2008-10-20, 04:48
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Undrar om man ens hinner tänka på att titta efter hur mycket batteri det finns kvar i en sådan chockerande situation

Jag har peppar, peppar aldrig hamnat i en sådan situation själv och vet därför inte hur jag skulle reagera, men jag har svårt att tro att jag skulle vara cool nog att titta efter - och ens bry mig om det, jag föreställer mig att jag bara skulle ta telefonen och ringa så fort som möjligt.

Du har inte tänkt på att han kan ha sett att batteriet började bli dåligt redan när han nyttjade telefonen i bilen?
2008-10-20, 05:55
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
T ringde väl samtal efter från sin telefon som han säger hade dåligt batteri. Därför är det intressant. Måste då ha laddat den.

Vad spelar det för roll om han har laddat den eller inte? Och varför skulle det behöva stå redovisat någonstans för oss att läsa isf?

Och en teori kan ju vara att han hade ett extra batteri som han kunde byta till i lugn och ro sedan han talat med SOS os v.
2008-10-20, 07:23
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Någon som delvis färgat håret?

Om jag inte misstar mig, så hadde E slingor i håret, därav det "delvist" färgade håret.
2008-10-20, 08:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Läste att pralinen "så känns det inte trovärdigt att T skulle slå ner E och barnen", är det inte så att det i rätt stor del av fall är just de runt om som begåt brottet. Synd att vissa just i det här fallet vill att man skall vända på statistiken och jaga ex från Tyskland...

Fundera lite på rollspel och sånt, de där unga tjejerna som lät sig bli porrigt fotade av den där politiske fotografen. Vet du om det var för webben eller privata album?
Nu är du helt ute och cyklar, igen.Vem misstänktes från början och vad hade denne för relation till familjen...
2008-10-20, 08:57
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Tänkte mer pa att finns det inte funkande batt går det inte och ringa senare heller såvida man inte laddar dessa, när då om man sitter på Polishuset... Står inte att han fått ladda sin fon hos länsman...
Det står inte heller, vad jag vet, att batteriet var helt slut...
2008-10-20, 08:59
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
T ringde väl samtal efter från sin telefon som han säger hade dåligt batteri. Därför är det intressant. Måste då ha laddat den.
Vad jag vet går det att ringa från en telefon, även om batteriet är dåligt. Däremot väljer man väl hellre att ta en laddad telefon om man måste ringa SOS eftersom man inte vill att det ska bli avbrutet.
2008-10-20, 09:05
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Min fetmarkering.

Ok. Och nu ska du tala om för mig varför T ringde 112 vid den tid han de facto gjorde det? Varför ringde han inte "blåljus" vid 20.00?

Det skulle se skumt ut om han ringde blåljus långt efter han hade kommit hem.
2008-10-20, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Nu måste vi reda ut ett och annat här för jag tror vi pratar om olika saker. Det jag syftade på i tidigare inlägg (som du svarade på) var det oidentifierade hårstrået, som hittades i hallen, och inte den hårtuss som hittades i E´s hand.

När det gäller hårstrået så har man väl konstaterat att detta kommer från en blond man eller pojke och att det ej kommer från någon behörig person.

Ang. den blodiga hårtuss som hittades i E´s hand så har man ej säkert kunnat fastställa att det är E´s hår men man har ej heller kunnat avskriva den teorin. Hårstråna var blodiga (är det detta du menar med "färgat"?) och avskurna alt. avslagna. Inte så svårt att lägga ihop 1+1 (vilket blir 2 om ni undrar!) och räkna ut att hårtussen tillhör E eftersom hon fått slag mot huvudet av ett föremål som lätt kan slå av hårstrån (dvs. klosidan av hammaren). Får man slag mot huvudet är det väl en reflex att skydda sig med händer och armar (E hade ju även fått benet i underarmen avslaget, vilket tyder på att hon försökt skydda sig) och att hon då får sitt eget, blodiga hår i handen är väl inte direkt konstigt!?

Det har ju framkommit i analyserna av håret att det var kemiskt färgat.
2008-10-20, 09:13
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Nu innehöll väl den tussen inte några hårrötter, vilket gör att man inte till 100% säkerhet kan härleda den till bestämd person. Däremot så har man väl uttalat att den ganska troligt kunde tillhöra E själv?

Andra krim-lab än SKL har ju lyckats med att DNA bestämma hårstrån utan hårrötter, så varför inte SKL?
2008-10-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Uppgiften om flera olika färgnyanser stämmer. Finns ej i FUP, utan i SKLs senare utlåtande.

Originalinlägget:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13185109&postcount=10567

L hade ju slingat hår. Har hennes hårstrån jämförts med de i Emmas hand?
2008-10-20, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vad jag vet går det att ringa från en telefon, även om batteriet är dåligt. Däremot väljer man väl hellre att ta en laddad telefon om man måste ringa SOS eftersom man inte vill att det ska bli avbrutet.

Vad jag vet så vill du gärna att dina tankar är eller blir sanningar, så är inte fallet.

Fantastiskt jag noterar i pärmen bums...eller hur.
Så upplys mig hur han då visste innan han kastade sig in i arbetsrummet efter mobilen att den var laddad... Är T lite av en Saida menar du? Hur laddade han mobilen då? För han ringde ju på den senare,,,

Så du menar åxå att han var så samlad utan att besväras av chocken att alla låg "slaktade" att han börjar fundera över vilken fon som var bäst att ringa med, man tar den man har bryts det tar man nästa fon...väntar med spänning på nästa del av fablerna?

OnTopic
Till de övriga som är intresserad av att diskutera.
Det färgade håret som hittats, hur många i trakten var det som hade flerfärgat hår... Kan ju vara en alternativ gm om man tog hårprover på dessa.
2008-10-20, 09:27
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Vad jag vet så vill du gärna att dina tankar är eller blir sanningar, så är inte fallet.

Fantastiskt jag noterar i pärmen bums...eller hur.
Så upplys mig hur han då visste innan han kastade sig in i arbetsrummet efter mobilen att den var laddad... Är T lite av en Saida menar du? Hur laddade han mobilen då? För han ringde ju på den senare,,,

Så du menar åxå att han var så samlad utan att besväras av chocken att alla låg "slaktade" att han börjar fundera över vilken fon som var bäst att ringa med, man tar den man har bryts det tar man nästa fon...väntar med spänning på nästa del av fablerna?

OnTopic
Till de övriga som är intresserad av att diskutera.
Det färgade håret som hittats, hur många i trakten var det som hade flerfärgat hår... Kan ju vara en alternativ gm om man tog hårprover på dessa.

Fetmarkering: Varför bara från trakten?
En random gm kan ju komma var som helst ifrån, vi har motorväg + järnväg i Arboga. Varifrån är det störst chans att gm kommer ifrån? Låt se...vilken är veriges största stad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in