2008-08-23, 04:27
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Lägg av nu. Jag sitter på FUN och du kan inte ens nämna vilken sida jag ska hänvisas till.
Du är inte trovärdig.
Jag gör ju precis som du! Du är alltså inte trovärdig! Tack för det!

Det har redovisats flera gånger i trådarna hur T har granskats. Jag tänker inte sitta och leta inlägg för att du inte förstår.

Exempel ur FUP är att hans kläder har tagits i beslag och har konstaterats ha burits av någon som försöker rädda liv. Inte av en gm.
Man har kontrollerat hans förehavanden och hans alibi. Man har kört sträckan Köping-Arboga och konstaterat att det inte finns tid för honom att utföra morden.

Nu får du tänka lite själv. Jag kan inte göra allt åt dig.
2008-08-23, 04:28
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Visst fan, silly me!

Tulpanpernilla och nackepa, varför kan ni inte godta att det var E som msn:ade med sina systrar och inte en gm? Varför skulle en gm göra det och riskera att avslöja sig alt. bli påkommen?

Vi har diskuterat detta tidigare i tråden. Jag bygger denna msn-teori på egen erfarenhet. Motivet till att gm kan ha msn-at skulle kunna vara att dölja den verkliga tidpunkten för brottet för att själv skaffa sig alibi.
2008-08-23, 04:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, människor är ju väldigt olika. En del diskar knappt aldrig. Andra har vanan att alltid göra det efter maten. Jag vet inte vilken typ av människa E är när det gäller detta. Det vi spekulerar om är tidpunkten för brottet. Efter de rutiner E själv beskrivit skulle det kunna vara konstigt att disken var odiskad efter kl 19.
Det hemska brottet skulle därför kunna ha skett tidigare. Ca 18.20?
E tycks vara en väldigt rutinbunden kvinna med tider att passa då det gäller barnen och då kan man tycka det är märkligt att hon föredrar msn med systrar/vänner före hushållssysslor och barnens kvällsbestyr.

Töm din PM!
2008-08-23, 04:32
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Vi har diskuterat detta tidigare i tråden. Jag bygger denna msn-teori på egen erfarenhet. Motivet till att gm kan ha msn-at skulle kunna vara att dölja den verkliga tidpunkten för brottet för att själv skaffa sig alibi.

Kan du vidareutveckla detta? Frågar för att jag inte förstår vad du menar, inte för att mucka.
2008-08-23, 04:35
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
E tycks vara en väldigt rutinbunden kvinna med tider att passa då det gäller barnen och då kan man tycka det är märkligt att hon föredrar msn med systrar/vänner före hushållssysslor och barnens kvällsbestyr.

Töm din PM!

Men barnen satt ju och tittade på Bolibompa (18.00-19.00), vilket E kanske inte är så intresserad av.
2008-08-23, 04:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag gör ju precis som du! Du är alltså inte trovärdig! Tack för det!

Det har redovisats flera gånger i trådarna hur T har granskats. Jag tänker inte sitta och leta inlägg för att du inte förstår.

Exempel ur FUP är att hans kläder har tagits i beslag och har konstaterats ha burits av någon som försöker rädda liv. Inte av en gm.
Man har kontrollerat hans förehavanden och hans alibi. Man har kört sträckan Köping-Arboga och konstaterat att det inte finns tid för honom att utföra morden.

Nu får du tänka lite själv. Jag kan inte göra allt åt dig.
Du har verkligen visat dig vara en magicman som aldrig behöver logga in för att få din lampa att lysa. Dessutom så har du inget konkret att komma med dina påståenden i FUP.
En god gest är att du åtminstone hänvisar till 2 sidor där T har blivit ordentligt utredd.
2008-08-23, 04:36
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det är trots allt uteslutet att det är T som har chattat. Så vem är din gm?
2008-08-23, 04:41
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det är trots allt uteslutet att det är T som har chattat. Så vem är din gm?

Det finns fortfarande en del frågetecken som gör att jag inte bestämt mig än.
2008-08-23, 04:45
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men barnen satt ju och tittade på Bolibompa (18.00-19.00), vilket E kanske inte är så intresserad av.

Hon kanske brukade diska då?
2008-08-23, 04:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det finns fortfarande en del frågetecken som gör att jag inte bestämt mig än.
Men du menar alltså att någon annan än E eller T har pratat med E's syster på msn? Någon som alltså kände till allt det där med barnpassning, inflyttningsfest, semester och S sjukdom?
2008-08-23, 04:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Hon kanske brukade diska då?
Eller kanske koppla av?
2008-08-23, 04:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Men du menar alltså att någon annan än E eller T har pratat med E's syster på msn? Någon som alltså kände till allt det där med barnpassning, inflyttningsfest, semester och S sjukdom?
Detta har alla kunnat ta del av via självutlämnande blogg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in