2008-08-26, 21:57
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag håller fullständigt med dig. Ville bara peka på att CS har inget alibi. Och att jag inte tror den "mystiska engelsktalande kvinnan" är en alternativ GM.

E valde att kontakta polisen när minnet dök upp, så för henne var det förmodligen en pusselbit som hade betydelse.

Absolut, och polisen har med största sannolikhet kollat upp detta också (trots att många här inne säkert vill påstå motsatsen).
2008-08-26, 21:58
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om det var CS så kände givetvis T igen henne.

Inte säkert han hade sagt detta till E dock.

Men enligt Tuesdays inlägg så har CS alibi.( försvaret använde detta i TR för att kunna peka på en alternativ gm.)

Nej, men säkerligen till polisen eftersom detta hade varit ytterligare ett Arboga-besök för CS där hon isf dessutom verkligen kollat upp T och E!

Edit: Västerås, inte Arboga.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-26 kl. 22:26.
2008-08-26, 21:58
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Läs igen.

Tuesdays inlägg:
"Japp, bl a den kvinna som E berättat om. E beskrev en obehaglig känsla när hon var på Konserthuset med sina barn den 16/3. En kvinna hade visat intresse för barnen på ett ovanligt och obehagligt sätt. CS har alibi för kvällen, hon var på restaurang med vänner i Stockholm.
(min fetmarkering)

I citatet från förhöret med E framgår de att det här mötet sker på eftermiddagen.

Och då påstår JAG att det i så fall, lika gärna kunde varit CS.

Hänger du med?

Jepp! Nu förstår jag.

Finns det inga tydligare tidsangivelser? Vad är eftermiddag och vad är kväll? Kan ju flyta ihop lite beroende på vem man frågar.
2008-08-26, 22:07
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Nej, men säkerligen till polisen eftersom detta hade varit ytterligare ett Arboga-besök för CS där hon isf dessutom verkligen kollat upp T och E!

Men nu är detta tråden om alternativ gm. Och om man spekulerar i T som gm så kan man ej utesluta att han haft en hemlig kontakt med CS. Det kan ju varit CS som de mötte och då är det märkligt att T av någon anledning inte sagt detta i efterhand till polisen.
2008-08-26, 22:10
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Men nu är detta tråden om alternativ gm. Och om man spekulerar i T som gm så kan man ej utesluta att han haft en hemlig kontakt med CS. Det kan ju varit CS som de mötte och då är det märkligt att T av någon anledning inte sagt detta i efterhand till polisen.

Om det inte var C.S så är det väl inte märkligt att T inte sa att det var hon?
Ditt inlägg blir ju bara spekulerande på spekulerande.
2008-08-26, 22:13
Medlem
nackepas avatar
Förresten så måste det ju vara ganska lätt att spåra och hitta den engelsktalande kvinnan på konserten. Arboga är ju en liten stad. Har man försökt det utan att lyckas så är chansen mycket stor att det var CS som de mötte. Och då är det märkligt att T inte berättat det för polisen. Detta är min spekulation.
2008-08-26, 22:15
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Men då måste jag fråga dig, spekulerar du för spekulerandets skull eller försöker du verkligen hitta en alt. gm? Det känns som att du (och du är i gott sällskap) greppar varenda lite halmstrå för att rikta detta bort från CS och oftast istället mot T. Hade T och CS haft någon slags hemlig relation hade ju det kommit fram eftersom polis kollat igenom mobiler och datorer etc. Såvida de inte kommunicerade med röksignaler för jag vet inte jag hur de annars skulle komma undan med det!

Börjar bli lite desperat det här, tycker jag...
2008-08-26, 22:18
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Förresten så måste det ju vara ganska lätt att spåra och hitta den engelsktalande kvinnan på konserten. Arboga är ju en liten stad. Har man försökt det utan att lyckas så är chansen mycket stor att det var CS som de mötte. Och då är det märkligt att T inte berättat det för polisen. Detta är min spekulation.

Fan, snart undrar du väl om de kollade vilken färg på kallingarna T hade, för jag blir inte förvånad om du hävdar att röda kallingar talar för att det var T.
Ursäkta om jag skämtar till det lite men kunde inte låta bli.
Okej va?
Senast redigerad av watson6669 2008-08-26 kl. 22:22.
2008-08-26, 22:19
Bannlyst
Citat:

men nu hände detta i västerås..
och hur skulle T kunna berätta det, det var Emma personen ifråga pratade med. T var inte där utan kom några minuter efter hon hade försvunnit iväg igen
2008-08-26, 22:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Usch hur du vänder och vrider på allt.

1. Det var inte CS. Jag har kollat FUP (dumt att jag inte gjorde det direkt...), CS har uppgett att hon fikade med vänner vid lunchtid (DS och C) vilket naturligtvis polisen kontrollerat.

2. PIE tog inte upp det här "spåret", enligt VLTs rapportering från slutpläderingen, "Ekblad säger sig inte har resurser att presentera alternativa misstänkta gärningsmän." PIE tog upp faran med att vara aktiv på nätet med privatlivet, "med tanke på alla de dårar som är ute och surfar".

3. Jag står fast vid att kvinnan i Västerås konserthus är INGEN alt. gärningsman. Utan, som flera sagt, en hjälpsam medmänniska.
2008-08-26, 22:21
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Jag tycker dina spekulationer börjar bli riktigt roliga att läsa (menar det faktiskt, inte elakt sagt). Om det hade varit CS (som nu verkar ha alibi) och T hade känt igen henne, så hade han naturligtvis berättat om det. Och hade han av någon anledning glömt bort det så borde hans minne friskats upp när E berättade om detta. Men det kanske var någon av de "hemliga" vännerna från Köping?
2008-08-26, 22:25
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Usch hur du vänder och vrider på allt.

3. Jag står fast vid att kvinnan i Västerås konserthus är INGEN alt. gärningsman. Utan, som flera sagt, en hjälpsam medmänniska.

Du glömde att lägga till dessa ord: Jag tror

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vet du vad flata betyder?

Nej

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här