2008-10-10, 23:02
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Eftersom skoavtrycken är satta i blod så är dom intressantare enligt mig. Hårstrån och fingeravtryck kan ha funnits där sen tidigare. Inte skoavtrycken...

Har man analyserat blodet från skoavtrycket? Hur kom det sig att skoavtrycket inte avgavs med tydliga blodspår med tanke på den blodmängd skorna måste ha stått i för att kunna avge spår?

Har man analyserat fingeravtrycket mot personer utöver familjen och Christine?

Har man analyserat håret vidare?

Varför var det så viktigt att analysera dessa två sistnämnda så länge man antog det tillhöra Christine men sedan sovrade bort det som bevismaterial när det inte överensstämde med Chrsitine? Det tyder mer på att man har förkastat en alternativ GM och enfaldigt kört på i samma fotspår mot Christine.
2008-10-10, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hur långt ifrån brottsplatsen stod den unge mannen?

Visst är det märkligt att de inte forska mer i denna individens göromål denna kväll, men att genom söka en klädinsamlingcontainer och skicka den på analys... Ibland verkar det som de inte vill ha vissa fakta/bevis.
2008-10-10, 23:08
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Har jag fattat rätt angående den är tråden nu?

Är det så att man kan kasta fram ungefär vilken teori som helst, gällande vem som helst och utan något rimligt underlag som helst?

Sen är det upp till frivillig att försöka motbevisa teoretikerna i den här tråden?

Om det nu är så, så skulle alltså jag kunna plocka ut random användare i den här tråden och slänga fram en teori?

Nu finns det ju iof inte i min sinnesvärld eftersom iaf jag anser att man bör ha något på fötterna innan man misstänkligör andra människor på det sätt som ofta förekommer i den här tråden. Ibland är det ju fanimej to m ett argument bara att bo i Arboga

Tänk om polis och åklagare hade haft något på fötterna innan man misstänkte Christine. Nu har man kört ett fall i värsta Josef K. stil. "Någon måste ha förtalat Josef K., ty utan att ha gjort något ont häktades han en morgon".
2008-10-10, 23:10
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Vad ska jag göra, leverera samma exempel så du får såga dem som "spekulationer" än en gång?

Dessutom så lovade du ju själv stort att återkomma med uppgifter man frågade dig om tidigare i tråden. Varför inte publicera dem nu, det har ju ändå gått ett par timmar sedan ditt utlovande.

Men ok....du har fått klargjort att det är ett faktum att E's syster chattat med E på msn. Detta avvisar du som spekulationer och inget som kan fastställas.

Det finns dokument som visar vart T befunnit sig vid tid för brott, detta förklarar du också bort genom att ifrågasätta tidslinjen för brott.

Det finns ett sms från T till E angående maten, gällande detta så ifrågasätter du beslagen av telefoner och sim-kort. Du har även spånat på teorin om att T skulle ha skickat sms till sig själv.

Menar du något jag utlovat häromdagen? Har haft lite ont om tid det senaste och har därför ej hunnit med allt. Jag försöker annars att bemöta det som är seriöst och hör till ämnet.

Jag bortser inte från vittnesuppgifter som styrker T:s förehavanden. Men självklart vill jag ha källa till alla vittnesuppgifter. Som sagt. Det finns olika teorier och underteorier. En teori som har diskuterats gäller T som ensam gm.
Om han kört fortare än 5 km/h över tillåten hastighet så har T kommit hem tidigare. Kan få ungefär samma tidsfönster som CS till att begå brottet. Vilken fakta menar du att jag bortser ifrån när det gäller tidslinjen då?

Sen finns det en teori med flera underteorier om att brottet kan ha skett tidigare än man nu tror. Då blir tidslinjen en annan. Finns inga bevis mot detta, bara antaganden.

När det gäller sms:et E ska ha skickat till T så finns det olika tolkningar av detta beroende på vilken teori vi diskuterar. Jag bortser inte från någon fakta när det gäller sms:et.

Det finns frågetecken om telefoner, sim-kort och varför vissa beslag gjordes sent och om rätt telefoner och sim-kort har beslagtagits. Om telefonen som T säger låg bredvid E mm. Någon i tråden skrev att det kanske har skrivits fel i FUP mm. Rena djungeln. Riktigt snårigt.

Jag hoppas att jag klargjort några saker iallafall angående mina åsikter om de saker du tog upp.
2008-10-10, 23:13
Bannlyst
Citat:
I denna tråd diskuterar vi olika teorier om alt. gm.

Har du missat detta?
Kom igen då, vem är den alternative...
2008-10-10, 23:18
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Tänk om polis och åklagare hade haft något på fötterna innan man misstänkte Christine. Nu har man kört ett fall i värsta Josef K. stil. "Någon måste ha förtalat Josef K., ty utan att ha gjort något ont häktades han en morgon".

