2008-08-30, 19:04
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Angående att T var den ende som bevisligen var på brottsplatsen var väl en felformulering om jag inte minns fel?
Jag antar att personen menade att inga dna eller andra bevis hittades på en trolig gm. Men nu stämmer ju inte det längre då det finns saker att kolla upp.
Två gånger? Nä du...
2008-08-30, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Två gånger? Nä du...

Jodå, felformuleringar liksom stavfel har en tendens att upprepas..
2008-08-30, 19:05
Medlem
Citat:
Angående att T var den ende som bevisligen var på brottsplatsen var väl en felformulering om jag inte minns fel?
Jag antar att personen menade att inga dna eller andra bevis hittades på en trolig gm. Men nu stämmer ju inte det längre då det finns saker att kolla upp.

Det var inte det inlägget jag skrev om nu, vilket jag trodde var uppenbart eftersom du ställde en fråga om tolkningen utav T:s skrift kontra CS skrift, utan inlägget på bloggen som tolkades till att T önskade livet ur S.
2008-08-30, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det var inte det inlägget jag skrev om nu, vilket jag trodde var uppenbart eftersom du ställde en fråga om tolkningen utav T:s skrift kontra CS skrift, utan inlägget på bloggen som tolkades till att T önskade livet ur S.

Men även det har jag svarat på du får läsa mina tidigare svar.
2008-08-30, 19:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jo, och med all rätta säkert. Men här finns så mycket annat så att det är ställt utom allt rimligt tvivel att CS är skyldig.

Man måste inte hitta DNA eller mordvapen. Man kan, hör och häpna, döma ändå.
Men nu är det inte du som ska dömma.
Och t.o.m juridiska experter ställer sig tveksamma om dessa indicier som F.G skrapat ihop kommer räcka till fällande.
Dessutom berörde åklagarna inte mordkvällen och då blir det svårt att dömas för mord.
Observera också att nämndemännen i TR är under jävutredning som HR kommer behandla.
2008-08-30, 19:10
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Har du fått tillgång till slasken nu?

Polisen har ju bevisligen fått uppgifterna om de personer som "craps" såg i alla fall:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12641480&postcount=3747

Han tycker sig känna igen en person(EW) enligt honom själv. Men detta verkar ha varit ointressant för polisen. Kanske p.g.a. tunnelseende?

Polisen avvisade honom från platsen utan att ta vittnesuppgifter och har i
efterhand endast ringt honom. Inte visat fotografier eller träffat honom personligen.

Jag vet att polisen gör sitt bästa men ibland räcker det inte till. Alla kan missa saker och det blir löjligt om man förnekar detta. Det är min åsikt.
2008-08-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Så nu är allt vad folk ser på stan eventuella GM? Hur vet du att såna vittnesmål inte finns i SLASKEN? Nu går du lite väl långt tycker jag. Rimlighet måste finnas, inte bara en massa strunt. Men du är bra på strunt.

Många här hänvisar till den så kallade slasken och jag undrar vad det egentligen är. Finns den på riktigt? Vad innehåller den? Vilka här har tillgång till den? Verkar som att alla som "vet" att CS är skyldig har läst denna gåtfulla slask.

För mig är slask något som är smutsigt, bortkastat, obetydelsefullt. Men ni får ursäkta mig eftersom jag inte är infödd svensk så jag förstår inte alla konstiga ord utan att slå upp dem. Om slask fann jag följande.

I Wikipedia förklaras ordet slask
# Generellt namn för blöta sörjor.
# Snöslask.
# Nederbörd i form av snöblandat regn.
# Smutsvatten, vilket man exempelvis har i en slaskspann.
# Ho vid sidan om diskhon i en diskbänk.

Synonymer till slask: slaskande, nedstänkande blöt sörja, sörja, snösörja, slabb, modd, slaskväder, tö, töväder, blask, blöta, ruskväder, slaskvatten, diskvatten, smutsvatten, blöta sopor, skulor, avfall, avlopp
vask, slasktratt, diskho, avlopp; slaskhink

För mig är det obegripligt att det hos polisen skulle finnas någon viktig info i något slask men när så många här hänvisar till det så finns nog svaret där.
2008-08-30, 19:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Många här hänvisar till den så kallade slasken och jag undrar vad det egentligen är. Finns den på riktigt? Vad innehåller den? Vilka här har tillgång till den? Verkar som att alla som "vet" att CS är skyldig har läst denna gåtfulla slask.

För mig är slask något som är smutsigt, bortkastat, obetydelsefullt. Men ni får ursäkta mig eftersom jag inte är infödd svensk så jag förstår inte alla konstiga ord utan att slå upp dem. Om slask fann jag följande.

I Wikipedia förklaras ordet slask
# Generellt namn för blöta sörjor.
# Snöslask.
# Nederbörd i form av snöblandat regn.
# Smutsvatten, vilket man exempelvis har i en slaskspann.
# Ho vid sidan om diskhon i en diskbänk.

Synonymer till slask: slaskande, nedstänkande blöt sörja, sörja, snösörja, slabb, modd, slaskväder, tö, töväder, blask, blöta, ruskväder, slaskvatten, diskvatten, smutsvatten, blöta sopor, skulor, avfall, avlopp
vask, slasktratt, diskho, avlopp; slaskhink

För mig är det obegripligt att det hos polisen skulle finnas någon viktig info i något slask men när så många här hänvisar till det så finns nog svaret där.

Det är just det som är poängen!
Det som finns i slasken är det som polisen kollat/kasserat =
de förhör etc som finns där anser polisen inte längre är relevanta.

Men det hjälper ju inte här, eller hur?
Ni anser ju fortfarande att det som finns i slasken är det MEST intressanta!
2008-08-30, 19:16
Bannlyst
Varför kan inte ni som vet allt om alla inblandade och är helt övertygade om att ingen annan utom CS kan ha gjort detta, leva med er lyckliga vetskap om att ni inte har något att oroa er för och låta andra ha sina funderingar?
Det blir ju bara en massa tjafs och diskussioner rinner ut i sanden på grund av detta.
Ni kan säga eller skrika hur högt ni vill att alla har alibin, men ni kan ju ändå inte bevisa det. Eller har ni helt enkelt svårt att inse att inte alla tänker som er?
Jag skulle vara skitglad om jag var tvärsäker och bara sitta och låta folk spekulera utan att lägga mig i..
2008-08-30, 19:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det är just det som är poängen!
Det som finns i slasken är det som polisen kollat/kasserat =
de förhör etc som finns där anser polisen inte längre är relevanta.

Men det hjälper ju inte här, eller hur?
Ni anser ju fortfarande att det som finns i slasken är det MEST intressanta!
I en trovärdig FUP bör även slasken finnas med.
2008-08-30, 19:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
I en trovärdig FUP bör även slasken finnas med.

Säjer...?
2008-08-30, 19:18
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jodå, felformuleringar liksom stavfel har en tendens att upprepas..
Efter att kraftigt ha blivit tillrättavisad efter första inlägget i frågan så upprepar sig användaren ett par timmar senare med ett inlägg med samma innebörd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in