2008-08-24, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Även om T skulle vara oskyldig så är det ett stort misstag av polisen att inte placera honom direkt i polisbilen. Om man spekulerar i T som alternativ gm kan man ha olika teorier om var han gjort av mordvapen mm.

Tänkte på om de haft mer resurser och inte släppt allt och bara tittat på huvudspåret, sen tror jag ett bra startjobb är viktigt och landsortsPolisen har kanske inte den vanan och rutinen. Men det är ju inte lät när de drar ner på allt i landet.
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-24 kl. 01:59.
2008-08-24, 01:57
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Helt klarlaggt är det ju att T haft blod på kläderna.
Det är därför han själv säger i förhör

"Hon är alldeles blodig i hela ansiktet, ner på bröstet, hela kroppen egentligen. Håret är
fullt av blod, ehh, därför också ehh.. det blodet som var på min.. mina händer, mitt
ansikte, på mina kläder..
ehh, jag gick in i datarummet och hämtade en telefon"

Det låter ju som han är helt nedblodad när han går in i datarummet för att hämta en telefon. Borde ha lämnat blodspår lite överallt i datarummet.
2008-08-24, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Även om T skulle vara oskyldig så är det ett stort misstag av polisen att inte placera honom direkt i polisbilen. Om man spekulerar i T som alternativ gm kan man ha olika teorier om var han gjort av mordvapen mm.

Ja det är otroligt faktiskt, men visar ju också att polisen redan från allra första början, tagit ställning för T som oskyldig,
Annars hade de satt honom i polisbilen.

Sedan har det bara rullat på, samt det faktum att de släppte honom efter ett två timar långt VITTNESförhör.
Då hade de INTE kunnat kolla hans alibi eller eventuella motiv eller historik, utan bara TYCKT att ja men han verkar sjysst, han är säkert oskyldig.

HELT otroligt att det går till så att polisen bara går på tyckande, kännande och åsikter, i mina ögon var det RENT tjänstefel att sätta honom i hans egen bil istället för i polisbilen.
2008-08-24, 02:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag har inte analyserat Ts kläder utan överlåter detta till SKL.

Vad bra, och SKL har ju kommit fram till att jeansen inte burits av en gärningsman.
Skönt att vi är överens på den punkten.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-24 kl. 02:09.
2008-08-24, 02:11
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Ja det är otroligt faktiskt, men visar ju också att polisen redan från allra första början, tagit ställning för T som oskyldig,
Annars hade de satt honom i polisbilen.

Sedan har det bara rullat på, samt det faktum att de släppte honom efter ett två timar långt VITTNESförhör.
Då hade de INTE kunnat kolla hans alibi eller eventuella motiv eller historik, utan bara TYCKT att ja men han verkar sjysst, han är säkert oskyldig.

HELT otroligt att det går till så att polisen bara går på tyckande, kännande och åsikter, i mina ögon var det RENT tjänstefel att sätta honom i hans egen bil istället för i polisbilen.
Enligt polismannen som var på plats så skyddsvisiterade de T och TRYCKTE NER honom i förarsätet på bilen. Därefter höll de koll på honom. (FUP s.38)

Jag tycker inte det tyder på att de tog ställning i skuldfrågan...
2008-08-24, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad bra, och SKL har ju kommit fram till att jeansen inte burits av en gärningsman.
Skönt att vi är överens på den punkten.

Har de gjort det till 100%?
2008-08-24, 02:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Har de gjort det till 100%?
Ja, det har dom bevisligen gjort.
2008-08-24, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Enligt polismannen som var på plats så skyddsvisiterade de T och TRYCKTE NER honom i förarsätet på bilen. Därefter höll de koll på honom. (FUP s.38)

Jag tycker inte det tyder på att de tog ställning i skuldfrågan...

skyddsvisitera och kroppsvisitera är ju lite olika, sen är det nog lite skillnad i dessa poliser sätt och StorstadsPoliser.
2008-08-24, 02:18
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Jag har inte analyserat Ts kläder utan överlåter detta till SKL.
Du brukar vara snabb på att presentera saker ur FUP som bevis för någonting, men i det här fallet så är SKL:s undersökning något som du inte har synpunkter på om det verkar rimligt eller inte.

Har jag tolkat dig rätt om FUP då enligt dig inte säger någonting överhuvudtaget? Är allt bara bedömningar, undersökningar m.m. som inte har något annat värde än att det får stå för dem som gjort dem? Ingenting pekar i någon riktning överhuvudtaget?
2008-08-24, 02:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vad har du då för fakta eftesrom Torgny har möjlighet till att ha utfört dådet ensam samt att han har ett motiv för att ha utfört det. Motivbilden ligger klar i Emms förhör om man läser på noga.
Torgny kan omöjligen ha utfört dådet och det är fastslaget via kontroller.

Var hittar du motivbilden och vad skulle det i så fall vara?
2008-08-24, 02:20
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
skyddsvisitera och kroppsvisitera är ju lite olika, sen är det nog lite skillnad i dessa poliser sätt och StorstadsPoliser.

Menar du att de skulle gjort en kroppsbesiktning och kontrollerat så inget vapen fanns uppstoppat i arslet eller?
Senast redigerad av watson6669 2008-08-24 kl. 02:22.
2008-08-24, 02:21
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Jag tog upp skyddsvisitera och tyckte att det faktum att polismännen på plats gjorde detta på T samt tryckte ner honom i förarsätet på sin bil inte tydde på att de tyckte att han var oskyldig från början.

Om kroppsvisitera inte är samma sak som skyddsvisitera har inte med den saken att göra tycker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in