2009-02-12, 14:51
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men varför skulle CS begå mord som någon annan vill ha utfört? Vad har Helge för motiv?
Helge kanske helt enkelt var avundsjuk. Vem vet.
Senast redigerad av sWeePerr 2009-02-12 kl. 14:59.
2009-02-12, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr

Jag tror jag förstår vad du menar.
Senast redigerad av Mariooo 2009-02-12 kl. 15:02.
2009-02-12, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Den tillhytningen fungerade nog så väl igår...

Ett litet tillägg:
Jag funderar mycket över var CS kan ha träffat på denne ev. medhjälpare o hur de kom på att de (CS) skulle utföra dådet?

Det undrar jag också? CS har ju inga vänner sägs det...
2009-02-12, 15:05
Bannlyst
Citat:
Avundsjuk på vad? och vem? Familjen har inga ovänner eller fiender? Nej, jag tror inte det stämmer. Det låter konstigt.
2009-02-12, 15:07
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Det undrar jag också? CS har ju inga vänner sägs det...
Nej, inte vänskap i den bemärkelsen vi vanligen räknar som vänskap, det tror jag inte, jag tror snarare att de fyller ett behov hos varandra.
2009-02-12, 15:09
Bannlyst
Citat:
Nej, inte vänskap i den bemärkelsen vi vanligen räknar som vänskap, det tror jag inte, jag tror snarare att de fyller ett behov hos varandra.

Är det här med medhjälparen bara teorier från dig eller har du snappat upp något?
2009-02-12, 15:10
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Avundsjuk på vad? och vem? Familjen har inga ovänner eller fiender? Nej, jag tror inte det stämmer. Det låter konstigt.
Helge kanske är en sådan som sitter och läser andras bloggar. Helge lever själv i en social misär, och då plötsligt dyker denna lyckliga familj upp och h*n drar sig till minnes att vännen CS pratat om en T. Sjuka planer följer och ett patologiskt hat växer.
2009-02-12, 15:15
Bannlyst
Citat:
Helge kanske är en sådan som sitter och läser andras bloggar. Helge lever själv i en social misär, och då plötsligt dyker denna lyckliga familj upp och h*n drar sig till minnes att vännen CS pratat om en T. Sjuka planer följer och ett patologiskt hat växer.

Jag tycker de människor CS har kontakt med (eller hade) verkar vara högutbildade och inga socialfall precis? Det är läkare mm.
2009-02-12, 15:16
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Jo...det verkar inte bättre än att familjen HAR ovänner.
Inte i Arboga, inget jag någonsin hört i alla fall, varken före eller efter det som hänt. Men någon annanstans finns någon som uttalat mycket hatfulla saker om familjen - som denne inte ens träffat.
Det stod i mailet jag fick o just det fick mej att bli konfunderad för jag hade hört det förut, från en trovärdig källa. Det handlade om samma person, det var det som var så märkligt.
2009-02-12, 15:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Är det här med medhjälparen bara teorier från dig eller har du snappat upp något?

Jag har snappat upp något. Läs mina inlägg från tidigare idag så ser du vad o hur. Mycket diffust än så länge men jag hoppas att det kommer mer.
2009-02-12, 15:18
Bannlyst
Citat:
Jag har snappat upp något. Läs mina inlägg från tidigare idag så ser du vad o hur. Mycket diffust än så länge men jag hoppas att det kommer mer.

Ska göra det, har precis kommit hem från jobbet.
2009-02-12, 15:18
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Jag tycker de människor CS har kontakt med (eller hade) verkar vara högutbildade och inga socialfall precis? Det är läkare mm.
Du har nog rätt. Vi får hoppas att miapetter ger oss mer information så att det klarnar. Det finns nog en hel del att spekulera om och det är ju onödigt att man hamnar på fel spår s.a.s.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in