2008-11-01, 22:48
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Här är hela inlägget: Gå tillbaka en sida, så ser du det (nummer finns nedan)

Nej, det där var mitt tidigare inlägg där jag citerade två av dina inlägg. Behöver du hjälp? Finns det någon där som kan hjälpa dig att sluta posta när du inte längre har någon kontroll över vad du skriver?
2008-11-01, 22:50
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Det kan vara svårt, om man måste registrera sig med personnummer och namn. Tror inte att det går att registrera sig som två personer där, m a o ha två profilsidor.

En sida tillbaka
Vad svarar du på?

Detta är dina ord:
"Det kan INTE ha varit CS som skrivit till sig själv (eftersom det inte går att göra så;"

Hur många gånger tycker du att jag/vi ska klistra in dina egna ord?
2008-11-01, 23:00
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Nu har jag raderat en massa OT igen. Jag har dessutom raderat ett av Prinzezzans inlägg som förmodligen inte är OT, men jag kan inte läsa inlägget eftersom hon inte kan citera och då blir det OT. Jag har förklarat för henne hur man gör när man citerar, men det verkar inte fastna.

// Mod
2008-11-01, 23:40
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Tack för din trevliga diskussionston!

Välkommen att bli nummer tre som vi inte längre vill diskutera med.

De andra två får lista ut det själva.

Vi vill diskutera teorier om alternativa gm. De som medvetet tramsar och förstör diskussionerna vill vi inte diskutera med överhuvudtaget mer. Eftersom det saboterar tråden och får oss att ödsla tid på att besvara en massa tramsinlägg istället för att debattera ämnet.
Ang. fetmarkeringarna:
1. Vilka är vi?
2. Kan du avslöja för mig vilka de är?
2008-11-01, 23:55
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. fetmarkeringarna:
1. Vilka är vi?
2. Kan du avslöja för mig vilka de är?

"Vi" är vi alla som seriöst vill diskutera trådens ämne. Istället för att diskutera topic så har vi tvingats att lägga ner energi på att besvara en massa trams som har till syfte att sabotera våra diskussioner. Eftersom detta trams tycks tillåtas så finns det ingen annan utväg än att ignorera de användare som tydligt visar att de ej vill debattera ämnet. Likadant med de som i varje inlägg använder påhopp i sin debatteknik har vi ledsnat på.

De andra två lär märka att de ej får några svar från oss som vill diskutera ämnet som är teorier om alternativa gm.

Om vi återgår till ämnet så är det intressant att polisen alltså fick tips om CS redan första natten. Det har tidigare sagts i tråden att CS-tipset kom lite senare.
2008-11-02, 00:11
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
"Vi" är vi alla som seriöst vill diskutera trådens ämne. Istället för att diskutera topic så har vi tvingats att lägga ner energi på att besvara en massa trams som har till syfte att sabotera våra diskussioner. Eftersom detta trams tycks tillåtas så finns det ingen annan utväg än att ignorera de användare som tydligt visar att de ej vill debattera ämnet. Likadant med de som i varje inlägg använder påhopp i sin debatteknik har vi ledsnat på.

De andra två lär märka att de ej får några svar från oss som vill diskutera ämnet som är teorier om alternativa gm.

Jag inser att när man har problem med verkligheten är det jobbigt med utomstående som klampar in och inte bara läser vad man skriver, utan dessutom dristar sig till att ha synpunkter på det, men att det skulle diskuteras teorier i den här tråden är nog det roligaste jag läst på hela kvällen.

Jag hittar tusentals poster där samma tre-fyra personer på ett närmast Asperger-liknande vis tjatar om oväsentligheter i all oändlighet, åtskilligt som kvalar in som grovt förtal, och naturligtvis gott om inlägg av normala personer som på traditionellt FB-vis inte kan hålla sig från att röra om i grytan för att hålla dårarna surrande. Men några teorier som skulle vara ens i närheten av att kunna fungera som alternativa hypoteser tror jag nog aldrig tråden varit i närheten av. Jag är rätt säker på att "nackepa" inte ens vet vad ordet "teori" betyder, trots sina 1243 inlägg i denna tråd. Att han skulle förstå vad som krävs av en alternativ hypotes är helt uteslutet.
2008-11-02, 00:16
Bannlyst
Citat:
"Vi" är vi alla som seriöst vill diskutera trådens ämne.

Addar lite:

Som helt bortser från fakta och information som inte tjänar vårt gemensamma syfta, att misstänkliggöra personer som av fakta och information inte kan ha utfört dåden.

Så nu vart det korrekt angående "vi" i din mening.
2008-11-02, 00:19
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
Men ursäkta varför fortsätta med småaktigt grammatiskt hackande?

Grammatiskt? Varför ska det vara så svårt att hålla sig till ord som man vet vad dom betyder i den här tråden?

Jag tar det igen, en sista gång: Prinzezzan hävdade att Sara Larsson med säkerhet existerade eftersom människan var registerad på Facebook. Sen, när det blev uppenbart för henne att Facebook inte alls fungerar så, så hävdade hon att hon inte alls skrivit det hon skrivit, och försökte tramsa sig ur situationen.

Och sen kommer du och hävdar att det inte är så viktigt att hålla sig till fakta, i en tråd som handlar om att peka ut någon för dubbelmord?
2008-11-02, 00:19
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Om vi återgår till ämnet så är det intressant att polisen alltså fick tips om CS redan första natten. Det har tidigare sagts i tråden att CS-tipset kom lite senare.

Ang. det fetmarkerade.

Du slutar aldrig att förvåna nackepa. Nu avslöjar du att du inte har läst FUP.

(Jag har sedan "urminnes tider" aldrig trott att du har tillgång till FUP.)
2008-11-02, 00:22
Bannlyst
Citat:
Det kan vara svårt, om man måste registrera sig med personnummer och namn. Tror inte att det går att registrera sig som två personer där, m a o ha två profilsidor.

En sida tillbaka

Man kan visst ha samma namn med två helt olika mailkonton, försökte precis och det funkade till 100 %. Så ditt tro är som i vanliga fall fel. Det vill säga även två helt olika konton på samma dator. Tror inte det finns något community i Sverige som du inte kan ha mer än ett konto kopplat till. Inte ens Kakafoni, men inte orkat undersöka det.
Senast redigerad av åsna 2008-11-02 kl. 00:25.
2008-11-02, 00:25
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majrim
"åtskilligt som kvalar in som grovt förtal"-parvix

Om du har problem med det som sägs här, varför inte bara vända dej till polisen och göra en anmälan? Det går snabbt , de tar emot telefonanmälningar .
Du vet du vad? Ta det svaret i en annan tråd,eller i pm, för det har inte med topic att göra alls.

Jag märker att din kunskap om svensk förtalslagstiftning är helt i klass med den allmänna kunskapsnivån hos "de alternativa" i den här tråden.
2008-11-02, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Jag märker att din kunskap om svensk förtalslagstiftning är helt i klass med den allmänna kunskapsnivån hos "de alternativa" i den här tråden.

Jag ser inte att jag gör något antagande eller uttalande ALLS om svensk förtalslagstiftning.

Jag säger att om du anser att något här bryter mot lagen så är det bara att göra en polisanmälan.

Jag har INTE sagt att det INTE är förtal. Det kan det mycket väl vara , men den som anser det bör då göra en polisanmälan för att få saken ur världen, istället för att spamma sönder en flashbacktråd, för det lär inte leda nånstans.

Om du läser in något annat i mitt inlägg så tror jag att det är dags för herrn att kanske gå och lägga sej? Kanske herrn är lite trött

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in