2008-10-28, 01:01
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men är du trög eller? Tror du detta är anledningen till att du får de svar du får? Om du inte köper svaren du får, när dessa faktiskt kommer från människor som vet, då förstår inte jag varför du öht ens frågar!

Och det tror du att du ska lista ut genom att sitta här och spekulera eller? Sickna dumma poliser vi har som inte fattat hur de ska få fram fakta!

Och cirkeln är sluten. Igen.

Vill du inte svara så behöver du inte. Jag frågar och diskuterar teorier om alternativa gm. Ibland påstås olika saker och då är det bevisligen några som ljuger. Då undrar man varför?
2008-10-28, 01:03
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Förresten: Om man tar illa vid sig av att trådens topic diskuteras, är det inte bättre att låta bli tråden än att försöka obstruera?

Jag håller mig till exempel ifrån Mondo, bizarre & gore-forumet.

Du borde kanske även hålla dig ifrån att uttala dig om saker du inte förstår!
Jag tycker inte smutskastning är ok men jag har fått en bra uppfostran och kan skilja på rätt och fel. Synd att det inte gäller fler.

Vad har du själv för "teorier" kring alt. gm förresten? Det är ju som sagt det som avhandlas i den här tråden!
2008-10-28, 01:03
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det kan finnas någon som har fakta att tillföra. Det konstiga blir när man får olika svar. Vad stämmer då?

Åter igen: Jag förstår att de närstående inte vill att vi diskuterar om någon av dem själva.

Statistiken är ganska talande annars vid denna typ av brott. Och det viktiga är att rätt gm åker fast för detta fruktansvärda brott. Inte att skona de närstående från teorier angående dem själva. Och i denna tråden så diskuterar vi olika teorier om alt. gm.

Här kommer du inte att få tillgång till några fakta mer, du har farit runt för mycket och svängt med snabeln. Allt porslin är krossat, det finns inget kvar.

Om du förstår så tar du din vendetta någon annan stans, intervjua polisen, ambulanspersonalen, grannar eller vad tusan som helst. Men framför allt LÄS FUPen så du förstår vad det här dådet handlar om. Kom inte med ditt jävla styrda skit igen, ingen kan styra en FUP på tusentals sidor, det förstår du säkert om du tänker efter.
Det finns en åklagar- och en försvarssida, tror du att försvaret tiger still om materialet skulle vara manipulerat? Inte ens du kan vara så korkad, eller ... jo det kan du!

Nu har du gjort bort dig så pass att ingen vill besvara dina frågor längre. Du är körd, nackepa, riktigt jävla fetkörd!
2008-10-28, 01:09
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det finns flera personer härinne som sedan trådstarten tillfört väldigt mycket fakta. Men du skulle inte känna igen den om den så hoppade upp och bet dig i röven! Så länge du inte får de svar du vill ha fortsätter du hallicunera om hammare i bastubor och rumpor och obevakade klädombyten etc.

I rest my case. Du har inte fattat någonting.

Detta brott sticker ju oerhört mycket från det "normala" så exakt vad är det för talanade statistik du pratar om? Detta är ju dessutom återigen ett påstående från din sida så hänvisa gärna till din källa.

De flesta mord begås av närstående. Statistiskt. Skojar du nu eller? Att du vill ha källa på detta?
2008-10-28, 01:11
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Vill du inte svara så behöver du inte. Jag frågar och diskuterar teorier om alternativa gm. Ibland påstås olika saker och då är det bevisligen några som ljuger. Då undrar man varför?

Jag svarar på det jag kan. De frågor som t.ex. rör detaljer som inte framkommer i FUP, lämnar jag mer än gärna till dem med inside info att svara på. Vilka dessa personer är vet du mycket väl. Tråkigt bara att du inte kan vara tillräckligt ödmjuk för att ta till dig den information du får. Visst bör man ifrågasätta om ekvationen inte går ihop, men när man inte ens kan lägga ihop 1+1 eller 2+2 är man nog inte lämplig att försöka avgöra vad som är sant eller inte.

Du säger att det bevisligen finns några som ljuger i denna tråd. Jag vill säga att det bevisligen finns debattörer som hellre springer in i samma vägg 20 ggr än erkänner sina fel och ser sig besegrade. Hur bävern tolkar ordet bevisligen vet vi redan.
2008-10-28, 01:13
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
De flesta mord begås av närstående. Statistiskt. Skojar du nu eller? Att du vill ha källa på detta?

Det framgick inte riktigt vad du menade så därför frågade jag. Tack för förklaringen. Nu är det ju dock så att detta brott begåtts av en utomstående, och en kvinna dessutom, vilket gör att den statistik du hänvisar till inte går att tillämpa. Det är fakta! Bevisligen.
2008-10-28, 01:16
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så kan det vara. Sedan hörde nog polisen de närmaste kompisarna/familjen i syfte att undersöka om de kände till visste någon som kunde ha motiv att göra detta, om någonting nyligen hänt osv.

Sorry, glömde att jag inte ska svara på inlägg riktade till andra än mig

Exakt, det var så jag menade också och i mina ögon är det en självklarhet att polisen hör sig för i bekantskapskretsen och alltså inte ett dugg konstigt.
Tack för att du la dig i.
2008-10-28, 01:17
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Du borde kanske även hålla dig ifrån att uttala dig om saker du inte förstår!
Jag tycker inte smutskastning är ok men jag har fått en bra uppfostran och kan skilja på rätt och fel. Synd att det inte gäller fler.

