2008-08-19, 00:54
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
OK, så vi ska fabricera tänkbara scenarion för att passa in i dennan tråd men får INTE ens nämna T som är den enda som BEVISLIGEN har varit på platsen runt ungefärlig tid för dåden?

JAG TROR INTE DET ÄR T...OK så...men då nu tråden heter som den gör så får du/ni fasen respektera trollhatts-teorier och bita i det sura äpplet och, kanske, argumentera emot, eller stänga den!

Jag är fullkomligt övertygad om att CS är GM men om det finns en tråd som denna så fattar jag inte varför ni/du bryr er så hårt? Låt folk ordbajsa och fantisera...det är väl bättre om det finns en tråd enkom för det?

Nu är det så att man inte bara har velat placera honom där vid en ungefärlig tid, utan to m samtidigt som dåden...viss skillnad don't you think?

Ordbajsa och fantisera ja, det man motsätter sig är rena rama lögner. Tycker du att det är ok att ljuga och skriva vad som helst bara för att tråden handlar om alternativa GM?
2008-08-19, 00:55
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
OK, så vi ska fabricera tänkbara scenarion för att passa in i dennan tråd men får INTE ens nämna T som är den enda som BEVISLIGEN har varit på platsen runt ungefärlig tid för dåden?
Var har du hittat den regeln?
2008-08-19, 00:55
Medlem
PappasPralins avatar
Indicier som visar CS som gm!

Jag kan tyvärr inte ta åt mig äran för nedanstående citat då detta postades av enoughalready i den andra Arboga-tråden (stort tack!!!). Anser dock att detta absolut tål att upprepas i denna tråd då varken Tulpanpernilla eller caramia (gäller väl även bävern och nackepa!) verkar anse att det finns starka indicier som pekar mot CS som gm. Om ni nu trots allt förkastar nedanstående så skulle åtminstone jag vilja se er presentera ett starkare underlag som pekar på T som gm (dvs. hur, när och varför) han skulle ha genomfört brotten).

Citat:
Ursprungligen postat av enoughalready
För det första är inte alla vittnen hörda än så det är väl lite för tidigt att uttala sig om det. För det andra så är det förmodligen inte förrän efter slutpläderingen som vi vet vad åklagaren egentligen har för linje. Det har verkat lite förvirrat och hafsigt ibland men ju mer jag läser i referaten desto mer undrar jag om jag kanske bara missar någonting. De har visat att hon habitualljuger om småsaker. De har visat att hon ljuger om stora saker. De har visat att hon är ovillig/oförmögen att namnge personer som skulle kunna stödja hennes version av historien. Jag skulle hävda att de framgångsrikt visat att CS ljuger i så stor utsträckning att hennes uppgifter saknar all trovärdighet. De har visat att hon har en sjuklig fixering vid T. Oaktat hur mycket värde TR kan sätta på Es vittnesmål efter SÅCs vittnesmål så finns det i alla fall ett vittne som placerar henne vid brottsplatsen och inga som placerar henne någon annanstans. Hon har bevisligen ägt ett par skor av den typ som det finns spår av på mordplatsen, hon kan inte på ett trovärdigt sätt redogöra för var de har tagit vägen. Etc.

Jag tror faktiskt att vi efter slutpläderingarna kan hamna i situationen att CS inte kan frias. Och det gör hennes situation i HR väsentligt mycket svårare. Hon har redan befunnits skyldig och eventuella förklaringar om att hennes hemliga vänner inte ska blandas in kommer att framstå som än mer osannolika än de redan gör. Det vill säga, om CS fälls i TR så ökar omedelbart sannolikheten för att hon ska fällas i en högre instans.
2008-08-19, 01:00
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Nu är det så att man inte bara har velat placera honom där vid en ungefärlig tid, utan to m samtidigt som dåden...viss skillnad don't you think?

Ordbajsa och fantisera ja, det man motsätter sig är rena rama lögner. Tycker du att det är ok att ljuga och skriva vad som helst bara för att tråden handlar om alternativa GM?
Förtydliga så är du snäll?!

Jag TROR att polisen, minst sagt, har nagelfarit T och allt han gjort så om de avskriver honom så ser jag ingen anledning att tvivla.
2008-08-19, 01:01
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Var har du hittat den regeln?
Det var min, subjektiva, tolkning på det moderatorn skrev. Vad menar du?
2008-08-19, 01:02
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag börjar bli lite seg i skallen av trötthet men försöker svara något begripligt.
Utredningen av T känns så luddig på något sätt. Kan inte sätta fingret på det.
Har haft en oroskänlsa ända från början när jag började läsa fup och insåg att han inte utfrågas mer och ifrågasätts i något han säger. Vissa kontroller är gjorda och telefonpositioneringen troligen för att fastslå på ett ungefär tiden för hans hemkomst. Så att polisen kunde få ett tidsrymd där morden kan ha skett.

Nu har morden skett och det är lika tragiskt vem som än är GM.
--------------------

Ska tillägga en sak här. Det är väldigt tråkigt att bli kallad lögnare och idiot och allt möjligt av andra användare här och det är tråkigt att moderatorerna tillåter det att man trampar på de som inte ser CS som ensam misstänkt.

Jag ljuger inte medvetet, backar upp mina uppgifter från FUP och nu när jag granskar T så givetvis försöker jag hitta från FUP det som möjligen kan tala emot honom. Kan hända att det har slinkit något litet fel någonstans men jag brukar försöka rätta till mina misstag och står för det jag skriver.

Gonatt alla nu loggas det av här.

