2008-08-30, 01:37
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Nu behöver det ju inte vara denna EW jag såg eller ens om jag såg nått av värde.
2008-08-30, 01:38
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja då är det allvarligt om polisen inte följt upp det. Jag har tidigare antytt att det kan finnas en medbrottsling. Det borde polisen också ha funderat på, och ditt vittnesmål hade varit viktigt.

Det skulle kunna vara en förklaring till varför ingen iaktagit CS om hon hade sälskap.
2008-08-30, 01:43
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Det skulle kunna vara en förklaring till varför ingen iaktagit CS om hon hade sälskap.

Jepp!

Det skulle kunna räta ut ganska många frågetecken.
2008-08-30, 01:50
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Ja, och kanske också förklaringen till varför det inte finns några riktiga bevis...
2008-08-30, 01:55
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Största anledningen till att jag inte minns mera är väl också att polisen aldrig berättade för mig vad som hänt och hur alvarligt det var. Det tog ju några timmar innan jag fick reda på vad som hänt. Då jag lämnade platsen trodde jag att det var ett normalt fasmiljegräl som spårat ut och att nån fått ett jack i armen typ. Hade jag fått reda på att det var ett brott i klass med Palmemordet hade jag kanske registrerat mer om vad jag sett. Jag minns det vandrande paret för att jag spelade "GG Allins son of evel" så högt då jag passerade pluss två ungdommar med gitarrer eftersom jag saknade möjligheten att spela musik då jag var i deras ålder i den Norrlänska hålan jag växte upp i.
2008-08-30, 02:01
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, och kanske också förklaringen till varför det inte finns några riktiga bevis...

Risken att CS är oskylldig är väl lika hög som att jag skulle besöka en bank maskerad och beväpnad samtidigt som att den blir rånad av några jag inte känner. Det kan vara den okände medbrottslingen som är den avgörande pusselbiten. Det var därför jag intresserade mig för EW och om han verkligen hörde till umgänget. Det kan ju även vara nån som sitter på psyket eller har tagit livet av sig av samvetsskäl. Att levas med detta kan ju inte va lätt.
2008-08-30, 02:06
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Risken att CS är oskylldig är väl lika hög som att jag skulle besöka en bank maskerad och beväpnad samtidigt som att den blir rånad av några jag inte känner. Det kan vara den okände medbrottslingen som är den avgörande pusselbiten. Det var därför jag intresserade mig för EW och om han verkligen hörde till umgänget. Det kan ju även vara nån som sitter på psyket eller har tagit livet av sig av samvetsskäl. Att levas med detta kan ju inte va lätt.

Det bästa vore med ett erkännande men det kanske är högt odds på det?

Nu finns det också oidentifierade spår på brottsplatsen som kanske kan matcha en medbrottsling? Undrar om EW är kollad?
2008-08-30, 03:01
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Nu behöver det ju inte vara denna EW jag såg eller ens om jag såg nått av värde.

Det har ingen betydelse. Du borde ändå blivit tillfrågad av polisen direkt om vad du sett och hört.

Faktum är att det du sett kan ha något av värde men att polisen missat detta.

Frågan är då vad de mer kan ha missat?
2008-08-30, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det har ingen betydelse. Du borde ändå blivit tillfrågad av polisen direkt om vad du sett och hört.

Faktum är att det du sett kan ha något av värde men att polisen missat detta.

Men att inte Polisen notera vilka de prata med, de kolla ju Körkortet. Kanske skulle skicka lokalpolisen på nystartskurs.
2008-08-30, 03:14
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det bästa vore med ett erkännande men det kanske är högt odds på det?

Nu finns det också oidentifierade spår på brottsplatsen som kanske kan matcha en medbrottsling? Undrar om EW är kollad?
Dom kunde låta han genomgå en provtagning av nogrannare mått för att de om hans ¨DNA finns med till exempel. för att åt minstone avföra honom. En ide vore att kontrolera vilka som tagit livet av sig seter den tiden. Att isdrottningrn från germanien kan hålla masken är ju en sak. aaaaaahennes medbrottsling kan ju ha haft klenare närver och tanken på att han skulle vara medhjälpare i ett dubbelmord på två små barn plus att nestan ha fimpat mamman kan ju ha knäckt honom. Christine kanke till och med hjälpte till att få honom att ta steget och tömma pillerburkan.

Jag skulle nog tagit mig en titt på om det finns några som passat in som medbrottsling som tagit livet av sig. Kollat in åldrarna mellan 20 och37 kända innom psykvården i västmanland. Gjärna en ensammen kille som har svårt att umgås och passa in och som fått hjälp med nya böstäder i Köping Arboga och Kungsör genom åren. Kortsagt en osöker och ensammen kille som känt sig glad över att Cristine ville ha hjälp av honom och han trodde att han hade en chans på henne. Va vet jag!
2008-08-30, 03:16
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ca 1 till2 minuter innan jag hamnade bakom ambulansen körde jag förbi en orakad snubbe med glasögon och en tjej med mörkt långt hår som gick ner mot torget i Arboga. Då denna mystiska EW cirkulerade i media var ju redan fallet upplarat. Då var vi ju alla säker på att det var barnens farsa. Sedan har det ju bara varit frågan om en ensam tysk kvinna. Tänk om dom var två. Bara en tanke män ändå?
Det är en intressant vittnesuppgift. Har du fått lämna den till polisen?
2008-08-30, 03:17
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Och stenlyftarkurs...

Apropå ingenting, vem är EW, som det har pratats om?

Jag tror att det är Ebbe. Omskriven en del i första tråden. Rätta mig om jag har fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in