Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vi har diskuterat detta tidigare i tråden. Jag bygger denna msn-teori på egen erfarenhet. Motivet till att gm kan ha msn-at skulle kunna vara att dölja den verkliga tidpunkten för brottet för att själv skaffa sig alibi.
Jag vet att jag tjatar, men vad skulle gm tjäna på att chatta med E.s syster på MSN?
Sist jag frågade blev jag kallad kinesisk ledare av en annan användare och nu skriver du att gm genom att chatta skulle skaffat sig alibi. Hur menar du då? Det spelar väl ingen som helst roll när det gäller att skaffa ett alibi om gm är i huset och chattar eller är där för att begå brott? Din teori skulle visserligen ge gm några extra minuter eftersom h*n då kunde lämna huset direkt efter chattandet, men VEM tjänar på det alibimässigt? Knappast någon...
Desssutom utesluter du T genom detta resonemang (vilket iofs är bra) eftersom han då skulle varit uppkopplad mot en mast i Valskog SAMTIDIGT som gm chattade med E:s syster.
Alltså: Vem enligt dig skulle tjäna på att morden begicks tidigare i alibisyfte? Jag vet att du tidigare sagt att du funderar djupt över motivet, och om du nu kommit fram till att motivet var att skaffa alibi så kanske du har en (hållbar) teori om vem som skulle tjäna på detta?