Jag håller med dig om att detta har spårat ur på så sätt att det kastas öknamn och förolämpningar till höger och vänster. Dock är det ju oftast samma personer som står för dessa, även om jag måste erkänna att det ibland är väldigt svårt att låta bli att svara alt. kasta paj tillbaka. Jag respekterar att du försöker backa upp dina påståenden (till skillnad från andra som antingen ignorerar motfrågor eller försöker blajja bort dem helt) men så länge jag anser att du har fel, eller är helt ute och cyklar, kommer jag argumentera emot. Samma sak gäller för dig, antar jag.

Tillägg: Måste tyvärr tillägga att du själv faktiskt har kastat en hel del pajer (anklagelser etc.) själv så sopa rent framför din egen dörr så gör jag rent framför min!
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-19 kl. 01:11.
2008-08-19, 01:04
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

JAG TROR INTE DET ÄR T...OK så...men då nu tråden heter som den gör så får du/ni fasen respektera trollhatts-teorier och bita i det sura äpplet och, kanske, argumentera emot, eller stänga den!

Jag är fullkomligt övertygad om att CS är GM men om det finns en tråd som denna så fattar jag inte varför ni/du bryr er så hårt? Låt folk ordbajsa och fantisera...det är väl bättre om det finns en tråd enkom för det?

Det är ju precis det jag/vi gör!
2008-08-19, 01:05
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Förtydliga så är du snäll?!

Jag TROR att polisen, minst sagt, har nagelfarit T och allt han gjort så om de avskriver honom så ser jag ingen anledning att tvivla.

Du motsätter dig att man inte får diskutera T, som bevisligen varit på plats i ungefärlig tid för dåden. Jag rättade dig lite då genom att berätta att man i den här tråden har placerat honom vid brottsplatsen vid tidpunkten för dåden. Jag menade alltså inte polisen.
2008-08-19, 01:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Jag svarar dig och Prinzezzan i samma inlägg och hoppas att det är okej...

Tråden ska behandla alternativa gärningsmän och om man inte har tagit del av FU:n kan jag förstå att T är den givne kandidaten, tätt följd av NJ. Vi som har läst FU:n och har normal (eller högre) läsförståelse inser att de båda är avförda från utredningen på väldigt goda grunder.

Helt horribla teorier har ingenting i "Krim" att göra utan det får man ta upp i konspirationer där de andra foliehattarna huserar. Du skriver fabricera och det är precis vad en del medlemmar ägnar sig år i båda Arbogatrådarna. Man väljer delar ur en förundersökning, oavsett om det finns andra delar i den som talar emot det, och framställer dem som "bevis" för sina teorier.

Jag menar att man givetvis ska kunna framföra sina teorier, men de teorierna ska inte enkelt kunna motsägas uppgifter i FU:n. Då blir det bara löjligt och dessutom väldigt kränkande mot offren i det här fallet.

// Mod
2008-08-19, 01:14
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag svarar dig och Prinzezzan i samma inlägg och hoppas att det är okej...

Tråden ska behandla alternativa gärningsmän och om man inte har tagit del av FU:n kan jag förstå att T är den givne kandidaten, tätt följd av NJ. Vi som har läst FU:n och har normal (eller högre) läsförståelse inser att de båda är avförda från utredningen på väldigt goda grunder.

Helt horribla teorier har ingenting i "Krim" att göra utan det får man ta upp i konspirationer där de andra foliehattarna huserar. Du skriver fabricera och det är precis vad en del medlemmar ägnar sig år i båda Arbogatrådarna. Man väljer delar ur en förundersökning, oavsett om det finns andra delar i den som talar emot det, och framställer dem som "bevis" för sina teorier.

Jag menar att man givetvis ska kunna framföra sina teorier, men de teorierna ska inte enkelt kunna motsägas uppgifter i FU:n. Då blir det bara löjligt och dessutom väldigt kränkande mot offren i det här fallet.

// Mod

Ja ja ja...vi som är idioter (normal (eller högre) läsförståelse) förstår precis vad du menar och jag håller med dig i varje stavelse MEN om du har en tråd som heter som denna gör så får du fasen slappna av lite!

Är det mer OK att börja yra om en återuppstånden Chrille Pettersson än faktiska individer som ju var på plats just vid tiden för dåden oavsett vilka som har läst/tolkat FUP eller vad?

DU kategorisrar folk med andra åsikter som foliehattar...är det lämpligt för en moderator? Det sjuka är att jag är med dig i sak men man måste låta folk tycka, tänka och prata för annars så blir det läskigt tycker jag.
2008-08-19, 01:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ja ja ja...vi som är idioter (normal (eller högre) läsförståelse) förstår precis vad du menar och jag håller med dig i varje stavelse MEN om du har en tråd som heter som denna gör så får du fasen slappna av lite!

Är det mer OK att börja yra om en återuppstånden Chrille Pettersson än faktiska individer som ju var på plats just vid tiden för dåden oavsett vilka som har läst/tolkat FUP eller vad?

DU kategorisrar folk med andra åsikter som foliehattar...är det lämpligt för en moderator? Det sjuka är att jag är med dig i sak men man måste låta folk tycka, tänka och prata för annars så blir det läskigt tycker jag.
När man driver en fråga in i absurdum, trots att det finns hur mycket som helst som talar mot en är man per definition kvalificerad för att bära foliehatten...

// Mod
2008-08-19, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
caramia: Jag bumpar denna då jag är genuint intresserad av vad du tycker i den här frågan.

Jag vill inte blanda mig i
i erat tjafs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in