2008-09-07, 04:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Visst kan jag det, detta är vad jag tycker är rimligt utifrån de bevis som framkommit.
- en annan kvinna lik CS
- någon som hyser hat mot T, och räknar med att han ska åtalas/fällas, denne tror jag finns här i tråden

Observera; detta är teorier!

Ja, det är klart att det är teorier , ingen av oss var ju där, när morden hände (hoppas jag .

Jag håller med dig att det skulle kunna vara någon som är lik CS eller någon som hyser hat mot T (reserverar mig för att denne/denna skulle finnas här i tråden, men PM:a gärna), pga detta "over kill", vilket tyder på häftiga känslor.

Vad tror du om att CS skulle kunna ha haft någon med sig, dvs att - om hon är gm - skulle ha haft en med"hjälpare"? En kvinna (?), som då skulle motsvara den kvinna som E först beskrev signalementet på. En man (?) som eventuellt skulle kunna vara den crap sade sig se den kvällen.
2008-09-07, 04:01
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
T är inte misstänkt längre och det finns inga bevis som pekar mot honom.
Jag tror inte du begriper vad SKL är för nåt?

Du behöver inte vara nedlåtande. Jag diskuterar lugnt och fint. Och T har aldrig varit misstänkt om du inte visste det. Men här spekulerar vi om alternativa gm.
2008-09-07, 04:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men sluta segla in på CS. Hon har en egen tråd.

Du själv skrev om avsaknaden om bevis mot C.S.
Därför ställer jag den frågan.
2008-09-07, 04:04
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Du behöver inte vara nedlåtande. Jag diskuterar lugnt och fint. Och T har aldrig varit misstänkt om du inte visste det. Men här spekulerar vi om alternativa gm.

Då tycker jag att du inte ska vara nedlåtande mot SKL.
Du tar ju inte till dig av fakta grabben.
T har för kort tid att utföra morden enligt polisen om han ska hinna gömma kläder och mordvapen.
T har inte varit hemma vid andra tidpunkter som du försökt placera honom där.
SKL:s analys av hans kläder visar att de inte tillhör en gärningsman.
E:s syster uppger att det är E hon chattat med, och trots det vill du få det till att någon annan chattat istället för E.
Senast redigerad av watson6669 2008-09-07 kl. 04:09.
2008-09-07, 04:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Så du menar att när det på ett ställe i FUP finns ett uttalande från C.S där hon förnekar att hon någonsin ägt några vans , för att längre fram bli överbevisad om det och att hon då erkänner, så är det okej att plocka ut nekandet som en sanning?

Alternativ gärningsman har jag inte eftersom jag tycker att indicierna är så tydliga vad gäller C.S. Däremot är jag inte säker på att hon fälls i H.R även om jag tycker sannolikheten för en fällande dom i H.R. ökat eftersom lagmannen i T.R. fann henne skyldig.

Nej, naturligtvis inte, man måste tänka litet själv också...
2008-09-07, 04:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du själv skrev om avsaknaden om bevis mot C.S.
Därför ställer jag den frågan.
Även jag har skrivit det!
2008-09-07, 04:08
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det är klart att det är teorier , ingen av oss var ju där, när morden hände (hoppas jag .

Jag håller med dig att det skulle kunna vara någon som är lik CS eller någon som hyser hat mot T (reserverar mig för att denne/denna skulle finnas här i tråden, men PM:a gärna), pga detta "over kill", vilket tyder på häftiga känslor.

Vad tror du om att CS skulle kunna ha haft någon med sig, dvs att - om hon är gm - skulle ha haft en med"hjälpare"? En kvinna (?), som då skulle motsvara den kvinna som E först beskrev signalementet på. En man (?) som eventuellt skulle kunna vara den crap sade sig se den kvällen.

Tror inte på en medhjälpare, det är en ensam GM. Att GM skulle finnas i tråden bygger jag på att T så gärna ses som GM, och att någon har spritt denna uppfattning, vem denne skulle vara har jag ingen idé om, har funnits så många nick här.
2008-09-07, 04:08
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Så du menar att man ska bortse från fakta då?
FUP bygger på undersökningar gjorda från första minuten, även innan C.S blev misstänkt. Det som inte ligger i FUP ligger i slasken som advokaten har haft tillgång till.

Förstår du inte heller? Det är skillnad på ett vittnesförhör och om man är misstänkt. Om vi diskuterar alternativa gm så är det massor av eventuell fakta som varken finns med i FUP eller slask. Ända sen NJ släpptes så har man ju misstänkt CS.
2008-09-07, 04:11
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Du menar alltså att te x SKL ljuger i sina analyser om T's kläder os v?

Nej, det menar jag inte.
2008-09-07, 04:12
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Förstår du inte heller? Det är skillnad på ett vittnesförhör och om man är misstänkt. Om vi diskuterar alternativa gm så är det massor av eventuell fakta som varken finns med i FUP eller slask. Ända sen NJ släpptes så har man ju misstänkt CS.

Du tar ju inte till dig av fakta grabben.
T har för kort tid att utföra morden enligt polisen om han ska hinna gömma kläder och mordvapen.
T har inte varit hemma vid andra tidpunkter som du försökt placera honom där.
SKL:s analys av hans kläder visar att de inte tillhör en gärningsman.
E:s syster uppger att det är E hon chattat med, och trots det vill du få det till att någon annan chattat istället för E.
2008-09-07, 04:20
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Även jag har skrivit det!

Då kan ju du svara på varför du tycker att den tekniska bevisningen som talar för att T inte är gärningsman är oviktig.
2008-09-07, 04:22
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Nej, det menar jag inte.

Ändå så anser du att det är något man kan förbise när man spekulerar i tråden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in