2008-08-30, 22:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Nej, de kanske blir polisanmälda för att utreda om de begått tjänstefel eller inte. Alltså inte klarlagt om de har gjort sig skyldig till det eller om det ska polisanmälas. Rätt ska vara rätt.
Har tjänstefel begåtts då blir det polisanmälan av nämndemännen och en ny rättegång med ny besättning.
HR kommer se över frågan med sina jurister.
2008-08-30, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Är du helt säker på att PIE inte överklagar detta? Var har du hört det i så fall?

Även om han överklagar..

CS är i dagsläget funnen skyldig till två mord och ett mordförsök.

1. Läs
2. Förstå
3 Om läsförståelse brister gå tillbaka till 1 igen.
2008-08-30, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Har jag sagt att han inte överklagar? Nej. Spelar ingen roll, jävfrågan är IDAG avklarad. Sen går det säkert som med allt annat när det gäller PIE och överklagan. Behöver jag bokstavera ut det?

Nej, det behöver du inte. Jag ville bara veta om saken var klar och det är den inte då. Hur det går låter jag framtiden utvisa.
2008-08-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har tjänstefel begåtts då blir det polisanmälan av nämndemännen och en ny rättegång med ny besättning.

Så behöver det alls inte bli, det vet vi ingenting om i dag. Vi vet bara det som är nu, hon är dömd skyldig
2008-08-30, 22:40
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Ja, det påstår jag mig veta med utgångspunkt från det jag vet.

Ok, då vet vi det.
2008-08-30, 22:43
Bannlyst
Kan inte frågor och kommentarer om CS skuld eller icke diskuteras i rätt tråd?
Eller vad tycker moderatorn?
Han håller delvis med dig, men det är ändå oundvikligt att det dyker upp eftersom detta är en tråd som avhandlar alternativa gärningsmän i ett fall där man (strunta i tjafset om jäv) har funnit att den misstänkte GM är skyldig...

// Mod
Senast redigerad av Carl Hamilton 2008-08-30 kl. 23:31.
2008-08-30, 22:44
Bannlyst
Citat:

Jaså, det kommer de? Tycker det är klarlagt väldigt tydligt i TRs bedömning. Ser inte att det finns en chans att HR skulle häva TRs beslut.
2008-08-30, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mallan70
Så behöver det alls inte bli, det vet vi ingenting om i dag. Vi vet bara det som är nu, hon är dömd skyldig

Jag måste rätta dig, mest som formalitet innan Talibanpernilla eller ngn annan hoppar på ditt uttalande, hon är inte dömd ännu.
Hon är funnen skyldig till morden, dom kommer senare.

Petitess javisst, men rätt ska vara rätt
2008-08-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag måste rätta dig, mest som formalitet innan Talibanpernilla eller ngn annan hoppar på ditt uttalande, hon är inte dömd ännu.
Hon är funnen skyldig till morden, dom kommer senare.

Petitess javisst, men rätt ska vara rätt

Ja det var lite lågt av mig.... Hon är ju faktiskt bara skyldig
2008-08-30, 22:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Även om han överklagar..

CS är i dagsläget funnen skyldig till två mord och ett mordförsök.

1. Läs
2. Förstå
3 Om läsförståelse brister gå tillbaka till 1 igen.
Idagläget är det turbulent runt denna dom och rättegång då en nämndeman hoppat av p.g.a jäv. Två av de resterande har polisanmälan över sig för jäv och denna jävsituation har överklagats till HR.
Först då HR dom kommer kan jag se en fortsättning i detta mål som fått sveriges rättstat i gungning.
2008-08-30, 22:52
Medlem
Citat:
Idagläget är det turbulent runt denna dom och rättegång då en nämndeman hoppat av p.g.a jäv. Två av de resterande har polisanmälan över sig för jäv och denna jävsituation har överklagats till HR.
Först då HR dom kommer kan jag se en fortsättning i detta mål som fått sveriges rättstat i gungning.

Hon hoppade inte av jäv... utan av olämplig uttalande till pressen
2008-08-30, 22:53
Bannlyst
Citat:

Vilken dom?

Kan du inte hålla reda på någonting nu förtiden, hon är inte dömd, men de har funnit henne skyldig till morden.
Oavsett vad som händer på måndag så är hon i dagsläget funnen skyldig till mord, vad du än skriver om saken så förändras inte faktum.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in