2008-08-25, 13:24
  #3169
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon
Nu har jag gjort en egen provkörning av sträckan. Jag startade tidtagning samt övriga mätningar mitt på bron över Hedströmmen. Hastighetsmätaren (inte färddatorn!) visar ca 6% för hög hastighet. Det har jag kollat med både GPS och färddatorn. Där det var 90-väg fram till Valskog körde jag ungefär 110km/h (mätarfart). Genom Valskog körde jag 55-60km/h och på Valskogsrakan körde jag 120km/h. När man kommer in mot Arboga och vägen övergår till Fellingsbrovägen blir det 70 och där körde jag 100km/h. När man kör in mot samhället är det 50-väg och där körde jag 70km/h. Jag har bromsat sent inför korsningar och rondeller samt accelererat ganska ordentligt.

Min färdväg var följande:
Köpingsvägen (gamla E18) - Fellingsbrovägen - Sofiedalsgatan - Gjutarevägen - Jädersvägen - Redskapsgatan - Verktygsgatan.

Resultatet blev följande:

Tid: ca 9.30 minuter (har ingen sekundvisare på färddatorn)
Sträcka 13,6 km
Snittfart 82km/h (verklig fart)

Det var minsann starkt jobbat! Tur att det inte var några blåljus ute på vägarna idag!
2008-08-25, 13:28
  #3170
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Efter detta tar gm av sig skorna?
FUP tillägg sid.646 080703
EJ Men utanför så står det en människa säger "Hi, I'm Tine." Och nästa är att jag
måste backa för att hon tar sig in. Hon, ja, inte bryter sig in, men tränger sig in så
jag måste backa för att hon kommer så. Jag vet inte om hon stängde dörren efter
sig, men nästa sekund så har jag ett slag i huvudet. Det slår lock för mina öron.
Ehh…nästa minnesbild efter det är att jag står mot min vägg…ehh…på vänstra
sidan av hallen så står jag mot väggen och ser henne framför mig.

Vet att detta var riktat till wildone69 men jag svarar ändå!

Herregud tulpanen, E har ju än så länge endast minnesfragment av det som hände!!!!!! Om hon hade haft klara minnen av hela händelseförloppet hade du inte kunnat spekulera alls och exakt vad är det i ditt inlägg som talar emot strumpor på gm??? Läs mitt svar till dig ang. detta och kommentera det istället. https://www.flashback.org/showpost.php?p=12578198&postcount=3165
2008-08-25, 13:30
  #3171
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Efter detta tar gm av sig skorna?
FUP tillägg sid.646 080703
EJ Men utanför så står det en människa säger "Hi, I'm Tine." Och nästa är att jag
måste backa för att hon tar sig in. Hon, ja, inte bryter sig in, men tränger sig in så
jag måste backa för att hon kommer så. Jag vet inte om hon stängde dörren efter
sig, men nästa sekund så har jag ett slag i huvudet. Det slår lock för mina öron.
Ehh…nästa minnesbild efter det är att jag står mot min vägg…ehh…på vänstra
sidan av hallen så står jag mot väggen och ser henne framför mig.

Jag vet inte, jag var inte där, men du frågade hur åklagaren skulle sy ihop att hon tog av sig skorna och det svarade jag på.
2008-08-25, 13:33
  #3172
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon
Nu har jag gjort en egen provkörning av sträckan. Jag startade tidtagning samt övriga mätningar mitt på bron över Hedströmmen. Hastighetsmätaren (inte färddatorn!) visar ca 6% för hög hastighet. Det har jag kollat med både GPS och färddatorn. Där det var 90-väg fram till Valskog körde jag ungefär 110km/h (mätarfart). Genom Valskog körde jag 55-60km/h och på Valskogsrakan körde jag 120km/h. När man kommer in mot Arboga och vägen övergår till Fellingsbrovägen blir det 70 och där körde jag 100km/h. När man kör in mot samhället är det 50-väg och där körde jag 70km/h. Jag har bromsat sent inför korsningar och rondeller samt accelererat ganska ordentligt.

Min färdväg var följande:
Köpingsvägen (gamla E18) - Fellingsbrovägen - Sofiedalsgatan - Gjutarevägen - Jädersvägen - Redskapsgatan - Verktygsgatan.

Resultatet blev följande:

Tid: ca 9.30 minuter (har ingen sekundvisare på färddatorn)
Sträcka 13,6 km
Snittfart 82km/h (verklig fart)

Så då skulle T kunna ha varit hemma runt 19.16 (med utgångspunkt från 19:06:33).
2008-08-25, 13:38
  #3173
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Så då skulle T kunna ha varit hemma runt 19.16 (med utgångspunkt från 19:06:33).

