2008-08-24, 19:46
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men T har ju medgett i blogg att han tillhör samma släkte som du och jag.

Jag får snarare intrycket att han har lärt sig av missatagen.
Till och med Tulpanen anser ju att han kör sakta både mellan Arboga-Kungsör och sedan mellan Kungsör-Köping.
2008-08-24, 19:47
Bannlyst
Citat:
Men T har ju medgett i blogg att han tillhör samma släkte som du och jag.

Notorisk fortkörare? Eller att han vid ett tillfälle körde 155 km/h på motorväg?

Jag tror med all säkerhet att han har kört för fort vid flera tillfällen, men att köra för fort på just den här vägsträckan och med så mycket som ni försöker få det till är inte rimligt.
Snutarna gillar som sagt att plocka folk på just denna väg..ger skönt extra klirr i stadskassan.
2008-08-24, 19:49
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimzet71
Nu har jag inte hängt med. Men vilka vägar körde T? E18 öster om Arboga är ju en väg där ingen ligger under 20 över hastigheten, snarast tvärtom på 100-sträckorna.

Om han istället låg i ett snitt av 30 över hastighetsgränserna istf. 5 som polisen kollade. Hur många minuter hade han sparat in då?

Han hade sparat många minuter. Med tanke på att han drar över en hel del som han skriver/skrev i sin blogg och kör väldigt snabbt så finns det ingen anledning att sätta tilltro till en för låg hastighet när man gör en mätning.

Mellan Valskog och hedströmmen har sträckan på gamla Abrogavägen uppmätts till 2,8 km. Om det är 10 km mellan Arboga och Valskog betyder det att den samamlagda sträckan av 10 km och 2,8 km till totalt 12,8 km och inte 16 km som det har påståts. Sträckorna framtagna via kartan hos hitta.se.
2008-08-24, 19:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
ja var är din källa nu då?

ca 18:20
ca 18:40 - 18:45

Sms till E skickades 18:29
om han var framme 18:40 så är det 10 minuter.
om han var framme 18:45 så är det 15 minuter.

så än en gång sitter du och ljuger Talibanpernilla
Mötet avslutades 18.20 och T sätter sig i bilen och kör mot köping. Att det tagit tid kanske beror på att han sms:at ett kort meddelande medans han samtidigt kört.
2008-08-24, 19:53
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Han hade sparat många minuter. Med tanke på att han drar över en hel del som han skriver/skrev i sin blogg och kör väldigt snabbt så finns det ingen anledning att sätta tilltro till en för låg hastighet när man gör en mätning.

Mellan Valskog och hedströmmen har sträckan på gamla Abrogavägen uppmätts till 2,8 km. Om det är 10 km mellan Arboga och Valskog betyder det att den samamlagda sträckan av 10 km och 2,8 km till totalt 12,8 km och inte 16 km som det har påståts. Sträckorna framtagna via kartan hos hitta.se.

Det har vi redan tagit upp.
16 kilometer gällde när det pratades om motorvägen.
Vi har senare kommit fram till att det är ca 14 km från Stora Forsby och det skrivs också längre bak i tråden.

Att han åker den lilla vägen gör ju också att medelhastigheten med all sannolikhet är lägre än om han tagit motorvägen.

Hade han kört 155km/h i snitt så hade han inte varit inom Köpingmasten täckning vid samtalets start. Dessutom hade han hunnit ur Valskogmastens täckning vid 19.10.56. Jag tror nog polisen har en ganska bra uppfattnng vilken medelhastighet han höll.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-24 kl. 20:03.
2008-08-24, 19:54
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Du har ju inte läst och förstått något av det jag har skrivit. Du springer ju omkring med tunnelseende. Du har kunskaper i ordkunskap och läsförståelse som är långt lägre än vad som krävs för att kunna få ut grundskolan på 1970-talets kunskapsnivå. Alla bevisen har jag lagt fram som en indiciekedja.

Men skriv upp indicer du har då.
Jag och många är väldigt intresserade av dem.
2008-08-24, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Mötet avslutades 18.20 och T sätter sig i bilen och kör mot köping. Att det tagit tid kanske beror på att han sms:at ett kort meddelande medans han samtidigt kört.

Men SLUTA FÖR FAN ATT HITTA PÅ!

"När han sätter sig i bilen så upptäcker han att han har fått ett sms från E där hon skriver och frågar om hon ska ställa undan maten. H sms tillbaka och skriver då att han är
hemma om ca en timme."

Var i den texten står det att han kör mot köping, du har ju själv skrivit ut klippet från FUP, är du helt allvarligt inte läskunnig ditt jävla troll.
2008-08-24, 19:56
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTidyllen
Det viktiga här är att polisens "mätningar" har felmarginal som ger T helt andra möjligheter att vara gm än vad som framkommit. Viktigt är då att medborgarna själva får göra polisens arbete, dvs mäta tider och klocka master.

Det bästa vore om polisen vill redovisa mer detaljer för att ställa det utom allt rimligt tvivel.
2008-08-24, 20:00
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det finns ingen anledning att ponera något när man har uppgifter som pekar på andra avstånd vid gällande tidpunkt.
Ponera kan man hålla på med om det inte finns fakta.
Jag frågar dig igen. Håller du med om att T var norr om Hedströmmen kl 19.06.33 eller har du en annan åsikt?

Ja, jag har uppgiften om att sträckan Hedströmmen Valskog är 2,8 km och Valskog Arboga är 10 km, tillsammans är det 12,8 km och du påstår att det är 16 km.

Erkänner du nu att du uppsåtligen har ljugit?
2008-08-24, 20:01
Bannlyst
Citat:
70-väg kör jag mellan 90-99.
50-väg kör jag mellan 70-79

Vet ej hur lång denna sträcka är?

30-väg är lite annorlunda. Där ryker "kortet" om man kör mer än 20 km/h över hastigheten. (tror jag) Vägbulor, villakvarter med barn som springer ute gör också att man normalt håller nere farten. Det medger jag.

Vissa vägbubblor "känns" mindre om man drar på lite, så det beror på hur de är gjorda.
2008-08-24, 20:05
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men skriv upp indicer du har då.
Jag och många är väldigt intresserade av dem.

Då är det bara för dig att gå tillbaka och läsa mina postningar så får du fram hela kedjan.
2008-08-24, 20:05
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ja, jag har uppgiften om att sträckan Hedströmmen Valskog är 2,8 km och Valskog Arboga är 10 km, tillsammans är det 12,8 km och du påstår att det är 16 km.

Erkänner du nu att du uppsåtligen har ljugit?

Går du tillbaka i tråden så ska du se att jag uppgivit 13 km till Hedströmmen och 14 km till Stora Forsby.
16 km till Hedstömmen gällde om han tog motorvägen.
JAG kom fram till att eftersom det framgick av FUP att han tog den lilla vägen istället så fick vi ändra avståndet.
Gå tillbaka och läs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in