2008-08-24, 02:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Finns denna Sebbe i verkligenheten eller är han som Emma i kalles klätterträd? Med tanke på att man har tagit in vilket kreti och pleti som helst som vittnen och en massa irrelevanta saker i FUn så kan man börja fundera på vad polis och åklagare har haft för sig i ett sådant grovt brott som nu har skett. Det känns allt mer avlägset att polis och åklagare vill få det här fallet löst.
Du tror alltså på allvar att man inte har kontaktat denne Sebbe och pratat med honom. Även om du är en rättshaverist så måste du kunna tänka lite.... Det är fullständigt glasklart att de har konfronterat honom med T:s uppgifter och fått dem verifierade...
2008-08-24, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Menar du att de skulle gjort en kroppsbesiktning och kontrollerat så inget vapen fanns uppstoppat i arslet eller?

Nä jag menade inte en kroppsbesiktning.
2008-08-24, 02:27
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ja, och vid granskningen befann han sig vara skyldig till dådet. Det besvärande beviset för detta är att ingen annan än Torgny har kunnat bevisats vara i villan på Verktygsgatan mellan det att Emma, Max och Saga levde fram till dess att blåljus kom dit och såg de sönderslagna människorna och tog Torgny på nästan bar gärning.

Nu är det färdigutrett och andra kommentarer behövs inte och fallet är löst.
Hoppsan... Vid vilken granskning har T visat sig vara skyldig? Nu kommer du med rätt allvarliga anklagelser och du kan dessutom inte styrka dem...
2008-08-24, 02:29
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nä jag menade inte en kroppsbesiktning.

Vad menar du då eftersom det finns 2 typer av kroppsvisitation och det är skyddsvisitation eller kroppsbesiktning.
2008-08-24, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad menar du då eftersom det finns 2 typer av kroppsvisitation och det är skyddsvisitation eller kroppsbesiktning.

skydds är en ytlig variant och ibland att de själva öppnar typ jackor så man kan se, samt lite beröring. kroppsvisitation känner du verkligen efter och klämmer lite här å var. Kroppsbesiktning kollar du kroppsöppningarna...typ så.
2008-08-24, 02:42
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag anser att det kan ha utförts mellan kl 19.10 (sista msn kontakt) eller 19.15 , då är det en okänd gm eller CS , ELLER så kan det ha utförts mellan 19.15 och 19.20 då är det T.

Polisens provkörning har kommit fram till att T var där mellen 19.17 och 19.19 baserat på sin provkörning. Jag menar att deras provkörning inte nödvändigtvis är 100% korrekt. Det kan diffa några minuter. T själv har uppgett att han var hemma 19.10 i förhör. Samt han har en historik med fortkörning.

Om det är okänd gm så måste denne dessutom ha tid att försvinna utan att ses från vägen när T kommer körande, dvs tiden för brottet minskar då ännu mer.
Gatan som T kom på hem är inte samma gata som du går när du ska till tåget. Titta på en karta så ser du att jag har rätt.
2008-08-24, 02:42
Bannlyst
usch, jag är övertygad om att cs är skyldig. ändå kommer jag sitta och hålla tumamrna för att hon ska släppas fri efter avslutad rättegång. det är ingen känsla som känns särskilt bra egentligen.
2008-08-24, 02:44
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Du har inte bevisat någonting utom att du saknar kunskap. Du har enbart kommit med okunskap i det här fallet. Ingenting i min tabell var felaktig då den byggde på en körsträcka om 10 km, med given starttid och givna hastigheter med intervaller om 5 km/h.

Så vad i ett ponerande är felaktigt antar du? Åklagaren har gjort fler ponerande genom indiciekedjan mot Christine. Betyder det att du ratar Christine hjelt som GM. Det är bra att du med dina egna ord nu har bevisat Christines oskuld. Det är längre än vad jag har kunnat gå. För om du nu inte med dina ord har bevisat Chsritines oskuld så måste du ju motsäga dig själv.

Du känns inte som en finne i röven, du känns som en fis i luften. Inte för att det luktar illa men det sticker i ögonen.
Felet i din tabell är att du har fel körsträcka, i övrigt är den ok...
2008-08-24, 02:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du är säkert insatt i mycket, men hur vet vi att allt du säger är sant?
Jag kan via ett antal olika källor verifiera att han är den han utger sig för att vara. Visserligen kan man säga att jag kan vara lurad av ett antal olika personer, men jag kan inte tänka mig att de kan ljuga så samstämmigt.
2008-08-24, 02:54
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Du har inte bevisat någonting utom att du saknar kunskap. Du har enbart kommit med okunskap i det här fallet. Ingenting i min tabell var felaktig då den byggde på en körsträcka om 10 km, med given starttid och givna hastigheter med intervaller om 5 km/h.

Så vad i ett ponerande är felaktigt antar du? Åklagaren har gjort fler ponerande genom indiciekedjan mot Christine. Betyder det att du ratar Christine hjelt som GM. Det är bra att du med dina egna ord nu har bevisat Christines oskuld. Det är längre än vad jag har kunnat gå. För om du nu inte med dina ord har bevisat Chsritines oskuld så måste du ju motsäga dig själv.

Du känns inte som en finne i röven, du känns som en fis i luften. Inte för att det luktar illa men det sticker i ögonen.

Ponera är ju en hypotetisk situation som inte har något intresse då det finns fakta som visar att T hade längre avstånd hem kl 19.06 än vad du anger.
Jag påpekar det.
Det finns ingen anledning att ponera när det finns fakta.
Om jag säger så här till dig.
Ponera att T slickat upp din tjej i brygga vilket du själv misslyckas med och det är därför du visar sådant hat mot T.
Talar jag sanning då?
Senast redigerad av watson6669 2008-08-24 kl. 03:01.
2008-08-24, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag kan via ett antal olika källor verifiera att han är den han utger sig för att vara. Visserligen kan man säga att jag kan vara lurad av ett antal olika personer, men jag kan inte tänka mig att de kan ljuga så samstämmigt.

Nä det var inte så jag menade, förklaring kommer i inlägget under det först.
2008-08-24, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Gatan som T kom på hem är inte samma gata som du går när du ska till tåget. Titta på en karta så ser du att jag har rätt.

Det där makes no sense alls. Han måste väl svänga in på sin egen gata för att komma hem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in