2008-09-02, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Efter att jag har läst vad som har diskuterats på msn anser jag ej detta bevisat.
Vidhåller att det kan vara lättare än man tror att chatta på någon annans konto. A ena säger en sak, B fyller på lite. A fortsätter, B kan lätt tolka vad A menar och svarar o.s.v. Fullt möjligt. Sen har jag inte sett de små detaljerna du pratar om. Men det utesluter inte att systern först har börjat chatta om dessa. Sen går det ej att utesluta att andra kan veta mer än vad du säger om dessa detaljer.

Jag tycker inte att chat är ett säkert sätt för att identifiera. Sämre än om någon talat med E i telefon. Absolut mycket sämre än om någon har sett henne. Det är min åsikt i denna fråga.

Ja det är din åsikt, men den är likafullt helt fel.

Det är bara ett hett tips, koncentrera era få hjärnceller på en troligt scenario istället för ett som aldrig kan ha ägt rum, annars ska denna tråd ligga i konspirationsforumet eller möjligtvis i "Vi som vill skriva deckarromaner"
För ni målar ju bara upp scenarion som inte kan ha ägt rum.

Detaljerna som diskuterades är av privat natur, har ingen som helst koppling till vad som hänt och kommer således heller inte förmedlas ut på något forum, och nej, ingen - inte ens T - kan ha lyckats lura Emmas syster.

Sen får du, dina gelikar här och era bekanta vara hur dumma som helst som går på när någon annan sitter på andra sidan skärmen, i det här fallet är det en omöjlighet.
2008-09-02, 21:06
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Ja, du är underlig i allra högsta grad!

Vad är det med L som du inte tycker stämmer, eller är underligt?

Det är bara småsaker:
  • hennes dikter/låttexter
  • konstiga änglasidor eller vad fan det heter som hon hade besökt
  • hennes sms mordkvällen där hon frågar hur de är hemma och hennes konstiga gulltext (nu kanske kvinnor skriver sånt jämt, men det kan inte jag veta)
  • att hon skulle åka till Arboga för att besöka E, men gjorde det inte av ngn anledning
  • att hon umgicks med T innan T och E blev ett par (se scenariot längre ned)
  • att hon flyttade in hos E (ja, jag tycker det är skumt att bli bästa kompisar så snabbt och flytta ihop. Det låter lesbiskt.)
  • att hon direkt nämnde N:s hot, misshandelsdomar och hur N hade smygit omkring tidigare och spanat på E. Hon kände dessutom till historien om tyskan väldigt väl.
  • Att hon fått mail från någon där det stod "det är du som har gjort det"
  • Att hon verkar så fixerad av E:s barn. Det kanske är något typiskt kvinnligt, vad vet jag?
  • Att hon uttryckte sig frågande om vad hon skulle bli nu när T och E flyttat ihop. Deras piga eller hund (eller hur det nu var exakt). Detta tror jag dock läste på den där always on my mind-bloggen så jag vet inte om det stämmer. Eller så var det här i forumet?
.
  • Att hon skulle åka till Indien i samband med slutet på rättegången. Om CS hade blivit frikänd, hade hon dragit då? Nu blev ju inte resan av verkar det som.

Om man tänker sig ett scenario där L hade känslor för T eller E, och sedan blev utskuffad när de blev ett par, så kanske det väcker samma avundsjuka som CS sägs ha hyst?

Men allt det ovanstående är ju endast med utgångspunkt från min egen person och säger väl varken bu eller bä. Jag tror det sämsta om de flesta.
2008-09-02, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Och vad vill du säga med detta???

Hon vet inte hur hon ska tyda texten, så hon klistrar in en massa här och hoppas vi ska kommentera allt så hon får hjälp att förstå vad allt betyder.. ett helt vanlig talibanpernilla-inlägg
2008-09-02, 21:24
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där är lite konstigt. Jag har inte sett något i FUP om att det skulle ha legat någon telefon på golvet i hallen. Det borde ha stått med där. Likaså om någon av ambulanspersonal eller polis skulle ha lagt den i datorrummet.

Min slutsats: man har skrivit av det muntliga förhöret med T, precis som det låter. Det kanske ibland har varit lite svårt att höra. Istället för henne (där jag har fetmarkerat i citatet) kanske T har sagt hennes.

