2008-09-02, 15:15
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTidyllen
Ja det kan tyda på att någon hon kände och hade förtroende för fanns på platsen.

Ja, det tycker jag också. Har för mig att jag läst att E och T hade många besök i sitt hus? Konstigt då att CS i.s.f. kunde veta att E var ensam. Nej, ett logiskt tvivel.

E kan mycket väl ha haft besök denna e.m./kväll av någon hon kände.
2008-09-02, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Brotten har begåtts någon gång efter 19.00 (senaste livstecknet från E var när hon msn;ade med sin syster strax efter 19.00) och innan T kommer hem runt 19.15. Så, då var det fastställt, let´s move on...

det är inte helst säkert då det varit på tapeten att hennes sysyter ibland fått kännslan att det varit någon annan som svarat, hon har tagit upp detta senare och E kommer inte ihåg det alls. Så det kan vara samma nu så 19:00 behöver inte vara en tidgräns
2008-09-02, 15:19
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Förklara då hur du tror att det gått till eftersom du återigen har en teori?
Jag frågar dig igen.
Tror du inte teknikerna med hjälp av blodstänk kan avgöra hur attacken gått till?

Kanske.

Men jag undrar egentligen inte över själva attacken. Utan hur det började. Att det skett i hallen ifrågasätter jag inte. Men eftersom vi spekulerar alternativa gm så kan man se andra möjligheter än att någon har ringt på dörren.
2008-09-02, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
det är inte helst säkert då det varit på tapeten att hennes sysyter ibland fått kännslan att det varit någon annan som svarat, hon har tagit upp detta senare och E kommer inte ihåg det alls. Så det kan vara samma nu så 19:00 behöver inte vara en tidgräns

Nej det har hon inte, det är någon helt annan som uttryckt den upplevelsen.
2008-09-02, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Lägg av att tjata om beavers privatliv.

Ok
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det skulle kunna komma fram nya uppgifter där denna skoteori skulle passa in.
T.ex om E hade besök vid tidpunkten. Om CS frias och polisen får fram nya uppgifter i utredningen, kanske någon ny misstänkt gm eller flera. Då kan ju hela scenariot vara ett annat än vad man nu tror och utgår ifrån när det gäller CS som gm.

Rent generellt köper jag din inställning men just i detta fall har ju som sagt E själv, och bättre eller mer trovärdig källa än så får du inte, talat om hur det ligger till med skorna.
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Det finns inga registrerade pm från någon av C-gänget med det är du som de flesta i C lögnare, sen ser jag inte era inlägg då jag har iggat er, Helt seriöst.
Nu skall vi se hur seriösa ni är, stick och lek nu.

http://beaver-se.bloggagratis.se/

Spännande att du kan svara på inlägg då vi är ignoreraden. Och du får gärna påvisa vart jag ljuger. Det har nämnts i tråden att man skickat PM till dig och det är det jag hänvisar till.

Tycker du att det är seriöst att fara med lögner, och sen angripa de som ifrågasätter dig? Vore det inte mer seriöst att verkligen lägga fram bevisen man har eller göra avbön på det man skrev från början istället?

Tycker du att det är seriöst att kalla folk för c-gänget, Arbogamaffian os v när man inte är med på dina noter? Detta gör du samtidigt som du skriker efter mamma när någon ifrågasätter dig och det du skriver.
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Men då var ju inte T hemma så då kan vi avskriva honom
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Du har väl hört och läst intervjuerna? Hur skulle det jag skrev vara ett felaktigt påstående? De har ingen hammare, inga skor och inga DNA-spår från CS. Allt de har är en idé om ett motiv som inte hör hemma i den sämsta thrillern du kan tänka dig. Det är så ovanligt att experter har kallat det för unikt i kriminalhistorien. Och det är inte det enda som är unikt i fallet heller. E:s minne är också unikt.
Det är ett felaktigt påstående, eftersom du inte kan basera en uppgift om vad någon annan har sagt på dina egna reflektioner om saken. Om det vore på det viset, så skulle vi inte behöva några intervjuer och citat alls. Det skulle räcka med att ha visioner av vita stenar och spökbarn.
2008-09-02, 15:22
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej det har hon inte, det är någon helt annan som uttryckt den upplevelsen.
Äsch, i den här tråden är det inte så noga med fakta! Inget att hänga upp sig på...

nackepa:
Jag är ff övertygad om att E själv satt vid datorn och pratade med sin syster på MSN efter 19.00. Detta tack vare dom ämnen som diskuterades.
2008-09-02, 15:23
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det finns inga registrerade pm från någon av C-gänget med det är du som de flesta i C lögnare, sen ser jag inte era inlägg då jag har iggat er, Helt seriöst.
Nu skall vi se hur seriösa ni är, stick och lek nu.

http://beaver-se.bloggagratis.se/
Är det så att man inte får PM från dom man har på ignore? Nån som vet?
2008-09-02, 15:23
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, det tycker jag också. Har för mig att jag läst att E och T hade många besök i sitt hus? Konstigt då att CS i.s.f. kunde veta att E var ensam. Nej, ett logiskt tvivel.

E kan mycket väl ha haft besök denna e.m./kväll av någon hon kände.

Och hur exakt skulle CS bevaka huset? Är det där den sk kojhistorien kommer in i bilden? Att hon spanade från skogshöjden? Var skulle CS ha stått och spanat, egentligen? Barn spelade väl landhockey på gatan under kvällen? Borde de inte ha märkt någon ful tant isåfall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in