Jag misstänker dig för att vara korkad...och det har jag något på fötterna för att kunna misstänka.
Men jag hadde inte misstänkt det om du inte hadde skrivit så otroligt korkade innlägg

Så nu är det altså någon som har förtalat CS......så där utan vidare menar du?
Hon har inte gjort något alls?
2008-10-10, 23:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Menar du något jag utlovat häromdagen? Har haft lite ont om tid det senaste och har därför ej hunnit med allt. Jag försöker annars att bemöta det som är seriöst och hör till ämnet.

Jag bortser inte från vittnesuppgifter som styrker T:s förehavanden. Men självklart vill jag ha källa till alla vittnesuppgifter. Som sagt. Det finns olika teorier och underteorier. En teori som har diskuterats gäller T som ensam gm.
Om han kört fortare än 5 km/h över tillåten hastighet så har T kommit hem tidigare. Kan få ungefär samma tidsfönster som CS till att begå brottet. Vilken fakta menar du att jag bortser ifrån när det gäller tidslinjen då?

Sen finns det en teori med flera underteorier om att brottet kan ha skett tidigare än man nu tror. Då blir tidslinjen en annan. Finns inga bevis mot detta, bara antaganden.

När det gäller sms:et E ska ha skickat till T så finns det olika tolkningar av detta beroende på vilken teori vi diskuterar. Jag bortser inte från någon fakta när det gäller sms:et.

Det finns frågetecken om telefoner, sim-kort och varför vissa beslag gjordes sent och om rätt telefoner och sim-kort har beslagtagits. Om telefonen som T säger låg bredvid E mm. Någon i tråden skrev att det kanske har skrivits fel i FUP mm. Rena djungeln. Riktigt snårigt.

Jag hoppas att jag klargjort några saker iallafall angående mina åsikter om de saker du tog upp.
Kan du verkligen styrka det fetstilade?
2008-10-10, 23:19
Bannlyst
Det är helt ok att ha teorier enligt mig, så länge man inte försöker kringgå ren fakta. Att sitta och fantisera ihop ett X antal teorier, som bevisligen inte kan ha genomförts är att vara en oerhört oseriös debattör. Snarare en människa jag tror har alldeles för mycket fritid och alldeles för få människor i sitt liv. För vem kan som en sund person säga att man misstänker grannen för barnamord? Utan bevis, bara fantasier. Som sagt syftet med denna tråd har förstörts. Nu diskuteras den ena ihopdiktade fantasin efter den andra. En del personer i denna tråd bör verkligen skämmas. De hånar till och med brottsoffren.

Sen skriker dom om att sanningen ska fram, faktum är att sanningen inte ligger i ett par ihopdiktade nonsensteorier.
2008-10-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Kom igen då, vem är den alternative...

Inte den alternativa utan de alternativa skall det vara för det har nämligen nackepa slagit fast att så är det.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13206441&postcount=8090
2008-10-10, 23:21
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Men för i helvete rent ut sagt!!!

Tanken har inte slagit dig att det som E varit med om, är bland det värsta som kan drabba en människa? Att T reagerar på det sätter visar väl egentligen ingen annat än att E borde besparas minnesbilder av något så fruktansvärt.

Du tycker inte det är skumt att Torgny då skall skriva anteckningar från förhöret åt polisen?
2008-10-10, 23:23
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Nej det var tidigare idag, jag skall snart leta upp just det inlägget. Men trådarna växer ju i sån rasande fart *puh*

Men det jag ville ha fram är att du ganska ofta bemöts med fakta. Dessa fakta förringar du flertalet ggr genom att ifrågasätta te x FUP. Jag undrar lite vad det är som gör att du anser dig mer kapabel än de som faktiskt utfört utredningen?

Jag undrar lite hur långt du menar att man kan dra detta? Ska man bortse helt från FUP eller lägga ner allt vad förundersökningar heter? Det finns ju alltid om man så vill utrymme att vrida och vända på precis allt.

Förstår du inte att även alternativa teorier behöver substans. Man kan inte bara plocka fram något och sedan peka på att det faktiskt kan vara luckor i utredningar och protokoll?

När det gäller te x T's tidpunkt för hemkomst, så viftar du bort de inlägg där man förklarar det osannolika att han skulle hinna. Men samtidigt så öppnar du hela famnen för teorier som visar det motsatta.

Men eftersom du själv säger att du kräver bevis och belägg för det som sägs. Vad anser du då om att man säger att man bevisligen kan placera en person vid brottsplatsen vid tid för brott utan sedan redogöra för dessa bevis. Jag frågar eftersom du här ovan kräver källor på vittnesuppgifter.
2008-10-10, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du tycker inte det är skumt att Torgny då skall skriva anteckningar från förhöret åt polisen?

Från förhör`? Har T suttit i polisförhör och fört anteckningar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in