Alltså; han tog E:s mobil istället för den trådlösa bredvid hennes /mobil. Mobil är här underförstått. Han sade inte det ordet, men menade hennes mobil. Det låg alltså två telefoner bredvid varandra i datorrummet. Han ville förklara varför han tog mobilen istället för den trådlösa - han såg helt enkelt inte den trådlåsa först.

När man ska skriva av exakt vad någon har sagt kan det ibland bli väldigt konstigt. Om vi tänker efter hur vi uttrycker oss när vi talar; vi säger halva meningar, börjar om, stakar oss...visst gör vi?

Det kan vara en ren nedskrivningsmiss, jag håller med. Däremot så väcker ju en sån miss nya frågor. På bilden ligger ju den trådlösa telefonen fullt synlig på skrivbordet. Kommer man in i rummet och tittar mot bordet så borde man se den direkt. Och om den trådlösa telefonen ligger bredvid hennes mobil - hur kan man då missa den? Han hittade ju mobilen.
2008-09-02, 21:34
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ok, och polis lär ju inte ha lagt den där. Då återstår T då?

Hm, eller gm? Kanske tänkte messa till T? Det var ett påbörjat mess på E:s mobil.
Kan ha varit E som börjat messa till T att ngn var där.

Men mest troligt den skyldige som ville messa till T men blev avbruten av E:s bröl? lade telefonen på skrivbordet och smet för klockan var mycket? Bil kom på gatan. Man ser ut på gatan från deras datorrum.
2008-09-02, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Hm, eller gm? Kanske tänkte messa till T? Det var ett påbörjat mess på E:s mobil.

Men mest troligt den skyldige som ville messa till T men blev avbruten av E:s bröl? lade telefonen på skrivbordet och smet för klockan var mycket? Bil kom på gatan. Man ser ut på gatan från deras datorrum.

Nej det mest troliga är att Emma höll på skriva ett svars-sms till L som hon nyss hade fått ett sms av, blev avbruten av dörrklockan och sen vet vi hur resten gick..
2008-09-02, 21:46
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Det är bara småsaker:
  • hennes dikter/låttexter
  • konstiga änglasidor eller vad fan det heter som hon hade besökt
  • hennes sms mordkvällen där hon frågar hur de är hemma och hennes konstiga gulltext (nu kanske kvinnor skriver sånt jämt, men det kan inte jag veta)
  • att hon skulle åka till Arboga för att besöka E, men gjorde det inte av ngn anledning
  • att hon umgicks med T innan T och E blev ett par (se scenariot längre ned)
  • att hon flyttade in hos E (ja, jag tycker det är skumt att bli bästa kompisar så snabbt och flytta ihop. Det låter lesbiskt.)
  • att hon direkt nämnde N:s hot, misshandelsdomar och hur N hade smygit omkring tidigare och spanat på E. Hon kände dessutom till historien om tyskan väldigt väl.
  • Att hon fått mail från någon där det stod "det är du som har gjort det"
  • Att hon verkar så fixerad av E:s barn. Det kanske är något typiskt kvinnligt, vad vet jag?
  • Att hon uttryckte sig frågande om vad hon skulle bli nu när T och E flyttat ihop. Deras piga eller hund (eller hur det nu var exakt). Detta tror jag dock läste på den där always on my mind-bloggen så jag vet inte om det stämmer. Eller så var det här i forumet?
.
  • Att hon skulle åka till Indien i samband med slutet på rättegången. Om CS hade blivit frikänd, hade hon dragit då? Nu blev ju inte resan av verkar det som.

Om man tänker sig ett scenario där L hade känslor för T eller E, och sedan blev utskuffad när de blev ett par, så kanske det väcker samma avundsjuka som CS sägs ha hyst?

Men allt det ovanstående är ju endast med utgångspunkt från min egen person och säger väl varken bu eller bä. Jag tror det sämsta om de flesta.
Allvarligt, Veckans klubba, att du läser Always-bloggen är väl en sak. Men att du refererar till den är inte seriöst. Den bloggaren är så skruvad, så att lägga in kommentarer till sig själv för att göra saken mer spännande och bekräfta sin dröm är väl mer troligt. Hm Malin hm Linnea hm osv.
Hennes uppgifter har funnits länge. Så det var ingenting nytt, eller hur.

Det finns väl en uppsjö med bloggar som är trovärdigare än den där Always out of mind-bloggen.

