Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Vad ska jag göra, leverera samma exempel så du får såga dem som "spekulationer" än en gång?
Dessutom så lovade du ju själv stort att återkomma med uppgifter man frågade dig om tidigare i tråden. Varför inte publicera dem nu, det har ju ändå gått ett par timmar sedan ditt utlovande.
Men ok....du har fått klargjort att det är ett faktum att E's syster chattat med E på msn. Detta avvisar du som spekulationer och inget som kan fastställas.
Det finns dokument som visar vart T befunnit sig vid tid för brott, detta förklarar du också bort genom att ifrågasätta tidslinjen för brott.
Det finns ett sms från T till E angående maten, gällande detta så ifrågasätter du beslagen av telefoner och sim-kort. Du har även spånat på teorin om att T skulle ha skickat sms till sig själv.
Menar du något jag utlovat häromdagen? Har haft lite ont om tid det senaste och har därför ej hunnit med allt. Jag försöker annars att bemöta det som är seriöst och hör till ämnet.
Jag bortser inte från vittnesuppgifter som styrker T:s förehavanden. Men självklart vill jag ha källa till alla vittnesuppgifter. Som sagt. Det finns olika teorier och underteorier. En teori som har diskuterats gäller T som ensam gm.
Om han kört fortare än 5 km/h över tillåten hastighet så har T kommit hem tidigare. Kan få ungefär samma tidsfönster som CS till att begå brottet. Vilken fakta menar du att jag bortser ifrån när det gäller tidslinjen då?
Sen finns det en teori med flera underteorier om att brottet kan ha skett tidigare än man nu tror. Då blir tidslinjen en annan. Finns inga bevis mot detta, bara antaganden.
När det gäller sms:et E ska ha skickat till T så finns det olika tolkningar av detta beroende på vilken teori vi diskuterar. Jag bortser inte från någon fakta när det gäller sms:et.
Det finns frågetecken om telefoner, sim-kort och varför vissa beslag gjordes sent och om rätt telefoner och sim-kort har beslagtagits. Om telefonen som T säger låg bredvid E mm. Någon i tråden skrev att det kanske har skrivits fel i FUP mm. Rena djungeln. Riktigt snårigt.
Jag hoppas att jag klargjort några saker iallafall angående mina åsikter om de saker du tog upp.