2008-08-27, 10:43
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, men då var det en annan engelsktalande kvinna med mörkt hår som E mötte på konserten. Om CS har alibi som PIE säger.

Ja det var poängen när han tog upp kvinnan. Det var inte CS.
2008-08-27, 10:43
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jag tycker fortfarande att polisen borde kunnat spåra den engelsktalande kvinnan som E mötte på konserten. Lite udda även i Västerås med en engelsktalande. Har polisen försökt att hitta den engelsktalande kvinnan med mörkt hår?
Menar du verkligen att du tycker att det är udda om någon stöter på en engelsktalande person i Västerås?

Är det lika udda om man skulle göra det i Eskilstuna eller Linköping?
2008-08-27, 10:50
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Menar du verkligen att du tycker att det är udda om någon stöter på en engelsktalande person i Västerås?

Är det lika udda om man skulle göra det i Eskilstuna eller Linköping?

Jag menar att det borde vara lätt för polisen att ta reda på vem den engelsktalande kvinnan är. Hur många var på konserten? Hur många av dem var engelsktalande?

Kanske fel ordval av mig om du inte förstår vad jag menar.
2008-08-27, 10:50
Medlem
Citat:
Jag tycker fortfarande att polisen borde kunnat spåra den engelsktalande kvinnan som E mötte på konserten. Lite udda även i Västerås med en engelsktalande. Har polisen försökt att hitta den engelsktalande kvinnan med mörkt hår?
En vild gissning är att Västerås är en av de städer som huserar flest engelsktalande personer per capita i landet.

ABB är en ledtråd, det finns fler...
Senast redigerad av Återfallsgäst 2008-08-27 kl. 11:32. Anledning: Ändrade en förmulering efter replik av Veckans Klubba
2008-08-27, 11:01
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Kanske finns annat förhör där det står om obehagskänslorna eftersom försvaret använde detta i TR?

E:s egna ord i rättssalen? Hon beskrev en obehaglig känsla som hon kände i samband med detta möte.

Återigen, det är inte min åsikt att kvinnan kan ha något med morden att göra. Mycket pekar mot CS. Däremot har PIE en klar poäng. Allt och alla har stötts och blötts över flera tusen sidor i FUP, utom denna kvinna som intresserade sig för båda barnen dagen före morden.
2008-08-27, 11:02
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
En vild gissning är att Västerås är en av de städer som huserar flest engelsktalande personer per capita i landet.

ABB är ledtråden...

Hur många var på konserten där E mötte den engelsktalande kvinnan med mörkt hår?

Hur många av dem som var på konserten var engelsktalande, hade mörkt hår och keps neddragen för ögonen?
2008-08-27, 11:07
Medlem
Citat:
Hur många var på konserten där E mötte den engelsktalande kvinnan med mörkt hår?

Hur många av dem som var på konserten var engelsktalande, hade mörkt hår och keps neddragen för ögonen?
Ingen aning.
Jag kommenterade din kommentar "Lite udda även i Västerås med en engelsktalande."

Det är alltså inte särskilt udda med engelsktalande personer i Västerås.
2008-08-27, 11:15
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
E:s egna ord i rättssalen? Hon beskrev en obehaglig känsla som hon kände i samband med detta möte.

Återigen, det är inte min åsikt att kvinnan kan ha något med morden att göra. Mycket pekar mot CS. Däremot har PIE en klar poäng. Allt och alla har stötts och blötts över flera tusen sidor i FUP, utom denna kvinna som intresserade sig för båda barnen dagen före morden.

Har du någon källa till E:S egna ord där hon beskrev denna obehagliga känsla?

Förlåt om jag är jobbig nu. Kanske en länk?
2008-08-27, 11:20
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Jag har uppgett källan - försvarets slutplädering och förhör med E.
2008-08-27, 11:23
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst

ABB är ledtråden...

Det är ju fler utlänningar i Västerås än de som har anknytning till ABB.Kinesiska män har jag sett som har besökt ABB. Det är väl oftast män som gästar ABB. Kvinnan kan ju ha kommit från mellanöstern.
2008-08-27, 11:25
Bannlyst
Citat:

Jag kan säga så mycket att det är kraftigt överdrivet, antingen av Tuesdays källa eller av Tuesday själv (intet förvånande), för det är ingenting som Emma har nämnt själv.

Hon sade i rätten (precis som hon beskrivit det för mig) att hon blev lite nervös, men det berodde mer på att hon själv tycker hon är så dålig på att prata engelska och känner sig obekväm med att göra det. Sen om det framgick av rapporteringen kommer jag inte ihåg.

Sen i efterhand när minnena kom tillbaka har hon fått en obehagskänsla, tänk om det var tyskhelvetet (sista ordet är min beskrivning av CS)

Så har jag fått det beskrivet, och det är förstahandsuppgifter direkt från Emma själv.
2008-08-27, 11:26
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag har uppgett källan - försvarets slutplädering och förhör med E.

Ok, Jag ska leta upp det själv.

Vore även intressant att veta hur många som var på konserten? Vet dock inte hur man ska ta reda på detta.
Märkligt att man inte utrett vem denna kvinna är som gett E obehagskänslor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in