2008-08-20, 22:31
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag tycker Wildone69 kan redogöra lite för vad som finns i slasken, eftersom han vet så mycket.

Håller med! Han hänvisar ju till att uppgifter finns i slasken så då har han väl tillgång till den?
2008-08-20, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Håller med! Han hänvisar ju till att uppgifter finns i slasken så då har han väl tillgång till den?

Hade jag tillgång till den skulle jag kunna presentera bevis ur den, och det har jag redan redogjort - för dig en gång - att jag inte kan.

Men vill man inte förstå...
2008-08-20, 22:38
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ja det kan jag, det som jag vet om,
Dels är det en hel drös med vittnesutsagor, exakt antal vet jag inte men det är hundratals. Sen vet jag att det finns loggfiler från mobiloperatörer.

sen....vet jag inte mer vad som finns. Var det av intresse?

Då vet du om T:s telefon varit avstängd någon gång den 17/3 ?
Det syns väl i loggfilen?
2008-08-20, 22:41
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Hade jag tillgång till den skulle jag kunna presentera bevis ur den, och det har jag redan redogjort - för dig en gång - att jag inte kan.

Men vill man inte förstå...

Jag vill förstå. Men fick intrycket av att du visste om en del fakta ur slasken.
2008-08-20, 22:43
Bannlyst
Citat:
Då vet du om T:s telefon varit avstängd någon gång den 17/3 ?
Det syns väl i loggfilen?

Jag har inte sett den så nej, men jag vet om att en sådan har tagits fram och jag vet på ett ungefär vad den innehöll gällande de kritiska tidpunkterna ..mer än så vet jag inte.

Jag vet heller inte hur detaljerat den har beställts, skulle tro de bara har kontrollerat vart telefonen befunnit sig vid en viss tidpunkt, loggfilen är ganska detaljerad över all trafik och innehåller således en hel del oväsentlig information som då måste sållas.

och ja jag vet hur de kan se ut eftersom jag tidigare jobbat åt en mobiloperatör.
2008-08-20, 22:51
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Jag har inte sett den så nej, men jag vet om att en sådan har tagits fram och jag vet på ett ungefär vad den innehöll gällande de kritiska tidpunkterna ..mer än så vet jag inte.

Jag vet heller inte hur detaljerat den har beställts, skulle tro de bara har kontrollerat vart telefonen befunnit sig vid en viss tidpunkt, loggfilen är ganska detaljerad över all trafik och innehåller således en hel del oväsentlig information som då måste sållas.

och ja jag vet hur de kan se ut eftersom jag tidigare jobbat åt en mobiloperatör.

Då vet du om mobilen varit avstängd innan han mottog E:s sms?
2008-08-20, 22:59
Bannlyst
Citat:
Då vet du om mobilen varit avstängd innan han mottog E:s sms?

Var det inte nått prat om att E haft fler mobiler? Du som ändå bläddrar
2008-08-20, 23:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var det inte nått prat om att E haft fler mobiler? Du som ändå bläddrar
Jag har tagit upp den frågan då jag ansåg det märkligt att E dagen innan dådet sms:at NJ med ett annat mobilnummer än den som polisen senare analyserat som Es mobil.
2008-08-20, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har tagit upp den frågan då jag ansåg det märkligt att E dagen innan dådet sms:at NJ med ett annat mobilnummer än den som polisen senare analyserat som Es mobil.

Efter dådet ringde NJ E för och kolla vad som hänt, på vilken fån då? för han fick väl inge svar eller kommer jag ihåg fel.
2008-08-20, 23:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Efter dådet ringde NJ E för och kolla vad som hänt, på vilken fån då? för han fick väl inge svar eller kommer jag ihåg fel.
Det var på Es mobil som hon dagen innan sms:at NJ med.
Går man in och kollar på eniro eller hitta.se så är det Es abonnemang.
Den mobil som analyserats som Es mobil av polis har ett helt annat mobilnummer.
2008-08-20, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var på Es mobil som hon dagen innan sms:at NJ med.
Går man in och kollar på eniro eller hitta.se så är det Es abonnemang.
Den mobil som analyserats som Es mobil av polis har ett helt annat mobilnummer.

Så NJ-fonen är inte kollad då.
2008-08-20, 23:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Så NJ-fonen är inte kollad då.
NJs mobilundersökning är på 62 sidor i FUn fastän han är avskriven som gm.
Men det var där man kunde se att E hade en egen mobil som går att spåra till hitta.se och den mobilen har ett helt annat nummer än den som genomgått en teknisk analys.

Mobilen som NJ sms:at till och E svarat NJ med är inte analyserad och därav ställer jag frågan om E kan ha haft 2 mobiler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in