Du kan bättre Veckans klubba
2008-09-02, 21:51
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Nej det mest troliga är att Emma höll på skriva ett svars-sms till L som hon nyss hade fått ett sms av, blev avbruten av dörrklockan och sen vet vi hur resten gick..

Det mest troliga, håller med!
2008-09-02, 21:53
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:

Jag tänkte på den trådlösa telefonen som sades ha funnits bredvid E i hallen, om man går efter vad det står att T har sagt. Men detta kan, som blomvattnare beskrev, vara en ren nedskrivningsfnurra. Och då fanns det ingen telefon i hallen, sålunda kan ingen ha flyttat på den.

Gällande mobilen så verkar den ju ha funnits i datorrummet hela tiden med ett ofärdigt sms. Synd är iallafall att T raderade det. Hursomhelst lär sms:et inte ha börjat särskilt dramatiskt, eftersom han raderade det utan att ens lägga innehållet på minnet. Kan det ha varit ett tänkt svar till L?
2008-09-02, 22:03
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Allvarligt, Veckans klubba, att du läser Always-bloggen är väl en sak. Men att du refererar till den är inte seriöst. Den bloggaren är så skruvad, så att lägga in kommentarer till sig själv för att göra saken mer spännande och bekräfta sin dröm är väl mer troligt. Hm Malin hm Linnea hm osv.
Hennes uppgifter har funnits länge. Så det var ingenting nytt, eller hur.

Det finns väl en uppsjö med bloggar som är trovärdigare än den där Always out of mind-bloggen.

Du kan bättre Veckans klubba

Nu var det ju tack vare den där smått utspacade bloggen som jag kunde hitta L:s blogg. Den kanske har länkats förut, men jag har dåligt minne. Allt prat om andar och spökbarn på always-bloggen har jag inte grävt ned mig i. Jag tror inte på sånt och inte på änglar heller. Det är rent flum. Men det sagt, så tycker jag ändå t ex att mailet till L där hon anklagas för att vara gm är intressant. Undrar om de någonsin tog reda på varifrån det skickades? Och varför misstänkte avsändaren L? Är avsändaren densamma som personen som skriver Always-bloggen eller någon helt annan person?
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-09-02 kl. 22:08.
2008-09-02, 22:14
Medlem
Tantaloras avatar
[quote=Veckans klubba]Nu var det ju tack vare den där smått utspacade bloggen som jag kunde hitta L:s blogg. Den kanske har länkats förut, men jag har dåligt minne.
Mer text

Hm Är det därför du tjatar? Dåligt minne? Stackars dig. Skönt att du kan kissa iallafall.
Om du fräschar upp ditt minne med att läsa Arbogatråden från början så behandlas Luttens blogg ingående.
2008-09-02, 22:44
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Nu var det ju tack vare den där smått utspacade bloggen som jag kunde hitta L:s blogg. Den kanske har länkats förut, men jag har dåligt minne. Allt prat om andar och spökbarn på always-bloggen har jag inte grävt ned mig i. Jag tror inte på sånt och inte på änglar heller. Det är rent flum. Men det sagt, så tycker jag ändå t ex att mailet till L där hon anklagas för att vara gm är intressant. Undrar om de någonsin tog reda på varifrån det skickades? Och varför misstänkte avsändaren L? Är avsändaren densamma som personen som skriver Always-bloggen eller någon helt annan person?

Det har bråkats en massa om detta i denna tråd, om vem som ligger bakom den minst sagt flummiga Always-bloggen. Det handlar om vita stenar, andar och "spökbarn" och uppvisar helt klart en människa i stort behov av psykisk vård.
Precis som Tantalora skrev tas där upp en väldans massa saker om L - saker som även du tog upp i tidigare inlägg. Jag kan bara personligen summera samtliga punkter med att jag inte tycker att hon verkar särskilt underlig, varken som person eller i sin relation till T och E. Det må bara en "tjejgrej" men jag och mina tjejkompisar, och mina vänner med andra vänner, är ofta väldigt kramiga och gosiga (dock inte på något sexuellt sätt som du skriver/hoppas på ) utan enbart för att vi tycker om varandra och värderar varandra vänskap. Det är smeknamn och pusspuss och den ena med det andra, skitlöjligt i mångas ögon och naturligt i andras. Men inte f-n är hon någon mördare för det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in