2008-08-23, 04:52
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Detta har alla kunnat ta del av via självutlämnande blogg.
Då är det ett planerat dåd?

Var kan man läsa om barnpassningen?
2008-08-23, 04:53
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Eller kanske koppla av?

Ja, det är ju det man kan fundera på. Vilka vanor hon hade? En del slarvar ju med disken(även jag själv) medan andra är väldigt disciplinerade. Om hon hade vana att diska direkt efter maten så är det lite underligt att det inte var gjort efter kl 19.
2008-08-23, 04:56
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, det är ju det man kan fundera på. Vilka vanor hon hade? En del slarvar ju med disken(även jag själv) medan andra är väldigt disciplinerade. Om hon hade vana att diska direkt efter maten så är det lite underligt att det inte var gjort efter kl 19.
Om hon inte hade för vana att göra det så är det inte märkligt alls. Eller om hon helt enkelt lät bli just den 17 mars.

För mig är det fullständigt orelevant eftersom hon chattade med sin syster efter 19.00.
2008-08-23, 05:07
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Om hon inte hade för vana att göra det så är det inte märkligt alls. Eller om hon helt enkelt lät bli just den 17 mars.

För mig är det fullständigt orelevant eftersom hon chattade med sin syster efter 19.00.

Folk som läser tråden får göra sin egen tolkning. Finns garanterat fler än mig som chattat på andras msn-konton utan att den man pratat med har anat oråd.
Skrämmande egentligen. Och av det som framkommit i konversationen med systern har jag inga problem att se denna möjlighet.

Jag anser att det är möjligt. Du anser att det är omöjligt. Som sagt. Folk som läser tråden får själva bestämma sig för vad man tror.
2008-08-23, 09:52
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Vi har diskuterat detta tidigare i tråden. Jag bygger denna msn-teori på egen erfarenhet. Motivet till att gm kan ha msn-at skulle kunna vara att dölja den verkliga tidpunkten för brottet för att själv skaffa sig alibi.

Jag vet att jag tjatar, men vad skulle gm tjäna på att chatta med E.s syster på MSN?

Sist jag frågade blev jag kallad kinesisk ledare av en annan användare och nu skriver du att gm genom att chatta skulle skaffat sig alibi. Hur menar du då? Det spelar väl ingen som helst roll när det gäller att skaffa ett alibi om gm är i huset och chattar eller är där för att begå brott? Din teori skulle visserligen ge gm några extra minuter eftersom h*n då kunde lämna huset direkt efter chattandet, men VEM tjänar på det alibimässigt? Knappast någon...

Desssutom utesluter du T genom detta resonemang (vilket iofs är bra) eftersom han då skulle varit uppkopplad mot en mast i Valskog SAMTIDIGT som gm chattade med E:s syster.

Alltså: Vem enligt dig skulle tjäna på att morden begicks tidigare i alibisyfte? Jag vet att du tidigare sagt att du funderar djupt över motivet, och om du nu kommit fram till att motivet var att skaffa alibi så kanske du har en (hållbar) teori om vem som skulle tjäna på detta?
2008-08-23, 10:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Folk som läser tråden får göra sin egen tolkning. Finns garanterat fler än mig som chattat på andras msn-konton utan att den man pratat med har anat oråd.
Skrämmande egentligen. Och av det som framkommit i konversationen med systern har jag inga problem att se denna möjlighet.

Jag anser att det är möjligt. Du anser att det är omöjligt. Som sagt. Folk som läser tråden får själva bestämma sig för vad man tror.

Poängen är väl inte att det GÅR att använda andras msn konto att chatta ifrån utan att Emmas syster är HELT SÄKER på att det var Emma hon chattade med?
Ibland blir jag förvånad över hur smarta ni tror att ni själva är o hur korkade ni förutsätter att de nära Emma inkl. polisen är? Lite av en grandios självbild tycker jag... Värt att undersöka närmare, möjligen i denna tråd...
2008-08-23, 10:33
Bannlyst
Citat:
Jo, detta har jag själv varit inne på tidigare i den här tråden. Att det kan ha gjorts i raseri, inte planerat.