Och då menar du att han haft ungefär 4 min på sig att själv slå ihjäl barnen och nästan slå ihjäl E, byta skor och kläder samt gömma dessa (VAR???) och även göra sig av med mordvapnet innan han ringer SOS. Har jag fel?
2008-08-25, 13:55
  #3174
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon
Nu har jag gjort en egen provkörning av sträckan. Jag startade tidtagning samt övriga mätningar mitt på bron över Hedströmmen. Hastighetsmätaren (inte färddatorn!) visar ca 6% för hög hastighet. Det har jag kollat med både GPS och färddatorn. Där det var 90-väg fram till Valskog körde jag ungefär 110km/h (mätarfart). Genom Valskog körde jag 55-60km/h och på Valskogsrakan körde jag 120km/h. När man kommer in mot Arboga och vägen övergår till Fellingsbrovägen blir det 70 och där körde jag 100km/h. När man kör in mot samhället är det 50-väg och där körde jag 70km/h. Jag har bromsat sent inför korsningar och rondeller samt accelererat ganska ordentligt.

Min färdväg var följande:
Köpingsvägen (gamla E18) - Fellingsbrovägen - Sofiedalsgatan - Gjutarevägen - Jädersvägen - Redskapsgatan - Verktygsgatan.

Resultatet blev följande:

Tid: ca 9.30 minuter (har ingen sekundvisare på färddatorn)
Sträcka 13,6 km
Snittfart 82km/h (verklig fart)
Det skulle vara intressant att veta vart du befann dig 4 minuter och 23 sekunder efter att du började. Det skulle kunna ge en indikation om du har kört för fort/sakta eller om farten var något så när rätt. Enligt FUP befann sig T strax söder om Valskog efter 4 minuter och 23 sekunder. Jag förmodar att det är omöjligt för dig att minnas var du befann dig?
2008-08-25, 13:59
  #3175
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Och då menar du att han haft ungefär 4 min på sig att själv slå ihjäl barnen och nästan slå ihjäl E, byta skor och kläder samt gömma dessa (VAR???) och även göra sig av med mordvapnet innan han ringer SOS. Har jag fel?

Skorna behöver han inte ha bytt:

"Frågan om skorna U1/405-08/G025 har burits av någon som brukat slagvåld mot Emma, Maximilian och/eller Saga Jangestig eller om de har burits av någon som tagit hand om de skadade Emma, Maximilian och/eller Saga Jangestig lämnas öppen (Grad 0)." (Tillägg, s. 583)
2008-08-25, 14:07
  #3176
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Skorna behöver han inte ha bytt:

"Frågan om skorna U1/405-08/G025 har burits av någon som brukat slagvåld mot Emma, Maximilian och/eller Saga Jangestig eller om de har burits av någon som tagit hand om de skadade Emma, Maximilian och/eller Saga Jangestig lämnas öppen (Grad 0)." (Tillägg, s. 583)

Okej klubban, då bortser jag från skorna i min tidigare fråga. Men resten då?
2008-08-25, 14:09
  #3177
Medlem
Apollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det skulle vara intressant att veta vart du befann dig 4 minuter och 23 sekunder efter att du började. Det skulle kunna ge en indikation om du har kört för fort/sakta eller om farten var något så när rätt. Enligt FUP befann sig T strax söder om Valskog efter 4 minuter och 23 sekunder. Jag förmodar att det är omöjligt för dig att minnas var du befann dig?
Kommer inte ihåg det men jag vet att det var 2,5km till 70-skylten när man kör in i Valskög. Sedan blir det 50 efter ett hundratal meter.
2008-08-25, 14:10
  #3178
Medlem
Apollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Så då skulle T kunna ha varit hemma runt 19.16 (med utgångspunkt från 19:06:33).
Teoretiskt sett så skulle det kunna stämma men jag tror inte att han körde lika fort pga att han inte hade speciellt bråttom och dessutom var det mörkt. Kommer inte ihåg om det var snö också.
2008-08-25, 14:20
  #3179
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Okej klubban, då bortser jag från skorna i min tidigare fråga. Men resten då?

Resten göms lätt i bilen, som han nu ska sälja.
2008-08-25, 14:37
  #3180
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Resten göms lätt i bilen, som han nu ska sälja.

Bilen blev genomsökt och T togs i förvar av polis så snart dessa kom till brottsplatsen. När och hur ska han ha kunnat gömma saker i bilen? Mordvapen etc. skulle ju isf upphittats på en gång eftersom T fick lämna över sina bilnycklar till polisen på plars. Ny teori?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in