2008-08-17, 01:43
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det handlar inte om fruktan för någonting eller att dölja något, det handlar om att en oskyldig människa inte skall behöva utstå den här sortens bespottning från ett gäng verklighetsfrånvända riksmongon på ett forum på internet.

Ingenting talar för att T har någonting med det här att göra, han är avförd från utredningen utav polisen och således är han att betrakta som oskyldig.

Hade ni haft något konkret att ta på så hade det varit en sak, men att trixa med uppgifter så att de passar eran agenda och dessutom addera direkta lögner är inget annat än patetiskt och pubertalt.

Det ni håller på med är endast för erat höga nöjes skull, ingenting annat!

Glöm inte att fröken tulpan fått för sig att det är jag som är T och att det är därför jag argumenterar emot deras konspirationsteorier! Riktigt manligt nickname har jag valt också!
2008-08-17, 01:44
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Bevisa att han inte var det.
Då hänvisar jag till FUP sid. 101.

Du säger att du vet att T befann sig på platsen när morden skedde och jag ska bevisa att han inte var det?

OK!
Kan du bevisa att CS inte var där?

Omvänd bevisbörda nu plötsligt?
2008-08-17, 01:45
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag efterfrågar inte tiden för T's hemkomst. Jag efterfrågar dina källor på att T var på mordplatsen när morden begicks?

Hon har nog hängt upp sig på de 4-5 minuters tidsdifferens som anges mellan T:s själv angivna hemkomst. (19:12-19:15 sagt i tidigt förhör.) och den tid (19:22) som angivits i tidslinjen för att GM:s ska hinna till tåget.
FUP s.100-101 (PDF113-114).

Det skulle teoretiskt ge en möjlig brottstid på mellan 7 och 10 minuter.
Dock kom samtalet till SOSAB 19:20:57. Så där försvinner 1 minut i tidsfönstret.

Att utföra gärningen, byta kläder, göra sig av med hammare låter sig helt enkelt inte göras på denna korta tid 6-9 minuter.

Vad gäller huvtröjan. Kan det inte vara så enkelt att T tagit av och lagt ifrån sig den tidigare då han burit instrument? Kan möjligen vara en rimlig förklaring.
2008-08-17, 01:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Glöm inte att fröken tulpan fått för sig att det är jag som är T och att det är därför jag argumenterar emot deras konspirationsteorier! Riktigt manligt nickname har jag valt också!
Om du hade varit T skulle du ha blivit bannad, eftersom en användare som enligt egen utsago är T har postat i arbogatrådarna under annat nick.
2008-08-17, 01:47
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis67
Hon har nog hängt upp sig på de 4-5 minuters tidsdifferens som anges mellan T:s själv angivna hemkomst. (19:12-19:15 sagt i tidigt förhör.) och den tid (19:22) som angivits i tidslinjen för att GM:s ska hinna till tåget.
FUP s.100-101 (PDF113-114).

Det skulle teoretiskt ge en möjlig brottstid på mellan 7 och 10 minuter.
Dock kom samtalet till SOSAB 19:20:57. Så där försvinner 1 minut i tidsfönstret.

Att utföra gärningen, byta kläder, göra sig av med hammare låter sig helt enkelt inte göras på denna korta tid 6-9 minuter.

Vad gäller huvtröjan. Kan det inte vara så enkelt att T tagit av och lagt ifrån sig den tidigare då han burit instrument? Kan möjligen vara en rimlig förklaring.
Förmodligen. Men dom säger att dom vet att T var där. Ganska grov anklagelse om man inte har full täckning för den.
2008-08-17, 01:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Går C fri så tar utredningen stamp från ruta 1.
Går C fri går utredningen i stå, är jag fullständig6t övertygad om. Spaningsledningen kommer att betrakta fallet som "polisiärt uppklarat".
2008-08-17, 01:50
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om du hade varit T skulle du ha blivit bannad, eftersom en användare som enligt egen utsago är T har postat i arbogatrådarna under annat nick.

Absolut, men jag tycker nog det framgår ändå att jag inte är T! Jag är inte från Arboga och att Tulpanen fått för sig något annat är ju helt befängt! Skönt att få skratta ordentligt ibland.
2008-08-17, 01:55
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
Förmodligen. Men dom säger att dom vet att T var där. Ganska grov anklagelse om man inte har full täckning för den.

Visst är det en grov anklagelse. Det håller jag med om.

Sen har jag en sak som jag funderat på: VAD skulle vara motivet till att T skulle gjort det?

Jag skulle gärna vilja få svar från såväl TulpanPernilla, som av Beaver.
2008-08-17, 01:59
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Det är lögn att det finns bevis för att T fanns i huset när brottet begicks, som du påstod.
Det är lögn att någon hade med sig ett foto på CS till det skyddade boendet för att visa för E.
Det är lögn att RJ misstänkte CS innan han misstänkte NJ.

Allt detta påstår du med säkerhet. Det är så enligt dig. Lögner kallar jag det.

Det är ju sådant här som Bävern och Tulpanen håller på med som gör att man till slut blir förbannad.
De kastar ur sig en massa skit, svarar inte och fantiserar ihop egna stories.
2008-08-17, 02:00
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Visst är det en grov anklagelse. Det håller jag med om.

Sen har jag en sak som jag funderat på: VAD skulle vara motivet till att T skulle gjort det?

Nu är jag ingen av dom, men bävern har ju tidigare sagt att T, i sin blogg, uttryckte en önskan om att S inte längre skulle leva.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om man skall gå efter vad T sagt så finner man i hans blogg att han anser att det sjuka barnet bör dö.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12367746&postcount=2703

Tror vi möjligtvis att det är en lögn?
2008-08-17, 02:02
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Nu är jag ingen av dom, men bävern har ju tidigare sagt att T, i sin blogg, uttryckte en önskan om att S inte längre skulle leva.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12367746&postcount=2703

Tror vi möjligtvis att det är en lögn?

Inte i bäverns värld. Han har en helt egen FUP där står det står helt andra saker än i våran. Bla att T var hemma när mordet begicks.
2008-08-17, 02:06
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
en sak som jag funderat på: VAD skulle vara motivet till att T skulle gjort det?

Var frågan för svår??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in