Vad har du själv för "teorier" kring alt. gm förresten? Det är ju som sagt det som avhandlas i den här tråden!
Jaså, vad är det jag inte förstår?

Om du har en så god uppfostran, varför inleder du ditt inlägg till mig med en oförskämdhet? Har jag varit otrevlig mot dig?

Jag har inte EN teori som jag tror på. Jag tycker inte den bevisning som hittills presenterats mot CS är helt övertygande. Utifrån de fakta som kommit fram skulle det enligt mig kunna finnas flera möjliga scenarion. Alltför många för att jag ska gå igenom dem så här dags. Fallet känns inte färdigutrett dessvärre. Hoppas på att mer fakta, vitnesmål eller erkännanden kommer fram så att man kan vara säker på att rätt GM fälls, oavsett vem denne/denna är.
2008-10-28, 01:18
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Så kan det vara. Sedan hörde nog polisen de närmaste kompisarna/familjen i syfte att undersöka om de kände till visste någon som kunde ha motiv att göra detta, om någonting nyligen hänt osv.

Sorry, glömde att jag inte ska svara på inlägg riktade till andra än mig
Vem som vill får svara på mina inlägg
2008-10-28, 01:25
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Här kommer du inte att få tillgång till några fakta mer, du har farit runt för mycket och svängt med snabeln. Allt porslin är krossat, det finns inget kvar.

Om du förstår så tar du din vendetta någon annan stans, intervjua polisen, ambulanspersonalen, grannar eller vad tusan som helst. Men framför allt LÄS FUPen så du förstår vad det här dådet handlar om. Kom inte med ditt jävla styrda skit igen, ingen kan styra en FUP på tusentals sidor, det förstår du säkert om du tänker efter.
Det finns en åklagar- och en försvarssida, tror du att försvaret tiger still om materialet skulle vara manipulerat? Inte ens du kan vara så korkad, eller ... jo det kan du!

Nu har du gjort bort dig så pass att ingen vill besvara dina frågor längre. Du är körd, nackepa, riktigt jävla fetkörd!

Oj, här var det en som verkligen tog åt sig.

Angående innehållet i FUP:en så verkar du inte förstå att CS är den misstänkta som ska fällas till varje pris. Åklagaren väljer vad som är relevant att ta med i FUP. Resten hamnar i slasken. Spekulerar vi i teorier om alt. gm så saknas det givetvis en hel del fakta eftersom den/de skyldiga isåfall ej är så hårt granskade som CS har blivit. Men om CS frias till slut så kommer polisen säkerligen att granska några personer ytterligare. Ta tag i de lösa trådar som finns. Oavsett vad de närstående tycker. Brottet måste klaras upp.
2008-10-28, 01:31
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jaså, vad är det jag inte förstår?

Om du har en så god uppfostran, varför inleder du ditt inlägg till mig med en oförskämdhet? Har jag varit otrevlig mot dig?

Jag har inte EN teori som jag tror på. Jag tycker inte den bevisning som hittills presenterats mot CS är helt övertygande. Utifrån de fakta som kommit fram skulle det enligt mig kunna finnas flera möjliga scenarion. Alltför många för att jag ska gå igenom dem så här dags. Fallet känns inte färdigutrett dessvärre. Hoppas på att mer fakta, vitnesmål eller erkännanden kommer fram så att man kan vara säker på att rätt GM fälls, oavsett vem denne/denna är.

Om du endast tycker jag bråkar, och istället borde ignorera de som ältar sina konspirationsteorier i det oändliga, så anser jag att du inte förstår vad som är rätt och fel. Tråden handlar om alt. gm men självklart behöver man inte tro på den teorin för att få debattera här (tack o lov). Det finns olika sätt att debattera. Jag för min del föredrar en någorlunda civiliserad ton i argumentationen. Någon sådan blir svårt att hitta här. Istället förekommer det oerhört mycket smutskastning och förtal. Kan man inte visa respekt tycker inte jag man har här att göra, oavsett om man tror på CS oskuld eller inte. Håller du inte med?

Tack för att du förklarade vad du själv tror. Jag var faktiskt genuint nyfiken, och inte sarkastisk, när jag frågade.
2008-10-28, 01:33
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Oj, här var det en som verkligen tog åt sig.

Angående innehållet i FUP:en så verkar du inte förstå att CS är den misstänkta som ska fällas till varje pris. Åklagaren väljer vad som är relevant att ta med i FUP. Resten hamnar i slasken. Spekulerar vi i teorier om alt. gm så saknas det givetvis en hel del fakta eftersom den/de skyldiga isåfall ej är så hårt granskade som CS har blivit. Men om CS frias till slut så kommer polisen säkerligen att granska några personer ytterligare. Ta tag i de lösa trådar som finns. Oavsett vad de närstående tycker. Brottet måste klaras upp.

Det är inte åklagaren som ensidigt bestämmer vad som ska in i FUPen, vilket du tycks tro. Försvarsidan har full handlingsfrihet att flytta upp material från slasken, och föra in det i FUP. Så om du är missnöjd med innehållet så är det försvarssidan du ska ge dig på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in