2008-08-28, 19:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Polis och åklagare har varit helt inriktade på att få CS fälld. Klart att de själva måste tro på den inriktning de driver. Men allt förändras om CS frias. Då måste polisen söka nya vägar och möjligheter. Tror du på fullt allvar att de lägger ner allt när det handlar om ett av vår tids värsta brott? Sen kanske det är bättre om nya krafter tar till i utredningen som mer objektivt kan få utredningen vidare för att finna den skyldige.
Det enda de kan göra är att försöka hitta fler saker som styrker att CS är skyldig...
2008-08-28, 19:32
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Man lägger inte ner ett så brutalt fall efter någon månad utan att kolla andra tänkbara gm.
Det här är inte jämställt jakt efter en biltjuv.
Varför fortsätta en undersökning som är avslutad? CS blir inte mindre skyldig om bevisen mot henne inte skulle hålla i rätten.

På dig verkar det som om att om CS fälls i alla instanser så har hon begått brottet, men om hon frikänns så har hon inte begått brottet. Hon har ju begått brottet i vilket fall som helst. Bara onödigt att slösa resurser på en meningslös utredning som inte kan leda nånstans!

Men vem vet... Dom kanske undersöker E's (halv)skumma leende!

Edit: Sorry... trodde det var den andra tråden jag postade i. Nu lämnar jag tråden åt er igen. F'låt.
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-28 kl. 19:35.
2008-08-28, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
CS är befunnen skyldig och bör då påverka även diskussionen om alternativ gm. Så det måste jag väl ändå få skriva?

Skit samma! Nu ska ni få ha er patetiska tråd för er själva (iaf för min del) medan vi andra är nöjda med att en mördare har befunnits skyldig.

Lycka till!

Kan du förtydliga vad du menar!
2008-08-28, 19:40
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Polis och åklagare har varit helt inriktade på att få CS fälld. Klart att de själva måste tro på den inriktning de driver. Men allt förändras om CS frias. Då måste polisen söka nya vägar och möjligheter. Tror du på fullt allvar att de lägger ner allt när det handlar om ett av vår tids värsta brott? Sen kanske det är bättre om nya krafter tar till i utredningen som mer objektivt kan få utredningen vidare för att finna den skyldige.

Det finns många mord i detta land som man inte gått vidare med efter att den åtalade gått fri.
Polisen ,och faktiskt även rätten har ansett att den som stått åtalad varit skyldig men i brist på teknisk bevisning så har den åtalade friats.
Det har varit i indiciefall, då rätten ansett att allt pekat mot den åtalade men då vi har ett sådant rättssystem som vi har i Sverige har de varit tvungna att fria hellere än fälla.

I detta fallet finns ett vittne som säger att det är C.S, så det skulle vara väldigt svårt att få någon annan fälld.
2008-08-28, 19:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reqq
Läste i expressen om ett hårstrå som tillhör en okänd människa, nån som vet mer? Det tillhörde ingen närstående eller tyskan osv. Bara skitsnack av expressen?
Polis eller åklagaren är inte intresserad av det oidentifierade hår som hittats på plats eftersom det inte överensstämmer med tyskan.
Håret kan ha blåst in tror åklagaren. Dock har SKL analyserat det till en pojke/man.
2008-08-28, 19:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det finns många mord i detta land som man inte gått vidare med efter att den åtalade gått fri.
Polisen ,och faktiskt även rätten har ansett att den som stått åtalad varit skyldig men i brist på teknisk bevisning så har den åtalade friats.
Det har varit i indiciefall, då rätten ansett att allt pekat mot den åtalade men då vi har ett sådant rättssystem som vi har i Sverige har de varit tvungna att fria hellere än fälla.

I detta fallet finns ett vittne som säger att det är C.S, så det skulle vara väldigt svårt att få någon annan fälld.
Hur lång tid är preskriptionstiden för mord enligt dig?
Du verkar inte påläst.
2008-08-28, 19:51
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kan du förtydliga vad du menar!
Nu måste jag ju göra ett undantag när beaver_se behagar skriva om nåt av mina inlägg.

Jag förklarar hemskt gärna för dig om du nu inte förstår.

Men då kan du väl svara på dom frågor jag har ställt till dig? Det är väl inte mer än rättvist?

1. Menar du att T önskade livet ur S i ett inlägg på sin blogg?
2. Menar du att T bevisligen har befunnit sig på brottsplatsen när brottet begicks? Här vill jag inte bara ha ett ja eller nej svar.
3. Står du ff fast vid att RJ misstänkte CS innan han misstänkte NJ? Hur tänkte du här?

Jag tar gärna källhänvisningar om du nu skulle svara.
2008-08-28, 19:54
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Hur lång tid är preskriptionstiden för mord enligt dig?
Du verkar inte påläst.

Preskriptionstid har inget att göra med om polisen aktivt eller inte går vidare med ett fall.
Skulle någon ta kontakt med dem angående något nytt så kollar de upp det, men de kommer nog inte själva leta efter en ny gm.
2008-08-28, 20:05
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Polis eller åklagaren är inte intresserad av det oidentifierade hår som hittats på plats eftersom det inte överensstämmer med tyskan.
Håret kan ha blåst in tror åklagaren. Dock har SKL analyserat det till en pojke/man.

Men hallå tulpanen! Det där var väl ändå inte riktigt sant? Hårstrået har inte kunnat identifierats och då kan inte polisen göra så mycket mer. Samma sak med fingeravtrycket på trappräcket. Detta är inte samma sak som att polisen skiter i det bara för att det inte gått att binda vid CS. Suck!
2008-08-28, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men hallå tulpanen! Det där var väl ändå inte riktigt sant? Hårstrået har inte kunnat identifierats och då kan inte polisen göra så mycket mer. Samma sak med fingeravtrycket på trappräcket. Detta är inte samma sak som att polisen skiter i det bara för att det inte gått att binda vid CS. Suck!

Sen kanske man inte skall glömma Åklagarens order att jaga C bevis...
2008-08-28, 20:31
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin

Det är typ sådana oklarheter polisen kan jobba vidare med om CS frias. Det anser jag är helt självklart.
2008-08-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Varför fortsätta en undersökning som är avslutad? CS blir inte mindre skyldig om bevisen mot henne inte skulle hålla i rätten.

På dig verkar det som om att om CS fälls i alla instanser så har hon begått brottet, men om hon frikänns så har hon inte begått brottet. Hon har ju begått brottet i vilket fall som helst. Bara onödigt att slösa resurser på en meningslös utredning som inte kan leda nånstans!

Men vem vet... Dom kanske undersöker E's (halv)skumma leende!

Edit: Sorry... trodde det var den andra tråden jag postade i. Nu lämnar jag tråden åt er igen. F'låt.

Du vet mycket du. Var finns bevisen att CS har begått detta brott?
Du spekulerar bara och vet inte mer än någon annan.
Bevisen mot CS är så kassa att vem som helst kan vara gm.
Att polisen efter pappan inriktat sig enbart på henne har gjort att ev annan gm kan ha hunnit sopa bort alla spår. Om inte CS har gjort detta så blir fallet olöst. Och om CS döms pga dessa så kallade bevis så är rättsamhället i sverige en stor skämt. Det behövs mer bevis för att detta ska hålla mot henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in