2008-08-20, 22:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det räcker med ett, hade barnen legat så länge hade de varit döda när SOS larmades, och mycket sannolikt E också.

Hur vet man det egentligen? Måste vara svårt att säkerhetsställa detta då det kan skilja sig så väldigt mycket mellan liknande fall, beroende på skadornas omfattning mm.
2008-08-20, 22:01
Medlem
Citat:
Det finns ingen alternativ gm, rätt gm sitter häktad redan.

Hur kan du veta att CS är GM när inte ens polisen vet det?

Du tar ju bara saker ur luften och presenterar de här som någon slags sanningar. Fy skäms
2008-08-20, 22:04
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja jag håller faktiskt med. Beaver felformulerade sej. Ni har poängterat det gång på gång. Det räcker, killen verkar ung.
Men varför kan han inte erkänna det då? Har han formulerat sig fel alla gånger man kommer på honom med lögner?

Från början ville jag se källa, men det uppvisades inte. Sen ville jag ha svar på mina frågor, men fick inga. Jag har undrat om han missuppfattat något, jag har undrat om han skrivit fel osv. Han har fått ett otal chanser att förklara sig, det har han inte gjort.

Uppenbarligen så vill ha då stå fast vid sina lögner? Om han vill det så måste han bemötas och tråden måste påminnas om att han är en lögnare som inte går att lita på. Det kommer nya läsare varje dag...
2008-08-20, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hur vet man det egentligen? Måste vara svårt att säkerhetsställa detta då det kan skilja sig så väldigt mycket mellan liknande fall, beroende på skadornas omfattning mm.

Jag vet inte, jag är ingen läkare och jag försöker inte ens gissa mig till varför, men båda barnen hade akut blodbrist och jag antar det har med mängden blod och hur länge det uppskattas de har kunnat ligga där, vilket enligt ambulanspersonal var ca 30 minuter, säg att vi dubblar det därför att det kan vara svårt att uppskatta, då skulle det skett 18.30...då var T och hans mobil i kungsör.

ok, nu gissade jag iaf och lade fram en teori, men detta var ett undantagsfall. det är som sagt gissningar från min sida
2008-08-20, 22:06
Medlem
Har en okänd GM haft mer tid på sig att utföra dådet än CS?
2008-08-20, 22:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror inte på någon alternativ gm och det vet du!

Jag tycker att man måste reagera när någon som beaver skriver som han gör. Mina frågor till honom berör alternativ gm, så dom är on-topic.

Tycker du att det är OK att skriva uppenbara lögner likt dom som beaver gjort? Visst skulle du kunna erkänna att du hade fel?

Men har du inte reagerat tillräckligt? Vi vet redan att hans inlägg har upprört dig på något sätt. Det kan ju också vara ett missförstånd. Beaver kanske helt enkelt formulerade sig fel eller på ett för kortfattat sätt?

Det krävs dessvärre mycket för mig att erkänna ett fel, och jag kan ljuga rätt friskt, så jag är inte riktigt rätt person att ställa sådana frågor till. Jag är ju emotionellt störd.
2008-08-20, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hur kan du veta att CS är GM när inte ens polisen vet det?

Du tar ju bara saker ur luften och presenterar de här som någon slags sanningar. Fy skäms

Därför att jag vet så fruktansvärt mycket mer än dig som inte finns med i FUP, pga att det inte går att använda som bevis i en rättssal.

Så taget ur luften - nej, mer involverad och mer insatt än dig - ja.
Mer insidekunskap än dig, - Absolut.

Och.. Polisen vet att de har rätt GM, Åklagaren vet att de har rätt GM, annars skulle hon inte sitta anklagad.

Vad rätten vet får vi veta om en vecka..
2008-08-20, 22:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
ehh ja? vad är konstigt? Han skulle hem, hämta nycklar, åka till lokalen och lasta ur instrumenten han hade i bilen Det framgår i FUP

och sen.... vet vi inte eftersom det inte framgår i FUP, kanske åka till Sebbe och fika/snacka, kanske åka hem igen, kanske flyga till kanarieöarna.. men vad har det för betydelse?

Angående telefonen så har jag svarat på det redan, eller så läser du FUP
Ett oidentifierat hårstrå av en pojke/man har hittats på brottsplats. Har den unge ynglingen S undersökts av polis?
2008-08-20, 22:12
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Men varför kan han inte erkänna det då? Har han formulerat sig fel alla gånger man kommer på honom med lögner?

Från början ville jag se källa, men det uppvisades inte. Sen ville jag ha svar på mina frågor, men fick inga. Jag har undrat om han missuppfattat något, jag har undrat om han skrivit fel osv. Han har fått ett otal chanser att förklara sig, det har han inte gjort.

Uppenbarligen så vill ha då stå fast vid sina lögner? Om han vill det så måste han bemötas och tråden måste påminnas om att han är en lögnare som inte går att lita på. Det kommer nya läsare varje dag...

Jag tycker att det är rätt att pressa Bävern. Inte för att vara elak, inte för att prompt ha en "ursäkt", utan för att h*n borde tillämpa en bättre debatteknik. Nog för att det är många på fb som borde lära sig det, men när det gäller ett så här allvarligt ämne så bör man visa respekt för de inblandade genom att inte skriva så grova saker som har gjorts.

Du Bävern - ta till dig av kritiken, backa och ta tillbaka det du faktiskt har ljugit om. Alternativt bevisa att du talar sanning. Du kommer aldrig att bli tagen på allvar om du fortsätter så här. Om du gör det så kommer åtminstone jag att tänka att; vad bra, då ger vi Bävern en ny chans. Jag kanske inte kommer att skriva det, för då blir det ännu mer Off Topic.
2008-08-20, 22:12
Bannlyst
Citat:

Men om vi ska dra upp alla fel som de olika användarna i trådarna har gjort, förhastade slutsatser, övertolkningar , felformuleringar, förolämpningar i hastigt mod, osv igen och igen , då blir det inte mycket annat skrivet.

Han har väl bara svårt att erkänna ett misstag. Det är vi väl många som har.
2008-08-20, 22:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Men har du inte reagerat tillräckligt? Vi vet redan att hans inlägg har upprört dig på något sätt. Det kan ju också vara ett missförstånd. Beaver kanske helt enkelt formulerade sig fel eller på ett för kortfattat sätt?

Det krävs dessvärre mycket för mig att erkänna ett fel, och jag kan ljuga rätt friskt, så jag är inte riktigt rätt person att ställa sådana frågor till. Jag är ju emotionellt störd.
Min reaktion har uppenbarligen inte varit tillräcklig eftersom jag inte får nåt svar från beaver. Kanske dags att trappa upp?

beaver är välkommen att förklara sig till mig via pm om det är pinsamt att göra avbön offentligt.

Nu lämnar jag tråden för ikväll (skriv inget jag måste svara på!) så att ni som verkligen vill diskutera alternativ gm kan göra det.
2008-08-20, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Här går att läsa... inlägg 1914
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är inte snyggt att inte stå för sina egna inlägg. Riktigt svagt faktiskt...
Bäver svarar
Det som det handlade om var vem som bevisligen idagsläget var närmast brottsplatsen när dådet skedde. Det kan nog han förstå utan att bjuda in mig på ett ordkrig som aldrig slutar för hans del, om det är osnyggt och svagt enl dig så visst.
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-20 kl. 22:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in