2008-09-06, 14:51
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ja, det stämmer. Sedan är det ett par grejer som är UNIKA med Arboga-fallet, som gör att man borde reagera:
  • Mammans minne - Unikt, finns inte inom 100 års forskning
  • GM - Unikt i brottsstatistiken (med CS som gm, naturligtvis). Ett kvinnligt ex till sambon mördar sambons "bonusbarn" och försöker även mörda mamman. I deras eget hem, dessutom.

Lägg till att allt sker inom en tidslucka på 9 minuter. Ingen ser gm lämna eller komma.
2008-09-06, 14:51
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja han försökte säkert men poängen var att han misslyckades fatalt och därför så är det fallet inte relevant som jämförelse/referens här.

Blodstänksexperten körs ju dock över då en utredning om mord inleds ändå, och rättsläkarens utlåtande är med en betydligt säkrare ton än blodstänksexpertens.

Jovisst. Å andra sidan måste ju rättsläkaren ha missat några patologiska referenser som man t o m kunde hitta med google. Jag har inte lyckats hitta något som visar på hur det gick med den där mordutredningen.
2008-09-06, 14:52
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
T har nästan lika lång tid som CS skulle haft om man ser hur fort det går att köra och hans första egna angivelse.

Om sista msn meddelandet gick ca 19.10 och torgny hemma 19.17 det lämnar 7 minuter för att utföra det, torka upp alla spår och sticka.

Så T har nästan samma tisutrymme som alla andra, Ingen har dessutom sett E mellan det T åkte och det att ambulans kom....

T kan ha kommit hem tidigare om han har kört fortare än polisens beräkningar.

Kanske kl. 19.15?
Senast redigerad av nackepa 2008-09-06 kl. 14:54. Anledning: Tillägg
2008-09-06, 14:52
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
T har nästan lika lång tid som CS skulle haft om man ser hur fort det går att köra och hans första egna angivelse.

Om sista msn meddelandet gick ca 19.10 och torgny hemma 19.17 det lämnar 7 minuter för att utföra det, torka upp alla spår och sticka.

Så T har nästan samma tisutrymme som alla andra, Ingen har dessutom sett E mellan det T åkte och det att ambulans kom....

Enligt polisens mätningar kommer T hem 19.17-19.18.
Då ska han innan han ringer SOS hinna med allt jag räknade upp.
2008-09-06, 14:53
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Så teoretiskt kan T varit där redan 19.15?

Det lämnar FÖR lite tid för CS.

Jag vet hans skrytit om sin snabba körning, Men något måste isof ha hänt, Vad sa denna "sebbe" till honom?

Men varför skulle då E överlevt? Något har hänt de minuterna och ingen kan säga vad? finns mindre bevis för tyskan tom då hon inte kan knytas till brottsplats och T bevisligen befunnit sig på brottsplatsen, Dock INTE att han var där under själva dådet.

Nu var det ju halt den kvällen, en forummedlem har sagt att han fick 4hjulssläpp i en rondell vid tidpunkten kring morden.
2008-09-06, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Enligt polisens mätningar kommer T hem 19.17-19.18.
Då ska han innan han ringer SOS hinna med allt jag räknade upp.

Och syster placerar sista msn meddelandet till ca 19.04- 19.10? det ger cs ca 5-12 minuter göra allt, dölja spåren och dra. lämpligt hon han dra innan T kom hem med, precis på håret och att ingen sett henne och kan peka ut henne 100% världens mest turliga tysk?
2008-09-06, 14:55
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag pratar inte om juridik utan om SANNINGEN. Om vi inte är säkra på att den tilltalade MT är skyldig, så öppnas möjligheten att fel person kan vara misstänkt. OM fel person skulle vara misstänkt så finns det någon skyldig därute som rättvisan har missat. Jag säger inte ATT verklige mördaren fortfarande går fri, för det vet jag inte, men denna tråds TOPIC är att diskutera vem, förutom CS som skulle kunna vara den mördaren/mördarna. Topic utgår från att denna utredning och rättegång inte nödvändigtvis har kommit fram till sanningen. Att då hänvisa till denna utredning/rättegång som det ultimata facit är inte alltför begåvat.

EDIT: Nu menar jag inte att innehållet i utredningen är osant, men att den endast täcker in en liten del av verkligheten. Det polisen har utrett är ett urval i sig, och utav detta är FUP ett urval. Det är alltså inte hela sanningen och kan omöjligt vara det.

Fast fakta ändras ju inte även om tyskan inte fälls.
2008-09-06, 14:56
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Lägg till att allt sker inom en tidslucka på 9 minuter. Ingen ser gm lämna eller komma.

Ja, och att det sedan nästan förutsätts att CS har åkt nerblodad på tåget utan att någon har märkt det.
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Fast fakta ändras ju inte även om tyskan inte fälls.
Vem har sagt att fakta ändras???
Bannlyst
Citat:
Nu var det ju halt den kvällen, en forummedlem har sagt att han fick 4hjulssläpp i en rondell vid tidpunkten kring morden.

Man kan fortfarande köra fort det hänger på skicklighet, Jag kan inte avgöra om crap är en mindr erfaren och skickligare chaufför än T, T kan ha kenny bräck talanger vad vet jag.

Hur bra chaufför är T?

En duktig racerchaufför kan nog köra sträckan fortare, Särskilt om han stressar hem för han är förbannad.

Men varför då stressa ringa SOS är frågan?
2008-09-06, 14:58
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Jo, men polisen har ju beräknat väldigt låg hastighet.

Sen kan man ju undra över om T hade vinterdäck?
2008-09-06, 14:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Och syster placerar sista msn meddelandet till ca 19.04- 19.10? det ger cs ca 5-12 minuter göra allt, dölja spåren och dra. lämpligt hon han dra innan T kom hem med, precis på håret och att ingen sett henne och kan peka ut henne 100% världens mest turliga tysk?

Vad får dig att tro att hon gåö något för att dölja spår?
Efersom du inte tror att det är C.S så kan det ju inte vara någon annan random gärningsman heller eller?
Och då innebär det att du sitter här och säger att T är den skydlige?
Goddag yxskaft.
Senast redigerad av watson6669 2008-09-06 kl. 15:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in