2008-08-24, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du tror alltså på allvar att man inte har kontaktat denne Sebbe och pratat med honom. Även om du är en rättshaverist så måste du kunna tänka lite.... Det är fullständigt glasklart att de har konfronterat honom med T:s uppgifter och fått dem verifierade...

Det tycker jag inte att man kan utgå ifrån alls eftersom polisen har gjort en massa andra tabbar, samt att T endast har behandlats som VITTNE hela tiden ochinte en potentiell GM. Man kollar inte upp VITTNENS alibi på det sättet.
2008-08-24, 02:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men det finns ju inget dukat vid matbordet för Torgny. varken på bilden vid matbordet i köket, matbordet i vardagsrummet eller på vardagsrumsbordet finns något dukat för att kunna servera mat som var i värmeskåp. Om maten hade vart i värmeskåpet skulle det ha osat en hel del i villan.

Tilläggsprotokollet; beskrivning av brottsplatsen:
Sidan 8/14
Bild 7: matbord kök
Bild 8: matbord vardagsrum
Sidan 9/14
Bild 10: bord vid soffgrupp i vardagsrum

Sidan 14/14
"I köket lyser en taklampa framför diskbänken samt ett lysrör ovanför
diskbänken."

Ingenstans finns en notering om mat som finns i värmeskåp.

Ingenstans ser jag det finns porslin framdukat.

Diskhon är överfylld.
1980 - Värmeskåp

2008 - Micro
2008-08-24, 03:00
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Det där makes no sense alls. Han måste väl svänga in på sin egen gata för att komma hem.

Jo det stämmer precis.
2008-08-24, 03:01
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det jag har skrivit är att det finns inga blodiga spåravtryck från Ts skor in i datorrummet då han hämtade mobilen, vilket borde ha funnits om man innan trampat i blod.
Då kan vi alltså avskriva T en gång för alla?
2008-08-24, 03:01
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Jag kan via ett antal olika källor verifiera att han är den han utger sig för att vara. Visserligen kan man säga att jag kan vara lurad av ett antal olika personer, men jag kan inte tänka mig att de kan ljuga så samstämmigt.

Ett problem kan vara att den information han får delvis kan komma från t.ex. T.
Detta blir vanskligt om man diskuterar T som alternativ gm eftersom dennes information då skulle kunna vara helt felaktig.
2008-08-24, 03:11
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Detta ger ju helt andra möjligheter för T än om han placerats i en polisbil.
Det kan vem som helst räkna ut. Detta är dock bara en teori.
Vilka möjligheter tänker du på? T placeras, under övervakning, i sin bil och sedan söker man igenom bilen. Jag förstår inte vad du menar, men du kan kanske förklara dig?
2008-08-24, 03:11
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Från Valstaskog till Verktygsgatan 2b är det 10 km. Om nu Torgny var där 19:06 får vi följande beräkningar på nedan beräknade snitthastigheter.

10 km i 50 km/h ger 00:12:00 vilket ger sluttiden 19:18:00
10 km i 55 km/h ger 00:10:55 vilket ger sluttiden 19:16:55
10 km i 60 km/h ger 00:10:00 vilket ger sluttiden 19:16:00
10 km i 65 km/h ger 00:09:14 vilket ger sluttiden 19:15:14
10 km i 70 km/h ger 00:08:34 vilket ger sluttiden 19:14:34
10 km i 75 km/h ger 00:08:00 vilket ger sluttiden 19:14:00
10 km i 80 km/h ger 00:07:30 vilket ger sluttiden 19:13:30
10 km i 85 km/h ger 00:07:04 vilket ger sluttiden 19:13:04
10 km i 90 km/h ger 00:06:40 vilket ger sluttiden 19:12:40

Här har du din första tabell.
Där anger du att det är ett avstånd på 10 km.
Du skriver. Om nu Torgny var där 19.06.
Jag skriver. Torgny var inte där kl 19.06.

Det innebär att sluttiderna i tabellen inte har något med verkligheten att göra.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-24 kl. 03:18.
2008-08-24, 03:12
Bannlyst
Citat:

Var hittar du motivbilden och vad skulle det i så fall vara?

Ja Singlestar, det skulle vara jätteintressant om du berättar om vad du anser vara motivet som man kan utläsa av Es vittnesmål.

Min egen åsikt är att ett sånt här brott inte HAR något rationellt motiv. Det är därför jag misstänker T. Att döda små barn HAR inget rimligt motiv alls.
MEN likförbannat så sker det, det är då oftast av en närstående, förälder eller styvförälder.

Antingen är det ett utökat självmord eller som i lisjö fallet ett utökat mord, där sa ju gm att han dödade flickan för att hon inte skulle se mamman död ungefär. Det ÄR ju inget vettigt "motiv" alls, men det har ju inte folk i såna brott.

Jag tänker också på den lilla flickan för längesedan som var fem år och dödades av sin mamma, hon la henne i källaren , brrr , hennes "motiv" var att flickan skrikit och hon ville få tyst på henne.

Det motiv som man menar att CS har är helt orealistiskt och saknar motstycke i världshistorien så vitt jag vet, dvs hon var svartsjuk på T och E och dödade därför Es barn!

DET är nog unikt om det verkligen var så det gick till.
2008-08-24, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Jo det stämmer precis.

Vilket? Att man måste svänga in på sin egen gata för att komma hem? Ja det stämmer så vitt jag vet.

Sen att det är en annan väg från vägen utanför huset VIDARE till stationen , det är en annan femma.
Senast redigerad av vhyt 2008-08-24 kl. 03:16.
2008-08-24, 03:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det där makes no sense alls. Han måste väl svänga in på sin egen gata för att komma hem.
Helt klart, men hur kommer han till den gatan kontra vilken väg går man till tåget.Han kommer till sin gata via Redskapsgatan, men det är inte den väg man går om man ska till tåget. Kolla på Eniro så ser du att jag har rätt...
2008-08-24, 03:24
Bannlyst
Citat:
Helt klart, men hur kommer han till den gatan kontra vilken väg går man till tåget.Han kommer till sin gata via Redskapsgatan, men det är inte den väg man går om man ska till tåget. Kolla på Eniro så ser du att jag har rätt...

Ja det tror jag säkert stämmer, men fortfarande måste gm ut på den gata som är utanför huset, samt gå nerför infarten till huset, och T måste in på den gatan.
---
O/T men vad FAN är det med pedofiler!!!
https://www.flashback.org/showthread.php?t=622144&page=13

De vägrar erkänna att de gör fel och vill till varje pris rättfärdiga sina förvridna lustar! GRRRRR
Senast redigerad av vhyt 2008-08-24 kl. 03:27.
2008-08-24, 03:26
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det tycker jag inte att man kan utgå ifrån alls eftersom polisen har gjort en massa andra tabbar, samt att T endast har behandlats som VITTNE hela tiden ochinte en potentiell GM. Man kollar inte upp VITTNENS alibi på det sättet.
Polisen har givetvis kontaktat Sebbe, men eftersom det inte är T som är åtalad så finns denna information inte i FUP:n...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in