2008-09-09, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vad tycker du att det skulle finnas för indikation på att de har träffats?

Som sagt. Ingen förutom T och CS skulle ju behöva känna till detta.

Det är fullständigt orimligt att tro de skulle lyckats med det utan att lämna spår efter sig, men det är ju sånt du lever på att häva ut dig, fullkomligt horribla teorier istället för att verkligen koncentrera dig på någorlunda sannolika händelser.

Did somone whisper troll in my ear..
2008-09-09, 16:56
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Skulle så vara fallet så skulle man säkerligen funnit spår.
Se Boisarns svar.

Varför skulle man funnit spår om man inte har letat?
2008-09-09, 16:57
Bannlyst
Citat:
CS hade ju flera telefoner och sim-kort. Ett sim-kort påstås vara stulet. Kan lika gärna fattas en telefon också.

När det gäller T kan han ha gjort på samma sätt. När beslagtogs T:s telefoner förresten? Har man gått igenom dem grundligt? Alla samtal och sms mm? Hur många sim-kort beslagstogs?

T hade bara en telefon, eller har du bevis för något annat?

Det står i FUP när det beslagstogs och undrar du över hur noga den är undersökt, ring polisen och fråga - för oavsett vad jag säger så ljuger jag ju för att ställa T i bättre dager..jag råkar ju vara anhörig och är således inte trovärdig.
2008-09-09, 16:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Du har inte uppfattat att man kollat upp C.S kommunikation?
Om de nu hade synts, skulle inte C.S säga det då?
Senast redigerad av watson6669 2008-09-09 kl. 17:00.
2008-09-09, 17:01
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
CS hade ju flera telefoner och sim-kort. Ett sim-kort påstås vara stulet. Kan lika gärna fattas en telefon också.

När det gäller T kan han ha gjort på samma sätt. När beslagtogs T:s telefoner förresten? Har man gått igenom dem grundligt? Alla samtal och sms mm? Hur många sim-kort beslagstogs?
Det går, i dagens samhälle, inte att vara så hemlig att man inte lämnar spår efter sig.

Man beslagtog alla T's telefoner i midsomras. 18 st tror jag det var. Nej, man gick inte igenom dom grundligt. Man besiktade dom utvändigt bara. Jag vet inte hur många simkort, men jag vet att polisen hyrde släp på Statoil, så det kan ha varit ganska många.
2008-09-09, 17:02
Medlem
cookie777s avatar
T har ju dessutom diskuterat detta med ett eventuellt barn och adoption relativt öppet på en sajt. Då finns det väl ganska stor rimlighet i att man någonstans skulle hitta indikationer på att han träffat henne öga mot öga. Sen ser jag inte heller någon anledning för T att i nuläget undanhålla ett sådant möte med CS.
2008-09-09, 17:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:

VAR har du fått uppgiften att de INTE letat?
2008-09-09, 17:16
Medlem
knallkorks avatar
Avspäärningar

Vill bara tala om att de yttre avspärrningarna släpptes den 18/3 ca kl 19,30, tog bara några sekunder innan pressen låg på alla fyra på gatan utanför huset. Avspärrningarna runt husets tomt var kvar i flera månader. Toyotan gicks igenom av teknikerna och den rullades bak en bit av dom så dom kom in i gareget. Så ja den flyttades en bit och nej jag haar ingen källa på detta, bara mina egna ögon om det nu räcker.
2008-09-09, 17:19
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
T har ju dessutom diskuterat detta med ett eventuellt barn och adoption relativt öppet på en sajt. Då finns det väl ganska stor rimlighet i att man någonstans skulle hitta indikationer på att han träffat henne öga mot öga. Sen ser jag inte heller någon anledning för T att i nuläget undanhålla ett sådant möte med CS.

Det skulle kunna finnas anledning för T att detta inte kommer ut. En lögn blir större ju längre man drar ut på tiden. Skulle han berätta om detta nu så sjunker hans trovärdighet ganska rejält. Fler skulle då tro att han skulle vara inblandad på något sätt. Om man nu spekulerar i att han har träffat CS utan någon annans vetskap.
2008-09-09, 17:22
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Det skulle kunna finnas anledning för T att detta inte kommer ut. En lögn blir större ju längre man drar ut på tiden. Skulle han berätta om detta nu så sjunker hans trovärdighet ganska rejält. Fler skulle då tro att han skulle vara inblandad på något sätt. Om man nu spekulerar i att han har träffat CS utan någon annans vetskap.

Men det finns väl ingen anledning att inte berätta om det direkt?
Dessutom borde väl C.S sagt något?
2008-09-09, 17:24
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallkork
Vill bara tala om att de yttre avspärrningarna släpptes den 18/3 ca kl 19,30, tog bara några sekunder innan pressen låg på alla fyra på gatan utanför huset. Avspärrningarna runt husets tomt var kvar i flera månader. Toyotan gicks igenom av teknikerna och den rullades bak en bit av dom så dom kom in i gareget. Så ja den flyttades en bit och nej jag haar ingen källa på detta, bara mina egna ögon om det nu räcker.

Tack för det svaret!
Och du är ju mera närsynt än mig som är lite mer långsynt
2008-09-09, 17:26
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du har inte uppfattat att man kollat upp C.S kommunikation?
Om de nu hade synts, skulle inte C.S säga det då?

Varför? I dina ögon är hon ju fullkomligt besatt i T. En som ev. ljuger om graviditet mm.

Om de har träffats så ökar nog chansen att det kommer fram i HR. isåfall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in