Såg en artikel om just det.
http://www.gt.se/nyheter/1.1275336/politiker-hoggs-ihjal-av-sjukhuschef
"Inga andra personer fanns i villan när polisen kom dit, men efter en stunds sökande i bostadens omgivning med hundpatrull hittades offrets 54-årige partner sittandes i ett buskage - allvarligt chockad." Så visst kan även en mördare bli chockad och stanna kvar på plats.
2008-08-23, 10:38
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
"Inga andra personer fanns i villan när polisen kom dit, men efter en stunds sökande i bostadens omgivning med hundpatrull hittades offrets 54-årige partner sittandes i ett buskage - allvarligt chockad." Så visst kan även en mördare bli chockad och stanna kvar på plats.

Är inte det dessutom ganska vanligt?
Att mördaren/dråparen finns kvar på platsen?
Tänker på Lisjö tex.
De flesta mord/dråp sker väl ändå i tillfällig affekt?
Vilket innebär att de inte varit planerade o gjort att mördaren
är väldigt chockad över det som hänt.
I detta fall fanns de EN person på platsen, en chockad person som
BEVISERLIGEN kommit hem o hittat sin familj i bitar...
Inte konstigt om polisen tog för givet att han var gm!
Likafullt FEL skulle det visa sig!
2008-08-23, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det var det jag hade för mig att jag läst!

Om E hade som vana att koppla in droppet vid kl. 19, så skulle det kunna betyda att morden inträffade före dess. Men hon kan ju också varit upptagen med msn och sådant att hon hade tänkt koppla in droppet när hon chattat klart. Men det var en reflexion.

Nja, känns lite fel om hon prioriterar chattande före barnets dropp, ens ungar kommer alltid först. Är man sen vanemänniska så ändrar man sällan sina mönster.
2008-08-23, 10:46
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ja, men du har fel.

Har du sett någon kopia på konversationen?

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

Skönt att se att åtminstone en hundpatrull hittar gm.
Miapetter, du som kan mycket om hundar, varför försökte inte hundpatrullen i Arboga-fallet spåra en blodbestänkt gm? Doften av blod är ju något som t ex hundar borde ha lätt att upptäcka.
2008-08-23, 10:49
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag vet att jag tjatar, men vad skulle gm tjäna på att chatta med E.s syster på MSN?

Sist jag frågade blev jag kallad kinesisk ledare av en annan användare och nu skriver du att gm genom att chatta skulle skaffat sig alibi. Hur menar du då? Det spelar väl ingen som helst roll när det gäller att skaffa ett alibi om gm är i huset och chattar eller är där för att begå brott? Din teori skulle visserligen ge gm några extra minuter eftersom h*n då kunde lämna huset direkt efter chattandet, men VEM tjänar på det alibimässigt? Knappast någon...

Desssutom utesluter du T genom detta resonemang (vilket iofs är bra) eftersom han då skulle varit uppkopplad mot en mast i Valskog SAMTIDIGT som gm chattade med E:s syster.

Alltså: Vem enligt dig skulle tjäna på att morden begicks tidigare i alibisyfte? Jag vet att du tidigare sagt att du funderar djupt över motivet, och om du nu kommit fram till att motivet var att skaffa alibi så kanske du har en (hållbar) teori om vem som skulle tjäna på detta?

Jag utesluter ingen.

Är inte som vissa andra låst vid en teori utan kan fortfarande tänka mig flera olika möjliga gm.
2008-08-23, 10:50
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Har du sett någon kopia på konversationen?

Skönt att se att åtminstone en hundpatrull hittar gm.
Miapetter, du som kan mycket om hundar, varför försökte inte hundpatrullen i Arboga-fallet spåra en blodbestänkt gm? Doften av blod är ju något som t ex hundar borde ha lätt att upptäcka.

Om hundarna ifråga är tränade för eftersök, ja..
Vad jag förstått var hundpatrullen på plats en timme efter dåden
att "spåra en blodbestänkt gm" kräver att man känner till flyktvägen eller att
platsen inte beträdits av så många...
Tror helt enkelt det var för svåra förhållanden på platsen.
Mycket möjligt att de försökte men att hundarna inte fick vittring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in