2008-08-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Okänt fingeravtryck och hårstrå kan vara en bra början på något konkret.

Gammal skåpmat som inte har lett någonstans.

Nästa?
2008-08-25, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Du vet hur en kofot ser ut, eller?

Jag vet det, och den har inte en rund slagsida som det konstaterats har använts i detta fall.
2008-08-25, 13:05
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Gammal skåpmat som inte har lett någonstans.

Nästa?

Därför att utredningen inte brytt sig om dessa spår. Utredningen är styrd från första dagen efter att CS misstänkts. Tunnelseende.
2008-08-25, 13:06
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Men finns det någon anledning varför några i en eventuell mordkonspiration skulle låta dig få veta vad de planerar? Om man planerar något illdåd så är väl den sista man yppar något för en kvinna?

App app app, nu är du ute på djupt vatten klubban! Varför så bitter?

Citat:
Okänt fingeravtryck och hårstrå kan vara en bra början på något konkret.

Anledningen till att jag ifrågasätter denna teori så starkt är för att det enligt mig inte finns en chans att en okänd gm skulle ha sån flax att han/hon kan begå brotten, och samtidigt till sin fördel ha alla indicier som finns mot CS. "Slumpen" att CS befann sig i Arboga samtidigt, att hon ägt ett par skor som är exakt likadana som de som lämnat avtryck i hallen, att hon svamlat om en hammare (som för övrigt saknas) när mordvapnet är ett hammarliknande föremål, att E pekar ut CS etc etc. Det är alldeles för osannolikt och ologiskt helt enkelt, hur gärna ni än vill hitta någon annan än CS som skyldig!
2008-08-25, 13:07
Medlem
Citat:
Därför att utredningen inte brytt sig om dessa spår. Utredningen är styrd från första dagen efter att CS misstänkts. Tunnelseende.

Det fetstilta håller jag med dig om, dock applicerar jag det på en handfull "debattörer" härinne istället.
2008-08-25, 13:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Förvirrad åklagarsida

Hur ska åklagarsidan virka ihop detta?
Från AB
Att döma av Emmas uppgifter har XX dessutom tagit av sig jackan och eventuellt också skorna.

Hon har motivet och möjligheten. Hon har tillgång till tillhygge. Hon ljuger om sin klädsel och skor. En person som liknar henne syns utanför huset. Man har hittat skoavtrycken.
2008-08-25, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Från AB
Att döma av Emmas uppgifter har XX dessutom tagit av sig jackan och eventuellt också skorna.

Hon har motivet och möjligheten. Hon har tillgång till tillhygge. Hon ljuger om sin klädsel och skor. En person som liknar henne syns utanför huset. Man har hittat skoavtrycken.

Man måste nog ha skor på sig för att kunna ta av dem..

det är ingen "vad kom först hönan eller ägget" diskussion utan ett rent fakta.
2008-08-25, 13:17
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Från AB

Vad är ditt problem med detta? Det stämmer ju!
CS har motiv och möjlighet, tillgång till tillhygge, hon ljuger om kläder och skor, en person som liknar henne har syns utanför huset etc.

Att skoavtryck hittats behöver inte utesluta E´s vittnesmål om att hon sett gm´s strumpor. Hon minns inte allt, tulpanen! Kanske kommer det fram sko-minnen senare! Kanske tog gm av sig skorna! Kanske såg E den vita kanten på VAN-skorna nedanför byxkanten på gm och på så sätt uppfattade det som vita strumpor. Hänger du med?
2008-08-25, 13:19
Medlem
Apollons avatar
Nu har jag gjort en egen provkörning av sträckan. Jag startade tidtagning samt övriga mätningar mitt på bron över Hedströmmen. Hastighetsmätaren (inte färddatorn!) visar ca 6% för hög hastighet. Det har jag kollat med både GPS och färddatorn. Där det var 90-väg fram till Valskog körde jag ungefär 110km/h (mätarfart). Genom Valskog körde jag 55-60km/h och på Valskogsrakan körde jag 120km/h. När man kommer in mot Arboga och vägen övergår till Fellingsbrovägen blir det 70 och där körde jag 100km/h. När man kör in mot samhället är det 50-väg och där körde jag 70km/h. Jag har bromsat sent inför korsningar och rondeller samt accelererat ganska ordentligt.

Min färdväg var följande:
Köpingsvägen (gamla E18) - Fellingsbrovägen - Sofiedalsgatan - Gjutarevägen - Jädersvägen - Redskapsgatan - Verktygsgatan.

Resultatet blev följande:

Tid: ca 9.30 minuter (har ingen sekundvisare på färddatorn)
Sträcka 13,6 km
Snittfart 82km/h (verklig fart)
2008-08-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon
Nu har jag gjort en egen provkörning av sträckan. Jag startade tidtagning samt övriga mätningar mitt på bron över Hedströmmen. Hastighetsmätaren (inte färddatorn!) visar ca 6% för hög hastighet. Det har jag kollat med både GPS och färddatorn. Där det var 90-väg fram till Valskog körde jag ungefär 110km/h (mätarfart). Genom Valskog körde jag 55-60km/h och på Valskogsrakan körde jag 120km/h. När man kommer in mot Arboga och vägen övergår till Fellingsbrovägen blir det 70 och där körde jag 100km/h. När man kör in mot samhället är det 50-väg och där körde jag 70km/h. Jag har bromsat sent inför korsningar och rondeller samt accelererat ganska ordentligt.

Min färdväg var följande:
Köpingsvägen (gamla E18) - Fellingsbrovägen - Sofiedalsgatan - Gjutarevägen - Jädersvägen - Redskapsgatan - Verktygsgatan.

Resultatet blev följande:

Tid: ca 9.30 minuter (har ingen sekundvisare på färddatorn)
Sträcka 13,6 km
Snittfart 82km/h (verklig fart)

Hade du hunnit mörda någon sen?
2008-08-25, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag vet det, och den har inte en rund slagsida som det konstaterats har använts i detta fall.

Jodå det finns bräckjärn & kofot med klack för att få större effekt vid hävning, klackens utformning kan vara både rund eller fyrkantig.
2008-08-25, 13:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Man måste nog ha skor på sig för att kunna ta av dem..

det är ingen "vad kom först hönan eller ägget" diskussion utan ett rent fakta.
Efter detta tar gm av sig skorna?
FUP tillägg sid.646 080703
EJ Men utanför så står det en människa säger "Hi, I'm Tine." Och nästa är att jag
måste backa för att hon tar sig in. Hon, ja, inte bryter sig in, men tränger sig in så
jag måste backa för att hon kommer så. Jag vet inte om hon stängde dörren efter
sig, men nästa sekund så har jag ett slag i huvudet. Det slår lock för mina öron.
Ehh…nästa minnesbild efter det är att jag står mot min vägg…ehh…på vänstra
sidan av hallen så står jag mot väggen och ser henne framför mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in