2008-09-06, 14:45
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Ni ser där kom den, De vill inte att T ska disskuteras, Varför?

Vad har ni mer för T teorier? jag vill se hur långt de är villiga att gå =)

Känner du inte familjen så håll käft ochj låt oss disskiutera T som gärningsman.

Han var den sista som såg E och barnen.

Han var den sista som bevisligen pratade med dom då MSN konversationer inte är en garant för att du pratar med rätt person.

Han var först på brottsplatsen

Och ändå skriker ni er blåa för att han disskuteras? Nej här ligger en hund, Gräv folk gräv!
Nu ljuger du så in i helvete. Läs in dig lite på fallet så du inte verkar lika dum som du är.

Nu har även du pekat ut T som mördare. Kan du förklara dig? Den siste som såg E och barnen före överfallet var nämligen mördaren. Och du skriver att det var T som såg dom sist?
2008-09-06, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
E lever fortfarande.

Du är helt ute och reser...

JaJa som såg E innan olyckan, Ni förstår min poäng.

T siste som ser barn och E innan olycka.

T förste att upptäcka dom skadade.

Emellan detta ska det på en 7-8minuters lucka ha dykt upp en tyska med hammare som kört igång och stuckit direkt utan att någon i hela arboga ser henne tydligt?

Nej vad kan egentligen ha hänt?

E hade hår i sin hand, inte säkert det var E's egna hår då inga rötter fanns.

Om det är hennes egna hår vad tyder det då?

Kan åxå tyda på att gärningsmannen tittat på CSI och tryckt ner lite avklippt hår i näven för att förvirra oss
2008-09-06, 14:46
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
I detta fall verkar det omöjligt , klart ja!

Det var formuleringen att en människa inte kan skada sig själv på detta vis, som CH så näsvist snäste av någon för som jag reagerade mot.

Då emma inte har några psykiska sjukdomar , eller har dopat sig med adrenalin och Vapnet låg inte vid henne är det givetvis orimligt som fan i detta fall!
Han har dessutom oskicket att påstå att han har rätt... Det går säkert bra att skada sig själv på en massa olika sätt, men om du slår dig själv i huvudet nog hårt är det liksom omöjligt att följa upp de slagen med fler slag så att då får ihop till alla skador Emma hade... Lägg ner nu!
2008-09-06, 14:46
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Den sista vi vet som såg E i livet, deraila inte nu med ordmärkning, Nu disskuterar vi T som gärningsman och ni kan inte stoppa det.

Nu tar vi tillbaka tråden, Jag ser många ansikten som vågat sig tillbaka.

Så någon hade 9 minuter utföra allt? Var tyskan så smidig i en okänd miljö där hon inte vet hur många personer det befinner sig?

Kan även vara kortare tid än 9 minuter om T kommit hem fortare än polisens beräkningar. De beräknade att T kört 5 km/h över tillåten hastighet. Om han kört fortare har han kommit hem ännu tidigare.
2008-09-06, 14:47
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Riktigt kass thriller som man efteråt hade känt: Nej fy fan vad ologisk.

Hennes åtal är lite som en Michael Bay film, ser fin ut vid första anblick, uthärdlig men efter filmen så äcklas man av sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Inslagen om inblåst okänt hår i huset (vintertid dessutom, när hundrastare troligare bär mössa) och att CS skulle ha sparat mordvapnet som en trofé, är de tydligast b-filmstecknen.

Ja, det stämmer. Sedan är det ett par grejer som är UNIKA med Arboga-fallet, som gör att man borde reagera:
  • Mammans minne - Unikt, finns inte inom 100 års forskning
  • GM - Unikt i brottsstatistiken (med CS som gm, naturligtvis). Ett kvinnligt ex till sambon mördar sambons "bonusbarn" och försöker även mörda mamman. I deras eget hem, dessutom.
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Emellan detta ska det på en 7-8minuters lucka ha dykt upp en tyska med hammare som kört igång och stuckit direkt utan att någon i hela arboga ser henne tydligt?

Kan åxå tyda på att gärningsmannen tittat på CSI och tryckt ner lite avklippt hår i näven för att förvirra oss
Olycka? Ge dig nu ditt lilla troll...

T är inte den siste som ser E och barnen före dådet. Det är mördaren. Du påstår alltså att T är mördaren?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad har hittats på om C.S?
Hur ska T hinna?

T har nästan lika lång tid som CS skulle haft om man ser hur fort det går att köra och hans första egna angivelse.

Om sista msn meddelandet gick ca 19.10 och torgny hemma 19.17 det lämnar 7 minuter för att utföra det, torka upp alla spår och sticka.

Så T har nästan samma tisutrymme som alla andra, Ingen har dessutom sett E mellan det T åkte och det att ambulans kom....
2008-09-06, 14:48
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Finns knappast någon vits med att lägga hår utan rötter i offrets hand.
Vill man ge någon annan skulden så vore det enda vettiga att använda hår med rötterna kvar.
Om det är E:s hår så tyder det på att hon tagit sig åt huvudet efter attacken.
2008-09-06, 14:49
Bannlyst
Så teoretiskt kan T varit där redan 19.15?

Det lämnar FÖR lite tid för CS.

Jag vet hans skrytit om sin snabba körning, Men något måste isof ha hänt, Vad sa denna "sebbe" till honom?

Men varför skulle då E överlevt? Något har hänt de minuterna och ingen kan säga vad? finns mindre bevis för tyskan tom då hon inte kan knytas till brottsplats och T bevisligen befunnit sig på brottsplatsen, Dock INTE att han var där under själva dådet.
Senast redigerad av Ondskapt 2008-09-06 kl. 14:51.
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Kan även vara kortare tid än 9 minuter om T kommit hem fortare än polisens beräkningar. De beräknade att T kört 5 km/h över tillåten hastighet. Om han kört fortare har han kommit hem ännu tidigare.
Det var halt och mörkt. Kanske inget som betyder nåt för dig/er?
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om det inte framkommer ny fakta så är han avskriven.
Man kan ju inte hitta på saker bara för att T ska passa in.
Jag pratar inte om juridik utan om SANNINGEN. Om vi inte är säkra på att den tilltalade MT är skyldig, så öppnas möjligheten att fel person kan vara misstänkt. OM fel person skulle vara misstänkt så finns det någon skyldig därute som rättvisan har missat. Jag säger inte ATT verklige mördaren fortfarande går fri, för det vet jag inte, men denna tråds TOPIC är att diskutera vem, förutom CS som skulle kunna vara den mördaren/mördarna. Topic utgår från att denna utredning och rättegång inte nödvändigtvis har kommit fram till sanningen. Att då hänvisa till denna utredning/rättegång som det ultimata facit är inte alltför begåvat.

EDIT: Nu menar jag inte att innehållet i utredningen är osant, men att den endast täcker in en liten del av verkligheten. Det polisen har utrett är ett urval i sig, och utav detta är FUP ett urval. Det är alltså inte hela sanningen och kan omöjligt vara det.
Senast redigerad av TigerKid 2008-09-06 kl. 14:53.
2008-09-06, 14:50
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Enligt en forummedlem så var det halka den kvällen så sannolikheten att han skulle kört fortare är väl minimal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in