåden?
Efter att skummat igenom FUP:en lite bla några bilder på barnen (vilket jag djupt ångrar då det var det värsta jag sett i hela mitt liv. Tittade bara på ett par dock) så ser det iaf ut som att de allra flesta skadorna är på alla personers högra sidor samt att E sa väl att hon kände smärta på höger sida av skallen när GM slog henne första gången?
Och då bör det väl vara en vänsterhänt GM och CS är ju vänsterhänt.
Är T det med?

Tänk så är det det som CS menar med att åklageren inte kommer tro sina öron.
Att det är T som är hjärnan bakom allt?
Eller att det är han själv som utfört det med hjälp av henne?
Eller att han utfört det och sedan "satt dit" henne men att hon ej vågat/velat säga ngt hittills eftersom hon hoppats på att få honom tillbaka?
Men nu har hon kanske gett upp honom och vill säga som det är?

Oj vad jag tjötar :-)
Ber om ursäkt om detta har malts på om innan men ville bara skriva ner lite tankar. Har ej haft möjlighet att hänga med så bra i trådarna.
Så hoppas ni har överseende med det isf.

Du behöver inte be om ursäkt.
Tänk om det är som du säger och CS nu kommer att avslöja detta i rättegången. Då är det många andra som kommer att få be om ursäkt istället.

Frågan är hur trovärdigt man skulle bedöma hennes eventuella vittnesmål mot T? Även om det vore sant så kanske ingen skulle tro på det i rätten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in